SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera

Połowa największych firm w polskiej branży marketingowej zanotowała w ub.r. wzrost przychodów i liczby zatrudnienia, jeszcze więcej prognozuje taki wzrost w najbliższym roku. Przeciętne wynagrodzenie zwiększyło się o 3 proc., a przeciętna stawka godzinowa - o 2 proc.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z badania zleconego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wynika, że dokładnie 50 proc. firm należących do organizacji w ub.r. zanotowało wzrost wpływów, podczas gdy w połowie ub.r. prognozowało to 72 proc. Jednocześnie zmalały przychody 16 proc. firm (zakładało to tylko 6 proc.), a aż 23 proc. nie podały swoich wyników.

Marketingowcy z optymizmem patrzą w najbliższą przyszłość - aż 83 proc. podmiotów zakłada, że w br. osiągną wzrost wpływów, a ich spadek prognozuje tylko 7 proc.

Przychody firm członkowskich SKM SAR

przychody

wzrost

brak zmian

spadek

nie ujawniamy

prognoza 2015

72%

17%

6%

6%

wykonanie 2015

50%

11%

16%

23%

prognoza 2016

83%

10%

7%

2%

Również połowa firm członkowskich SAR zanotowała w zeszłym roku wzrost liczby pracowników, a 16 proc. - spadek (prognozowało go tylko 6 proc.).

Aż 71 proc. spółek ocenia, że w br. nastąpi u nich dalszy wzrost zatrudnienia, natomiast spadek zakłada tylko 5 proc.

Zmiany liczby pracowników firm członkowskich SKM SAR

zatrudnienie

wzrost

brak zmian

spadek

nie ujawniamy

prognoza 2015

47%

36%

8%

8%

wykonanie 2015

50%

30%

16%

5%

prognoza 2016

71%

24%

5%

2%

Przeciętna płaca całkowita (obejmująca pensję gwarantowaną oraz premie, prowizje i honoraria zmienne) pracownika branży marketingowej zwiększyła się w skali roku o 3 proc.

W przypadku wynagrodzenia gwarantowanego (bez premii, prowizji i honorariów zmiennych) wzrost nastąpił dla 53 proc. analizowanych stanowisk, spadek dla 21 proc., a średnie stawki nie zmieniły się dla 26 proc. Spośród badanych funkcji najwyższe przeciętne wynagrodzenia osiągali w ub.r. strategic managerowi (13 125 zł) i chief accountanci (13 tys. zł), a po 10-11 tys. zł zarabiali senior copywriterzy, senior art directorzy, research managerowie, HR managerowie, media managerowie i SEM team managerowie.

W tabeli prezentowane są wartości przeciętnych wynagrodzeń miesięcznych (rynkowa mediana), określonych jako płaca zapisana w umowie (brutto) - dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych, natomiast dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT).

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN]

ADMINISTRATION

OFFICE MANAGER

5 336

TELEPHONIST/RECEPTIONIST

2 700

BRAND DESIGN

DESIGNER

5 750

PROJECT MANAGER / ACCOUNT EXECUTIVE / BRAND CONSULTANT

7 500

CLIENT SERVICE

ACCOUNT MANAGER

7 000

ACCOUNT MANAGER WEB

7 500

ACCOUNT EXECUTIVE

4 985

ACCOUNT EXECUTIVE WEB

5 000

SOCIAL MEDIA  MANAGER

6 800

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

3 850

CREATIVE

SENIOR COPYWRITER

11 000

COPYWRITER

6 703

SENIOR ART DIRECTOR

11 000

ART DIRECTOR

7 900

GRAPHIC DESIGNER

6 000

DTP OPERATOR

6 090

DIGITAL

RESEARCH MANAGER

11 000

ECONOMETRICS ANALYST

7 100

RESEARCHER

5 700

INFORMATION ARCHITECT

6 310

PROGRAMATIC SPECIALIST

6 300

MOTION DESIGNER/ANIMATOR

7 250

PERFORMANCE SPECIALIST

5 500

WEB DEVELOPER/PROGRAMMER

6 367

EVENT MANAGEMENT

EVENT MANAGER

6 210

FINANCE & ACCOUNTING

CHIEF ACCOUNTANT

13 000

ACCOUNTANT

5 000

HUMAN RESOURCES

HUMAN RESOURCES MANAGER

11 290

HUMAN RESOURCES SPECIALIST/ INTERNAL PR

5 850

IT ADMINISTRATION & DEVELOPMENT - INTERNAL

IT SPECIALIST (ADMINISTRATOR)

6 850

MEDIA

MEDIA MANAGER

10 000

MEDIA PLANNER

6 750

BUYER

5 000

TRAINEE (Media Assistant)

2 975

SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB

7 700

MEDIA PLANNER/BUYER

5 500

PR SERVICES - EXTERNAL

PR MANAGER

7 910

PR EXECUTIVE

4 043

PRODUCTION

PRINT PRODUCER

6 225

BROADCAST PRODUCER

7 000

DIGITAL PRODUCER

8 850

SEM

SEM TEAM MANAGER

10 200

SEM SPECIALIST

5 500

STRATEGY PLANNING

STRATEGIC PLANNER

7 000

STRATEGIC PLANNER WEB

9 160

STRATEGIC MANAGER

13 125

TRAFFIC

TRAFFIC SPECIALIST

4 730

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
elo
wpisujcie swoje pensje
odpowiedź
User
Account Manager
Account Manager 200 zł za godzinę? 35 tysięcy miesięcznie? Paradne!
odpowiedź
User
Acount
zwiększyło się wynagrodzenie :d :D :D :D
jeszcze jakiś dowcip z rana poproszę :D
odpowiedź