SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lisiecki: Mecom był zainteresowany partnerstwem z PMPG

Michał Lisiecki, prezes PMPG, która chce zakupić 49 proc. udziałów w Presspublice zamierza rozmawiać z posiadającym resztę udziałów Mecomem, chcącym przejąć całość spółki. Jak nam zdradza, z rozmów odbytych z brytyjskim funduszem rok temu wynikało, że PMPG i Mecom mogłyby zostać partnerami w Presspublice.

Lisiecki: Mecom był zainteresowany partnerstwem z PMPG

- Jesteśmy w trakcie umawiania spotkania z Mecomem - mówi nam Michał Lisiecki -Chcemy wiedzieć, jakie jest nastawianie potencjalnych partnerów. Myśląc o zakupie udziałów w Presspublice, nie chcemy mieć tam przeciwnika, ale właśnie partnera - podkreśla.

Planowane rozmowy szefów PMPG i Mecomu, nie będą jednak pierwszymi. - "Rzeczpospolitą" zainteresowaliśmy się po raz pierwszy rok temu, zaraz po tym jak została sprzedana przez Orkla Media. Rozmawialiśmy wtedy z Mecomem sądząc, że fundusz ten może być zainteresowany dalszą sprzedażą udziałów. Prezes David Montgomery wyjaśnił mi strategię jaką kieruje się Mecom - opowiada nam Lisiecki.

Zdaniem szefa PMPG, jego spółka byłaby idealnym partnerem dla Mecomu w Presspublice. - Nie zależy nam na sprzedaży naszego know-how w obszarze nowych mediów, a właśnie na partnerstwie, a Mecom w tamtej rozmowie był zainteresowany takim tematem. Sytuacja 51 proc. dla Mecomu i 49 proc. dla PMPG SA jest więc potencjalnie obopólną korzyścią - szczególnie że obie spółki są notowane na giełdzie, wiec kierują się tymi samymi celami - mówi nam prezes PMPG. - Do tego istnieje wiele innych synergii o których nie mogę dziś mówić - dodaje.

Poza Mecomem i Platformą Mediową Point Group ofertę zakupu 49 proc. udziałów w Presspublice we wtorek złożyła także Grupa Wydawnicza Polskapresse. Michał Lisiecki dziwi się takiemu posunięciu konkurenta. - Sprzedawany jest pakiet mniejszościowy, więc niewątpliwie ktoś, kto go kupi będzie podporządkowany wielu decyzjom Mecomu - mówi nam. - Nie wyobrażam sobie, że takie rozwiązanie może być satysfakcjonujące dla takiego koncernu jak Polskapresse - dodaje.

Zdaniem Lisieckiego decyzja należącej do Passauera spółki mogłaby mieć sens, gdyby poza udziałami należącymi do państwa Polskapresse miała szansę odkupić także te będące w posiadaniu brytyjskiego funduszu. - Z moich rozmów wiem jednak, że Mecom w zeszłym roku nie był zainteresowany w ogóle sprzedażą swoich udziałów - mówi szef PMPG.

Jak napisała "Gazeta Wyborcza", Mecom zaoferował, że kupi pozostałą część Presspubliki za 110 mln zł. Michał Lisiecki nie chce zdradzić ile wydać może na to PMPG - Zapłacimy tyle ile będzie warte 49 proc. udziałów. Pozyskanie finansowania na rynkach finansowych nie jest dzisiaj jakimś wielkim problemem - wyjaśnia nam.

Niedawno PMPG zapowiadała jednak wydanie własnego dziennika o "innowacyjnym" charakterze. Jak te plany mają się do chęci zakupu udziałów w Presspublice? - "Rzeczpospolita" to niewątpliwie plan A, ale PMPG SA posiada również plan B i C w zakresie budowania "źródła informacji codziennej", zwanej w uproszczeniu dziennikiem - odpowiada tajemniczo Lisiecki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lisiecki: Mecom był zainteresowany partnerstwem z PMPG

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl