SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kontrowersyjna kampania promuje Gdańsk jako miasto wolności (wideo)

Pod hasłem „Dotknij wolności” rozpoczyna się właściwy etap kampanii promującej Gdańsk. Teaserowy etap akcji – przygotowanej przez agencję DSK – opierał się na kontrowersyjnych viralach pokazujących fale GDN.

Kontrowersyjna kampania promuje Gdańsk jako miasto wolności (wideo)

Kampania promująca Gdańsk jako miasto wolności rozpoczęła się pod koniec sierpnia od opublikowania na wybranych portalach internetowych informacji o odkryciu fal GDN oraz ich zaskakującym działaniu. Równolegle w sieci zamieszczono viralowe spoty będące zapisem zaskakujących zachowań ludzi pozostających pod wpływem tych fal. Poszczególne filmiki pokazują nagiegi rolnika w kostce siana, kierowcę autobusu unoszącego się na skrzydłach motyla oraz dziewczynę wystrzeliwującą się w kierunku stoczni.



Niekonwencjonalne spoty informujące o emisji fal GDN były też emitowane w radiu. Ponadto w wybranych miastach pojawiły się specjalne pojazdy z naukowcami badającymi stężenie fal GDN.

Celem tych wszystkich działań było wywołanie zainteresowania odbiorców i mediów nietypowym potraktowaniem wolności – jako zjawiska natury naukowej, powodującego spontaniczne zachowania.


Obecnie startuje zasadniczy etap kampanii, w którym wykorzystywane są przekazy pod hasłem „Gdańsk. Dotknij wolności”. Pokazują one to miasto w dynamicznej stylistyce, jako miejsce pełne szeroko rozumianej i obecnej w wielu obszarach życia wolności. Celem akcji jest wzmocnienie obrazu Gdańska jako miasta inspirującego, ciekawego, otwartego i nowoczesnego. Kampania jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych miast w wieku od 16 do 45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem.

Akcja jest prowadzona w telewizji, prasie, internecie i na outdoorze, obejmując też media zagraniczne (m.in. spoty w CNN, reklamy w serwisach obcojęzycznych), głównie w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Skandynawii. Kampanię – zaplanowaną do 3 października –na zlecenie Urzędu Miasta Gdańsk przygotowała agencja reklamowa DSK. Całkowity budżet akcji wynosi ok. 1,9 mln zł.

 

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kontrowersyjna kampania promuje Gdańsk jako miasto wolności (wideo)

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gdynia
rewelacja - gratulacje!!!
8 8
odpowiedź
User
ale...
chodzi o wolność w sensie witajcie geje itp?
8 8
odpowiedź
User
Adam
Genialne spoty. Cud, że władze miasta na to się zgodziły :)
8 8
odpowiedź
User
bert
Ciekawa o jaki rodzaj wolności chodzi, ponieważ latem sporo było artykułów o zamkniętych po 22 lokalach na Starym Mieście, no ale jak spontan to spontan rozumiem. Wydaje mi się, że we spotach można odnaleźć nawiązanie do tytułu płyty trójmiejskiego zespołu Apteka pt "Narkotyki".
8 8
odpowiedź
User
bert
Poza tym niech tak nie kuszą niepohamowaną wolnością, bo np. w Krakowie mieli już dość spontanicznego najazdu swawolnych Brytyjczyków. Koncepcja teaserów trochę niespójna z kreacją główną, która jest poprawnie estetyczna i przekonywująco pokazuje najważniejsze atuty Gdańska, czyli morze (hmm....właściwie zatokę) i Stare Miasto, tylko gdzie Ci pełni wolności Gdańszczanie i turyści. Nie ma nic o Solidarności - a jest rocznica, nie ma człowieka-marki-instytucji L.Wałęsy, nie ma Jarmarku Dominikańskiego, nie ma niemieckich turystów zakupujących hurtowo bursztyny etc.
8 8
odpowiedź