SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP planuje kolejne akwizycje w tym roku w kraju i za granicą

Spółka odzieżowa LPP, która zamierza przejąć 100% akcji Artmana,planuje kolejne przejęcia podmiotów z branży w Polsce i za granicą.Niewykluczone, że jeszcze w tym roku poinformuje o kolejnychakwizycjach.

LPP planuje kolejne akwizycje w tym roku w kraju i za granicą

LPP i Artman szacują, że ich łączne przychody pro forma sięgną1,9 mld zł w 2008 roku, poinformował w czwartek wiceprezes LPPGrzegorz Pachla.

"Jesteśmy zainteresowani kolejnymi przejęciami zarówno w kraju,jak i za granicą. Interesuje nas przede wszystkim kierunekwschodni. Prowadzimy rozmowy z wieloma podmiotami i niewykluczone,że do końca roku będziemy mogli poinformować o następnychakwizycjach" - powiedział Pachla dziennikarzom.

Dodał, że branżę odzieżową czeka konsolidacja i LPP zamierza wniej aktywnie uczestniczyć. Pachla powiedział, że zdolnośćkredytowa, szacowana przez banki, a rozumiana jako budżet naakwizycje, zawiera się "w górnej połowie miliarda złotych".

Jego zdaniem, najbardziej obiecującym rynkiem jest Rosja zewzględu na wzrost siły nabywczej i rozwój gospodarczy. W 2009 rokuLPP zamierza natomiast wejść na rynek bułgarski, a jeszcze w tymmiesiącu spółka otworzy sklep w Rumunii.

"Jesteśmy zainteresowani rozwijaniem wszystkich brandów zagranicą. Jestem przekonany, że za ok. 5 lat udział naszej sprzedażyza granicą znacząco przekroczy 50%, z czego większość będzierealizowana w Rosji" - powiedział wiceprezes.

Pachla podkreślił, że małe spółki mają znacznie słabszą pozycjęw negocjowaniu cen wynajmu powierzchni handlowych, które stają siędla handlu detalicznego najważniejszym miejscem sprzedaży zarówno wPolsce, jak i na zagranicznych rynkach. Dlatego spółka planujekolejne akwizycje.

"Nie sposób pozyskać dobre lokale w atrakcyjnych obiektach,jeśli nie jest się dużym i nie zrobi się tego na samym początku.Dziś mamy już coś do powiedzenia, ale z obrotami na poziomie 2 mldzł wciąż jesteśmy małym graczem" - podkreślił Pachla.

Spółki szacują, że ich łączne przychody (pro forma) sięgnąok.1,9 mld zł w 2008 roku, z czego ok. 30% będzie stanowić sprzedażza granicą. W 2007 roku łączne przychody wyniosły 1,5 mld zł.

Wiceprezes LPP, do którego należą marki Reserved, Cropp, Esotiqpodkreślił, że spółka nie jest zainteresowana kontynuowaniemdziałalności Artmana jako osobnego podmiotu.

"Nas interesuje marka House, która będzie uzupełniała nasząofertę. Jesteśmy w stanie zwiększyć jej efektywność. Marka jest natakim etapie, że możemy rozwinąć ją na we wszystkich krajach,szczególnie ważny jest dla nas kierunek wschodni" - powiedziałPachla.

Rentowność LPP wyniosła 10% w 2007 roku, zaś rentowność Artmanabyła o połowę niższa.

W czwartek LPP poinformowało o podpisaniu ze spółką Artman i jejtrzema głównymi akcjonariuszami (posiadającymi 70,4% akcji) listuintencyjnego, na mocy którego chce przejąć 100% Artmana poprzezwezwanie na akcje po cenie 92,65 zł za walor.

LPP planuje nabyć 100% akcji Artmana za łączną cenę 394,8 mlnzł. Wezwanie na akcje zostanie ogłoszone do połowy czerwca.

"Akcjonariusze większościowi Artmana na pewno odpowiedzą nawezwanie. Jeśli pozostali tego nie zrobią, zdecydujemy o fuzjiprzedsiębiorstwa, gdyż do przegłosowania połączenia wystarczy 66%głosów. Cena jest najwyższa w historii, z dużą premię, więcjesteśmy przekonani, że wszyscy akcjonariusze odpowiedzą na towezwanie" - powiedział Marcin Billewicz, szef działu corporatefinance firmy Copernicus Securities, która doradza LPP przytransakcji.

Billewicz dodał, że jeśli akcjonariusze odpowiedzą na wezwaniedo połowy lipca, to wyniki Artmana, mogłyby być konsolidowane przezLPP za niecałe drugie półroczne 2008 roku.

W tym roku LPP zamierza otworzyć łącznie 80 sklepów o łącznejpowierzchni 42 tys. m. kw., zaś Artman chce otworzyć 70 sklepów opowierzchni 20 tys. m. kw., z czego 30 w Polsce, a 40 zagranicą.

Członek zarządu Artmana Grzegorz Koterwa powiedział, żepodpisanie listu intencyjnego z LPP nie spowoduje wstrzymania pracArtmana nad nową marką.

"Projekt nowej marki jest cały czas realizowany. Chcemy otworzyć21 nowych sklepów pod nowym brandem, z tego kilka na Słowacji.Oficjalna prezentacja marki nastąpi na przełomie kwietnia i maja, apierwsze sklepy ruszą w sierpniu" - powiedział Koterwa.

Spółka planuje także w tym roku wejść na rynek rumuński.

Łącznie na koniec 2008 roku LPP będzie dysponował siecią 380sklepów, a Artman 260 sklepów. Obecnie jest to odpowiednio 320 i198 sklepów.

W czwartek Artman przedstawił prognozy finansowe na ten roku,które zakładają zysk netto wysokości 16 mln zł, przy przychodach napoziomie 360 mln zł.

"To są konserwatywne prognozy. W 2006 i 2007 rokuprzekraczaliśmy je o ok. 10% i w tym roku będzie podobnie. Oneobejmują także koszty wprowadzenia na rynek nowej marki" -powiedział Koterwa.

Według nieaudytowanych danych, w 2007 roku miała 134,57 mln złzysku wobec 39,32 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 1274,32 mln zł wobec 815,13 mln zł.

Artman miał w tym okresie 11,70 mln zł zysku wobec 6,57 mln złzysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 259,64 mln zł wobec205,55 mln zł.

  • Więcej informacji:
  • LPP
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LPP planuje kolejne akwizycje w tym roku w kraju i za granicą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl