SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera

Połowa największych firm w polskiej branży marketingowej zanotowała w ub.r. wzrost przychodów i liczby zatrudnienia, jeszcze więcej prognozuje taki wzrost w najbliższym roku. Przeciętne wynagrodzenie zwiększyło się o 3 proc., a przeciętna stawka godzinowa - o 2 proc.

fot. Shutterstock.com Article

Z badania zleconego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wynika, że dokładnie 50 proc. firm należących do organizacji w ub.r. zanotowało wzrost wpływów, podczas gdy w połowie ub.r. prognozowało to 72 proc. Jednocześnie zmalały przychody 16 proc. firm (zakładało to tylko 6 proc.), a aż 23 proc. nie podały swoich wyników.

Marketingowcy z optymizmem patrzą w najbliższą przyszłość - aż 83 proc. podmiotów zakłada, że w br. osiągną wzrost wpływów, a ich spadek prognozuje tylko 7 proc.

Przychody firm członkowskich SKM SAR

przychody

wzrost

brak zmian

spadek

nie ujawniamy

prognoza 2015

72%

17%

6%

6%

wykonanie 2015

50%

11%

16%

23%

prognoza 2016

83%

10%

7%

2%

Również połowa firm członkowskich SAR zanotowała w zeszłym roku wzrost liczby pracowników, a 16 proc. - spadek (prognozowało go tylko 6 proc.).

Aż 71 proc. spółek ocenia, że w br. nastąpi u nich dalszy wzrost zatrudnienia, natomiast spadek zakłada tylko 5 proc.

Zmiany liczby pracowników firm członkowskich SKM SAR

zatrudnienie

wzrost

brak zmian

spadek

nie ujawniamy

prognoza 2015

47%

36%

8%

8%

wykonanie 2015

50%

30%

16%

5%

prognoza 2016

71%

24%

5%

2%

Przeciętna płaca całkowita (obejmująca pensję gwarantowaną oraz premie, prowizje i honoraria zmienne) pracownika branży marketingowej zwiększyła się w skali roku o 3 proc.

W przypadku wynagrodzenia gwarantowanego (bez premii, prowizji i honorariów zmiennych) wzrost nastąpił dla 53 proc. analizowanych stanowisk, spadek dla 21 proc., a średnie stawki nie zmieniły się dla 26 proc. Spośród badanych funkcji najwyższe przeciętne wynagrodzenia osiągali w ub.r. strategic managerowi (13 125 zł) i chief accountanci (13 tys. zł), a po 10-11 tys. zł zarabiali senior copywriterzy, senior art directorzy, research managerowie, HR managerowie, media managerowie i SEM team managerowie.

W tabeli prezentowane są wartości przeciętnych wynagrodzeń miesięcznych (rynkowa mediana), określonych jako płaca zapisana w umowie (brutto) - dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych, natomiast dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT).

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN]

ADMINISTRATION

OFFICE MANAGER

5 336

TELEPHONIST/RECEPTIONIST

2 700

BRAND DESIGN

DESIGNER

5 750

PROJECT MANAGER / ACCOUNT EXECUTIVE / BRAND CONSULTANT

7 500

CLIENT SERVICE

ACCOUNT MANAGER

7 000

ACCOUNT MANAGER WEB

7 500

ACCOUNT EXECUTIVE

4 985

ACCOUNT EXECUTIVE WEB

5 000

SOCIAL MEDIA  MANAGER

6 800

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

3 850

CREATIVE

SENIOR COPYWRITER

11 000

COPYWRITER

6 703

SENIOR ART DIRECTOR

11 000

ART DIRECTOR

7 900

GRAPHIC DESIGNER

6 000

DTP OPERATOR

6 090

DIGITAL

RESEARCH MANAGER

11 000

ECONOMETRICS ANALYST

7 100

RESEARCHER

5 700

INFORMATION ARCHITECT

6 310

PROGRAMATIC SPECIALIST

6 300

MOTION DESIGNER/ANIMATOR

7 250

PERFORMANCE SPECIALIST

5 500

WEB DEVELOPER/PROGRAMMER

6 367

EVENT MANAGEMENT

EVENT MANAGER

6 210

FINANCE & ACCOUNTING

CHIEF ACCOUNTANT

13 000

ACCOUNTANT

5 000

HUMAN RESOURCES

HUMAN RESOURCES MANAGER

11 290

HUMAN RESOURCES SPECIALIST/ INTERNAL PR

5 850

IT ADMINISTRATION & DEVELOPMENT - INTERNAL

IT SPECIALIST (ADMINISTRATOR)

6 850

MEDIA

MEDIA MANAGER

10 000

MEDIA PLANNER

6 750

BUYER

5 000

TRAINEE (Media Assistant)

2 975

SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB

7 700

MEDIA PLANNER/BUYER

5 500

PR SERVICES - EXTERNAL

PR MANAGER

7 910

PR EXECUTIVE

4 043

PRODUCTION

PRINT PRODUCER

6 225

BROADCAST PRODUCER

7 000

DIGITAL PRODUCER

8 850

SEM

SEM TEAM MANAGER

10 200

SEM SPECIALIST

5 500

STRATEGY PLANNING

STRATEGIC PLANNER

7 000

STRATEGIC PLANNER WEB

9 160

STRATEGIC MANAGER

13 125

TRAFFIC

TRAFFIC SPECIALIST

4 730

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
elo
wpisujcie swoje pensje
8 11
odpowiedź
User
Account Manager
Account Manager 200 zł za godzinę? 35 tysięcy miesięcznie? Paradne!
8 11
odpowiedź
User
Acount
zwiększyło się wynagrodzenie :d :D :D :D
jeszcze jakiś dowcip z rana poproszę :D
12 9
odpowiedź
User
Czytajcie
Czytajcie ze zrozumieniem. Stawka godzinowa to koszt dla marketera, a nie przelicznik godziny pracy, który widzicie na wyciągu.
11 8
odpowiedź
User
Aga
A czy można się dowiedzieć na jakich firmach zostało przeprowadzone to badanie?
8 8
odpowiedź