Klienci online ostrożniejsi
Klienci coraz uważniej wybierają miejsca, w których kupują w sieci.
Ostrożność ta spowodowana jest obawą przez wyłudzeniem ich danych oraz bezpieczeństwem w systemach sklepów online. Trzech na czterech amerykańskich klientów sklepów internetowych jest obecnie podczas zakupów bardziej uważnymi, a jeden na trzech kupuje w sieci mniej z uwagi na kwestie bezpieczeństwa. Nowe badania analityków z Gartnera pokazały też, że większość klientów nie otwiera poczty elektronicznej pochodzącej od nieznanych firm lub osób. Wiele z nich od razu kasuje te przesyłki.
Ankieta pokazała, że w porównaniu z ubiegłym rokiem, w ostatnio badanym okresie liczba użytkowników którzy otrzymali przesyłki elektroniczne zaliczane do phishingu wzrosła o 28 proc. Około 2,4 mln osób zgłosiło stratę pieniędzy wynikającą z nabrania się na ofertę phiserów. 30 proc. osób, które wykorzystują internetowe konta bankowe, potwierdziło, że informacje na temat problemów z zabezpieczeniem tego typu działalności zmieniły ich dotychczasowy sposób wykorzystywania tego typu usług.
Oczekiwania konsumentów są jasne, wspomina Gartner. Chcą oni bezpiecznej komunikacji przez sieć z firmami oraz odpowiedniej ochrony dla przetrzymywanych w systemach tych firm danych użytkowników.
pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Klienci online ostrożniejsi