SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Komu, komu używany komputer?"

Jak donosi analityczna firma Gartner, rośnie zapotrzebowanie na używane komputery i na niektórych rynkach dochodzi już do tego, że popyt przekracza podaż.

Statystyki mówią, że na każde sprzedane w 2005r. dwa nowe komputery przypada jeden sprzedany na rynku wtórnym.

Według definicji Gartnera wtórny rynek komputerów obejmuje sprzęt, który był odsprzedawany nie wcześniej, niż trzy miesiące po dacie pierwotnego zakupu. Maszyny pochodziły głównie z krajów produkujących komputery, m.in. USA, Japonii i państw Europy Zachodniej, a odbiorców znajdowały wśród państw rozwijających się, z Europy Wschodniej, regionu Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Łacińskiej oraz Azji i Pacyfiku.

Obecnie co 12 komputer używany na świecie jest sprzętem pochodzącym z rynku wtórnego. W 2004r. sprzedano ok. 15,2 mln tego typu maszyn. Tak duża popularność używanego sprzętu ma niewątpliwie znaczący wkład we wzrost rynku PC.

"Zapotrzebowanie na komputery z rynku wtórnego będzie się zwiększać, co stwarza potencjalnie idealne warunki dla wyspecjalizowanych pośredników i resellerów do wkroczenia na nowy rynek” – zapowiada Meike Escherich, analityk Gartnera.

Według Gartnera, wzrost popularności używanych komputerów będzie widoczny jeszcze przez kilka najbliższych lat, dzięki większej adopcji tego typu sprzętu wśród użytkowników domowych i małych przedsiębiorstw, zbliżającemu się okresowi wymiany sprzętu oraz coraz ostrzejszym przepisom dotyczącym recyclingu części komputerowych. „Zaostrzające się przepisy dotyczące przetwarzania odpadów będą skłaniać właścicieli starszych komputerów do podjęcia intensywnych działań, w wyniku których uda im się odsprzedać ‘gorący’ towar” – przewiduje Escherich.
 
Źródło: AsiaBizTech

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Komu, komu używany komputer?"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl