SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„#jesiennezmiany” - zbliżające się narodziny dziecka w reklamie IKEA (wideo)

Sieć sklepów IKEA rozpoczęła nową kampanię #jesiennezmiany. Bohaterami reklam jest para młodych ludzi oczekująca narodzin dziecka i ich kilkunastomiesięczna córka Helenka. Kampanię przygotowały i realizują firmy Grey Group Poland, Fog Content Agency, K2, Kalicińscy.com, Performance Media, Hash.fm i MEC.

Article

W internecie oraz wybranych stacjach telewizyjnych emitowany jest pierwszy z cyklu spotów, które powstały na potrzeby obecnej kampanii. Film zatytułowany „Anastazja” pokazuje życie młodych kobiety i mężczyzny oczekujących narodzin dziecka i ich córki Helenki. Tytułowa bohaterka opowiada w nim jak poznała swojego partnera Kubę, czym ją urzekł, jak się czuje w ciąży, co robi, czym zajmuje całe dnie itp.

Tłem do tych opowieści jest codzienne, zwykłe życie tej rodziny: poranna toaleta, skręcanie nowych dziecięcych mebli, zabawy z dzieckiem, domowe porządki itp. Wszystko dzieje się w niewielkim mieszkaniu, które urządzone jest meblami i dodatkami dostępnymi w ofercie IKEA. Ale nie ma o nich mowy wprost.

Spot jest niezwykle naturalny i daleki od wymuskanych produkcji reklamowych - bohaterowie w wygniecionych ciuchach, kobieta bez makijażu, w mieszkaniu bałagan.

W internecie emitowany jest film, który trwa blisko cztery minuty. Jego reżyserem jest Michał Marczak, a w rolę tytułowej bohaterki wciela się Anastazja Bernard.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Grey Group Poland, a produkcją spotów zajęła się Fog Content Agency. Komunikację w internecie realizują agencje: K2, Kalicińscy.com, Performance Media i Hash.fm, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.

IKEA od pewnego czasu odchodzi od typowo sprzedażowych kampanii reklamowych na rzecz działań bardziej wizerunkowych. W ostatnich międzynarodowych kampaniach np. pokazywała skutki rozwodu rodziców dla dziecka czy historię chłopca, który wyprowadza się z rodzinnego domu. Produkty marki stanowią w tych reklamach jedynie tło do opowiadanych w nich historii.

  • Więcej informacji:
  • IKEA
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „#jesiennezmiany” - zbliżające się narodziny dziecka w reklamie IKEA (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
j
Połowę dałem radę obejrzeć bo nic mnie nie obchodzi ich życie właściwie.
13 9
odpowiedź
User
brey
Dobra hipsteriada i warszafka. Zróbcie kampanię o zwykłej polskiej rodzinie, a nie o "zwykłej hipsterskiej polskiej rodzinie". Sorry, ale jako fan marki IKEA i podejścia do klienta mocne NIE 5/7.
18 11
odpowiedź
User
Kruhy
Ale co to właściwie znaczy "o zwykłej polskiej rodzinie"? To znaczy że stara ma tłuc mięcho na kotlety bo jutro niedziela a stary właśnie wraca z drugiej zmiany i zaraz otworzy browca VOX zakupionego w Biedrze? Czy to nie jest zwykła polska rodzina? Nie mówią po polsku?
12 8
odpowiedź
User
Mela
aha, to teraz "zwykłość" polega na życiowym rozmemłaniu, niemoctwie i nieogarnięciu, także tym fizycznym? Szary sweter, nieszczęśliwe okulary, bałagan w domu i mąż ciepłe kluchy co nawet mebli z ikei złożyć nie umie. Nie róbmy z wielkomiejskich hipsterów średnio zarabiających w korpo modelowej zwykłej polskiej rodziny. Nie kupuje tego.
8 9
odpowiedź