SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konflikt wokół kampanii reklamowej Levi'sa

Na pierwszy rzut oka Kennysha Miranda i Erik Rimm są modelami, jakich w reklamach wielu. Młodzi, szczupli i przystojni.

Na plakacie reklamowym widzimy profil Kennyshy stojącej na drewnianym tarasie. "Wierzę w miłość od pierwszego dotyku" - głosi podpis. Poniżej drobnym drukiem: "Kennysha, niewidoma od urodzenia". W ten sposób Levi Strauss, największy producent dżinsów na świecie, będzie promował we wrześniowych magazynach swoją kolekcję na jesień i zimę - informuja

 - Chcemy pokazać, że nasze produkty są wygodne. A kto może lepiej docenić wygodę i jakość materiału niż osoby, które brak albo słabość wzroku nadrabiają dotykiem? - mówi "GW" Ewa Miżejewska z Levi Strauss Poland.

Nie jest to bynajmniej kampania społeczna. Ale do materiałów prasowych firma dołączyła list sygnowany przez Polski Związek Niewidomych. "Traktuj nas normalnie. Nie bój się nas, nie lituj, nie dziw się" - apelują w liście niewidomi. Dorota Gutkowska, prezes Levi Strauss Poland: - Spotkaliśmy się z panią ze Związku Niewidomych, potem otrzymałyśmy od niej list. Jest bardzo piękny i można powiedzieć, że jest on nie tyle do nas, ile w ogóle do ludzi - czytamy w "GW".

Jednak o tym, że apel niewidomych znalazł się w materiałach dżinsowego koncernu, PZN dowiedział się dopiero od nas. - Levi's nie jest sponsorem Związku Niewidomych ani nie jesteśmy patronem tej kampanii. Nadużyto reputacji naszej organizacji - powiedziała nam Małgorzata Pacholec, dyrektor PZN. Według niej faktycznie doszło do spotkania osoby z PZN z Levi'sem, bo firma chciała się zorientować, czy kampania nie narusza godności niewidomych. - Nasza pracownica powiedziała, że nie. Potem poproszono nas o wysłanie listu. Wysłaliśmy go, zakładając, że będą kolejne spotkania w tej sprawie. Zażądamy wyjaśnień - tłumaczy Pacholec. I dodaje, że Związek nie dostał od firmy żadnego wsparcia finansowego.

Levi Strauss Poland nie kryje zaskoczenia: - Poinformowaliśmy przedstawicielkę PZN, że zamieścimy jej wypowiedź w komunikacie prasowym firmy i jesteśmy gotowi włączyć list Związku do naszych materiałów. Chcieliśmy pomóc w nagłośnieniu tematu osób niewidomych. Nie rozumiem, dlaczego teraz Związek źle to odbiera - usłyszeliśmy od szefowej marketingu tej firmy.

Zdaniem prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu Małgorzaty Greszty ta historia jest przykładem nadużycia - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Konflikt wokół kampanii reklamowej Levi'sa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl