SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jolanta Kaczmarek: Mimo problemów Radio dla Ciebie chce zwiększyć słuchalność

- Zarząd poprzedniej kadencji zakończył rok 2010 z dużą stratą, która powoduje znaczne naruszenie kapitału rezerwowego spółki - tak mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl o sytuacji swojej rozgłośni Jolanta Kaczmarek, prezes zarządu Radia dla Ciebie.

Jolanta Kaczmarek podkreśliła w rozmowie z nami, że niewłaściwie prowadzona przez lata polityka kadrowa wymusza obecnie na spółce wiele zobowiązań finansowych. - Dodatkowo w 2011 r. sytuację finansową pogarsza ok. 20-procentowy spadek wpływów abonamentowych w stosunku do roku ubiegłego. Stacja ma ogromne potrzeby techniczne. Występuje konieczność zakupu systemu do emisji, rotacji i archiwizacji. Taka sytuacja nie sprzyja rozwojowi. Ograniczamy wydatki do niezbędnego minimum i zmniejszamy koszty - mówi Jolanta Kaczmarek.

Szefowa Radia dla Ciebie jednocześnie zapewnia, że jej zespół pracuje nad ofertą programową, która ma przyciągnąć do rozgłośni słuchaczy i klientów reklamowych.

- Planujemy, że w 2012 roku uspokoimy sytuację finansową spółki na tyle, aby można było planować rozwój. Nasza letnia ramówka spotkała się z bardzo życzliwym przyjęciem reklamodawców. Wiele zaproponowanych na czas wakacji audycji zyskało sponsora. Jesteśmy przekonani, że  podobnie będzie w przypadku naszych jesiennych propozycji - wyjaśnia Jolanta Kaczmarek.

>>> RMF FM i TOK FM straciły w Warszawie, liderem Radio ZET

Nowy zarząd zapowiada także dużą poprawę słuchalności Radia dla Ciebie. - Wyznaczyliśmy sobie cele oparte o konkretny wskaźnik procentowy. Przez najbliższy rok chcemy zwiększyć słuchalność o około 10 procent. Chcemy więc odzyskać słuchaczy, których stacja utraciła przez nietrafione propozycje poprzedniego kierownictwa oraz pozyskać nowych - zapowiada Jolanta Kaczmarek.

W TOP 30 Radio Track MillwardBrown SMG/KRC najpopularniejszych stacji w województwie mazowieckim w okresie kwiecień-czerwiec 2011 Radio dla Ciebie zajęło 18.miejsce (udział 1,1 procent). Od kwietnia 2010 roku udział ten nieustannie spadał (w okresie kwiecień-czerwiec 2010 wynosił 1,4 procent).

>>> Mazowieckie: tracą RMF i Eska, zyskują Radio ZET i VOX FM



Z Jolantą Kaczmarek, prezes zarządu Radia dla Ciebie, rozmawiamy o kłopotach finansowych rozgłośni oraz planach najbliższe miesiące.


Krzysztof Lisowski: Z czego wynikają dość istotne zmiany związane z wprowadzeniem nowej struktury w Radiu dla Ciebie?

Jolanta Kaczmarek, prezes zarządu Radia dla Ciebie: Wprowadzone zmiany są powrotem do klasycznych wzorców opartych o istnienie i pracę redakcji. Dyrektor programu wraz z kierownikami poszczególnych redakcji opracowuje koncepcję oferty merytoryczno-formalnej pasm i audycji, które składają się na ostateczny kształt programu. Poprzednia struktura, przy 3-osobowym zarządzie spółki, kompetencje dotyczące zawartości oferty programowej łączyła z funkcją członka zarządu. W strukturze funkcjonowały sekcje: wydawców, reporterów, korespondentów, prowadzących itp. Obecny podział pozwala na zachowanie autonomii przez program, a współpraca dziennikarzy w ramach redakcji specjalizujących się w informacji, publicystyce, reportażu czy muzyce wzmacnia i integruje poszczególne zespoły  oraz zapewnia pełne wykorzystanie kompetencji i umiejętności dziennikarzy, co bez wątpienia znajdzie odzwierciedlenie w propozycjach projektów antenowych.

>>> Radio dla Ciebie ma nową strukturę organizacyjną. Stawia na internet

Czy przygotowujecie jakieś nowości programowe, które przyciągną słuchaczy do odbiorników radiowych od września?

