SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"GW" miała prawo nazwać wiceprezesa TVP "byłym neonazistą"

"Gazeta Wyborcza" miała prawo nazwać wiceprezesa TVP Piotra Farfała"byłym neonazistą" - orzekł w poniedziałek Sąd Okręgowy wWarszawie, który nieprawomocnie oddalił pozew Farfała wobec "GW".

W 2006 r. w artykule pt. "Były neonazista w TVP" "GW" napisała,że Farfał, nowo powołany 28-letni wiceprezes TVP z rekomendacjiLPR, w latach 90. przez dwa lata był wydawcą rasistowskiego pisemka"Front", w którym miał napisać m.in. "nie tolerujemy tchórzów,konfidentów, Żydów". Gazetka publikowała m.in. rysunki "łysegoosiłka z mieczem", który depcze flagi Izraela i UE oraz skinheada zręką w geście "Heil Hitler". W ostatnim numerze "Frontu" Farfałodciął się od jego treści pisząc: "Chciałbym, żeby wszyscyczytelnicy wiedzieli, że nigdy nie byłem (i nie jestem) naziolem".Farfał domagał się przeprosin i 80 tys. zł zadośćuczynienia.

Sąd uznał, że oceny "GW" były w pełni uprawnione; krytykaFarfała, jako osoby pełniącej ważną funkcję w telewizji publicznej,była uzasadniona i rzetelna oraz nie godziła w jego dobra osobiste,gdyż gazeta działa w obronie uzasadnionego interesu publicznego.Adwokat nieobecnego w sądzie Farfała powiedział, że czeka napisemne uzasadnienie tego wyroku. Pełnomocnik pozwanych nazwałwyrok "znakomitym dla mediów".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "GW" miała prawo nazwać wiceprezesa TVP "byłym neonazistą"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl