Polska influencerka sprzedała wirtualną miłość za prawie milion złotych
Działająca na TikToku influencerka Marti Renti sprzedała niezamienny token cyfrowy (NFT) za 969 937 zł.

Wirtualny zasób nazwany Cyfrowa Miłość został sprzedany przez Martę Rentel (bo tak naprawdę nazywa się influencerka) na platformie Fanadise, której współwłaścicielem jest Bartek Sibiga, CEO agencji influencer marketingu DDOB. Fanadise współpracuje już z kilkoma twórcami internetowymi, wśród których są Neffati Brothers, Zusje czy Justyna Gradek.
- NFT jest dzisiaj jak internet w 1995 roku. Jesteśmy przekonani, że następna generacja social mediów będzie dotyczyła właśnie tej rewolucji i chcemy być jej liderem - komentuje Bartek Sibig.
Cyfrowa Miłość rekordowym polskim NFT
Marta Rentel opisuje sprzedaną Cyfrową Miłość następująco: - Miłość fizyczna, miłość platoniczna i miłość cyfrowa mogą być różne, ale każda z nich jest prawdziwa w taki sam sposób, jak wszystkie nasze myśli i uczucia. A cyfrowe znaczy wieczne. Przecież wszystko, co teraz jest digitalizowane, zostanie z nami do końca świata - fotki, filmy, wspomnienia, wszystko - opowiada Marti Renti .
- Zawsze chciałam, żeby Polki zapisały się na kartach historii. Już sobie wyobrażam, jakie moje zdjęcie może się pojawić w podręcznikach do historii. Przecież to możliwe, prawda? - dodaje influencerka.
Transakcja oznacza, że 13 lipca ktoś został jedynym właścicielem Wirtualnej Miłości Marty Rentel. Na razie nie wiadomo, kto dokładnie, ponieważ transakcja była przeprowadzona całkowicie wirtualnie.
Marti Renti prowadzi popularne konto na TikToku, gdzie obserwuje ją ponad 2,4 miliona użytkowników. Ponadto influencerka jest aktywna na Instagramie i od czerwca 2019 roku prowadzi kanał na YouTube oraz rozwija karierę muzyczną. Wzięła także udział gali FAME MMA, na której przegrała z Martą Linkiewicz.
Co to jest NFT?
NFT to inaczej unikalny, niewymienialny zasób cyfrowy, niemający swojego odpowiednika, oparty na blockchainie. Można go użyć np. w grze komputerowej czy jako podpis cyfrowy swoich dzieł w sieci.
Tę drugą funkcjonalność wykorzystała kobieta, której wizerunek umieszczono na słynnym memie, „Disaster Girl”. Zoe Roth, widoczna na zdjęciu, sprzedała jego oryginał na aukcji internetowej.
Zdjęcie z tokenem z NFT zostało wystawione, a następnie sprzedane za 180 Etherów, czyli 1,63 mln złotych. Dziewczynka z mema zastrzegła, że kiedy zdjęcie będzie odsprzedawane dalej, do niej 10 proc. kwoty transakcji z tytułu tantiemów.
W ostatnich tygodniach głośno było również o włoskim artyście, który sprzedał niewidzialną rzeźbę-NFT za 15 000 Euro.
NFT coraz mocniej wkracza także na polski rynek. W połowie czerwca ogłoszono, że influencer Krzysztof Gonciarz udostępni swój cyfrowy certyfikat na nowej platformie Binance NFT, z którą nawiązał współpracę.
Marketplace Binance NFT ruszył pod koniec czerwca br. Praca Gonciarza, jako jedynej osoby z Polski, została tam wystawiona na aukcję w pierwszym tygodniu od uruchomienia platformy, w międzynarodowej kampanii „100 Creators”, wyznaczającej start platformy Binance NFT.
Dołącz do dyskusji: Polska influencerka sprzedała wirtualną miłość za prawie milion złotych
jakiś zabłąkany e-mail, parę słów nie wiedziałem nawet, czy to jest dziewczyna
zanim do mnie nie napisała znów gawędziliśmy o softwarze i pluginach interfejsach, MIDI, SCSI itp.
godzinami pozostając w trybie on-line bilans rachunków pomnażając o rząd zer
Wirtualna miłość - nie spotkamy nigdy się
nie znajomy smak jej ust i włosów woń
wirtualna miłość - nie mogę spać i jeść
na mych piersiach odważnik tysiąc ton