Przygotowujemy jesienną  ramówkę, która będzie skonstruowana zgodnie z przedstawionymi przez kierownictwo spółki założeniami. Jesteśmy stacją o zasięgu regionalnym. Radio dla Ciebie w ofercie programowej zawierać będzie zdecydowanie więcej informacji z regionu. Na to się głównie nastawiamy i to będzie nas wyróżniać na tle innych stacji. Pracujemy nad spójnym brzmieniem anteny, nad własnym stylem, dzięki któremu będziemy rozpoznawani przez słuchacza.

Jaki macie plan dotyczący poziomu słuchalności? Jaki pułap chcecie osiągnąć za rok?

Wyznaczyliśmy sobie cele oparte o konkretny wskaźnik procentowy. Przez najbliższy rok chcemy zwiększyć słuchalność o około 10 procent. Chcemy więc odzyskać słuchaczy, których stacja utraciła przez nietrafione propozycje poprzedniego kierownictwa oraz pozyskać nowych.

Jak Pani ocenia sytuację, w której państwo jako nowy zarząd zastali RDC w maju b.r.?

Z badań wynika, że w ciągu ostatniego roku stacja straciła siedem tysięcy słuchaczy. W zarządzaniu spółką w krótkim czasie było dużo zmian personalnych. Rotacje i niepewność  nie służą stabilizacji. Wspomniana sytuacja uniemożliwia wypracowanie i wdrożenie kilkuletnich strategii. Zespół pracował w atmosferze, która nie sprzyjała kreatywności
wyrażonej w możliwości realizowania własnych pomysłów.

Poprzedni zarząd pozostawił RDC w kłopotach finansowych. Mają Państwo jakąś receptę na poprawę finansów stacji?

Zarząd poprzedniej kadencji zakończył rok 2010 z dużą stratą, która powoduje znaczne naruszenie kapitału rezerwowego spółki. Niewłaściwie prowadzona przez lata polityka kadrowa wymusza na spółce wiele zobowiązań finansowych. Dodatkowo w 2011 r. sytuację finansową pogarsza ok. 20-procentowy spadek wpływów abonamentowych w stosunku do  roku ubiegłego. Stacja ma ogromne potrzeby techniczne. Występuje konieczność zakupu systemu do emisji, rotacji i archiwizacji. Taka sytuacja nie sprzyja rozwojowi. Ograniczamy wydatki do niezbędnego minimum i zmniejszamy koszty. Pracujemy nad ofertą programową, która przyciągnie do nas słuchaczy i klientów reklamowych. Planujemy, że w 2012 roku uspokoimy sytuację finansową spółki na tyle, aby można było planować rozwój. Nasza letnia ramówka spotkała się z bardzo życzliwym przyjęciem reklamodawców. Wiele zaproponowanych na czas wakacji audycji zyskało sponsora. Jesteśmy przekonani, że podobnie będzie w przypadku naszych jesiennych propozycji.

Czy planujecie „ściągnąć” do stacji jakieś znane nazwiska od września?

Dziś w zespole Radia dla Ciebie pracują znakomici i popularni dziennikarze (m.in. Artur Orzech, Marek Wiernik, Teresa Drozda, Robert Łuchniak czy Anna Karna), którzy cieszą się ogromną sympatią i zaufaniem naszych słuchaczy. Zwłaszcza w ostatnim czasie mamy też propozycje współpracy od osób związanych w telewizją bądź innymi stacjami radiowymi, nie wykluczone, że będziemy z tych propozycji korzystać.

O rozmówcy
Jolanta Teresa Kaczmarek – absolwentka WSP im. J. Kochanowskiego w Kielcach oraz Studiów Podyplomowych SGH. W latach 2002 - 2007 pracowała w Polskim Radio w Warszawie jako dyrektor biura promocji.

Dołącz do dyskusji: Jolanta Kaczmarek: Mimo problemów Radio dla Ciebie chce zwiększyć słuchalność

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MistrzCiętejRiposty
Bardzo ambitny plan: ponieważ stacja straciła ostatnio 7000 słuchaczy, a chce odzyskać dziesięć procent, to czy to oznacza, że chodzi o 700 osób? A ile to będzie, przepraszam za brutalność pytania, kosztować?!!!
odpowiedź
User
Jaki kapitał?
Jaki kapitał rezerwowy? O czym ta pani mówi???
odpowiedź
User
tint
Podobno nowym prowadzącym poranki ma zostać Włodek Czarzasty. Chociaż chyba nie musi, bo co włączę RDC to on tam jest.
odpowiedź