SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec tygodnika "Ozon"

Spółka Ozon Media - wydawca tygodnika "Ozon" złożyła do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości. Część pracowników już ma nowych pracodawców.

Wczoraj „Ozon Media” Spółka z o.o. (wydawca Tygodnika „Ozon”) złożyła do Sądu wniosek o upadłość pisma.

Rozmowy, jakie w ostatnich dniach prowadziła ze spółką grupa polskich inwestorów zainteresowana przejęciem tytułu i dalszym jego wydawaniem, ostatecznie nie doprowadziły do przekazania tytułu na prawach licencji.

„Prowadzone są dalsze działania mające na celu pozyskanie inwestora strategicznego dla tygodnika „Ozon”. Do czasu znalezienia inwestora wydawanie pisma zostało wstrzymane” – informuje Tomasz Kępiński, PR „Ozon”.

Decyzja o rozwiązaniu spółki Ozon Media zapadła 27 lipca. Wówczas informowano, że z inicjatywy zespołu redakcyjnego ma powstać nowa spółka, w którą zainwestować ma grupa polskich inwestorów, a najbliższy numer tygodnika miał być już wydany przez nowego wydawcę. Kępiński nie chciał powiedzieć, kto wchodzi w skład grupy inwestorów, która miałaby przejąć wydawanie "Ozonu". "Ta spółka na razie się nie ujawnia. To są po prostu prywatni inwestorzy" - dodał. Zaznaczył, że "teoretycznie jest szansa", że kolejny numer "Ozonu" zostanie wydany przez tę spółkę.

Wszyscy dziennikarze i pracownicy Ozon Media dostali jednak już wypowiedzenia. "W związku z ogłoszeniem upadłości spółki trwa normalna procedura wypowiedzeniowa" - wyjaśnił Kępiński. Jak zapewniał w ubiegłym tygodniu większościowy udziałowiec Ozon Media poseł PO Janusz Palikot, wszystkie należności wobec pracowników zostaną uregulowane do końca września 2006 r.

Kępiński przyznał, że jeszcze niedawno spółka prowadziła nabór pracowników. W lipcu trwał nabór m.in. dziennikarzy i researcherów. "Był realizowany jakiś plan i z jakiegoś powodu on się nie spełnił. Być może udziałowcy oczekiwali, że ten wzrost sprzedaży, który miał miejsce ostatnio, będzie większy" - powiedział Kępiński.

Niektórzy z byłych dziennikarzy tygodnika już znaleźli zatrudnienie - Anita Gargas, dziennikarka działu Polska od wtorku jest zastępcą kierownika redakcji publicystyki i reportażu TVP 1.

Palikot, który posiadał 63 proc. udziałów w spółce wyjaśniając w ubiegłym tygodniu swoje wycofanie z Ozonu powiedział, że otwierając pismo planował wyłożyć na przedsięwzięcie 4 mln zł, a w rzeczywistości jego zaangażowanie finansowe wzrosło do ok. 20 mln zł. Przy tym do dziś spółka nie uzyskała jeszcze parametrów ekonomicznych pozwalających na samodzielne funkcjonowanie na rynku.

Prezes wydawnictwa Leszek Kurnicki wyjaśniał zaś, że "postępujący od początku tego roku spadek czytelnictwa tygodników opinii, spowodował obniżenie wartości przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych inwestorów, co w konsekwencji uniemożliwiło spółce kontynuowanie działalności".

Tygodnik Ozon wychodzi od kwietnia 2005 r. W pierwszych tygodniach istnienia osiągał średnią sprzedaż rzędu 70 tys. egzemplarzy przy nakładzie ponad 450 tys. egzemplarzy oraz silnej kampanii reklamowej (telewizja, billboardy, radio, promocja w punktach sprzedaży). Po zakończeniu kampanii sprzedaż spadła do około 25 tys. (od lipca 2005 r.) i stopniowo obniżała się do nieco ponad 20 tys. (I kwartał 2006 r.). Wprowadzenie na początku 2006 r. nowej strategii wydawniczej oraz stopniowy relaunch pisma spowodował szybki wzrost średniej sprzedaży tygodnika OZON (ponad 43 tysiące w maju 2006 r., przy nakładzie poniżej 140 tys. egzemplarzy).

Tygodnik ukazywał się w czwartki, ostatni numer z 27 lipca miał podwójną objętość.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec tygodnika "Ozon"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl