SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jaka jest lojalność polskich internautów?

42 proc. polskich użytkowników przyznało, że strony konkursowe należą do ich ulubionych kategorii serwisów, które najczęściej odwiedzają w internecie - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję interaktywną Digital One.

Wzrastająca liczba realizowanych projektów o charakterze promocyjno - lojalnościowym spowodowała, że agencja interaktywna Digital One (Grupa Euro RSCG) postanowiła w czerwcu 2007 roku przeprowadzić badanie, które miało na celu sprawdzenie postaw i zachowań lojalnościowych polskich użytkowników. Badanie dokonano na respondentach w wieku od 18 do 56 lat, ze szczególnym naciskiem na grupę 19-25, czyli osoby najbardziej aktywnie korzystające z internetu.

20 proc. ankietowanych wskazało, iż w ostatnim czasie wzięło udział w konkursie lub programie lojalnościowym realizowanym w internecie. 42 proc. badanych przyznało, że strony konkursowe należą do ich ulubionych kategorii serwisów, które odwiedzają w internecie. Strony konsumenckie i produktowe wymieniło natomiast 20 proc. badanych. Pokazuje to, że serwisy o charakterze lojalnościowym są wyżej cenione przez konsumentów niż standardowe witryny prezentujące cechy produktów firmy.

Z deklaracji badanych wynika, że nie zawsze tylko wartościowe nagrody przyciągają internautów do serwisów. 82 proc. respondentów wskazało, iż ich zaangażowanie wobec serwisów internetowych wcale nie musi być uzależnione od materialnych korzyści. Często wystarczy satysfakcja z możliwości wzięcia udziału w ciekawych i oryginalnych działaniach interaktywnych.

77 proc. respondentów przyznało również, że serwisy umożliwiające współtworzenie ich zawartości są znacznie bardziej atrakcyjne niż serwisy wykorzystujące klasyczne metody budowania lojalności ( np. promocje z kodami, losowanie nagród). Ponad 1/3 badanych angażowała się w ostatnim czasie we współkreowanie zawartości jakiegoś serwisu, najczęściej w formie aktywności na forum, zamieszczania zdjęć, a także nawiązywania kontaktów, pisania blogów i realizacji działań twórczych.

Z przeprowadzonego badania wynika, że lojalny internauta to najlepszy ambasador serwisu (a docelowo i marki). Potwierdziło to prawie 2/3 respondentów polecając w ostatnim czasie bliskim i znajomym link do swojej ulubionej strony internetowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jaka jest lojalność polskich internautów?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl