SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyny people: “Show” z największym spadkiem, “Gala” zyskała najwięcej

W marcu br. trzy najpopularniejsze dwutygodniki z segmentu people zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło “Show”. Największym wzrostem pochwalić się mogła “Gala”, a “Grazia” osiągnęła najniższy wynik od debiutu.

Magazyny people: “Show” z największym spadkiem, “Gala” zyskała najwięcej

Liderem segmentu pozostał dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska), Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w marcu 2013 roku wyniosła 361 236 egz. i była niższa o 15,46 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten w obu miesiącach miał tę samą cenę - 1,99 zł.

Na drugim miejscu pozostał magazyn “Show” (Wydawnictwo Bauer), który stracił zdecydowanie najwięcej w zestawieniu, bo 29,45 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem spadła poniżej poziomu 300 tys. egz. i wyniosła 290 151 egz. Pismo to obecnie kosztuje 1,60 zł, podczas gdy rok temu - 1,50 zł.

Na trzeciej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 268 516 egz. znalazł się magazyn „Flesz. Gwiazdy & Styl” (Edipresse Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem spadła najmniej w zestawieniu, bo o 6,36 proc. Tytuł ten w marcu br. został odświeżony, wsparty kampanią reklamową, ale też podniósł cenę na stałe z 1,50 zł do 1,99 zł (więcej na ten temat).

Ukazujący się od końca listopada ub.r. magazyn „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) uplasował się dopiero na pozycji piątej, a jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 882 egz. Cena “Grazii” to 2,99 zł. Pismo to przegrało z “Vivą!” (Edipresse Polska), która znalazła się oczko wyżej, notując wzrost sprzedaży o 5,53 proc. do 166 877 egz. Tytuł ten jednak w marcu br. kosztował 2,99 zł, a rok wcześniej - 5,99 zł.

Największy wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 37 proc., zanotowała w marcu br. „Gala” (G+J Polska), ale znalazła się ona na ostatnim miejscu zestawienia. Jej wynik to 100 807 egz. W trzecim miesiącu tego roku jedno wydanie “Gali” miało promocyjną cenę 2,99 zł, a rok wcześniej tytuł ukazywał się tylko w normalnej cenie 4,99 zł.

Wirtualnemedia.pl

marzec

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

361 236

427 284

Show

290 151

411 270

Flesz Gwiazdy & Styl

268 516

286 766

Viva

166 877

158 130

Grazia

126 882

-

Gala

100 807

73 582


W marcu br. w porównaniu do lutego br. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 25,81 proc., zanotował “Flesz”. Natomiast najwięcej straciła „Gala” - było to 49,60 proc. Z kolei “Grazia” osiągnęła w marcu br. najniższy wynik sprzedażowy od wejścia na rynek w listopadzie ub.r., notując spadek względem lutego br. o 35,13 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

marzec

luty

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

361 236

417 125

Show

290 151

310 092

Flesz Gwiazdy & Styl

268 516

213 437

Viva

166 877

168 235

Grazia

126 882

195 604

Gala

100 807

200 030

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Magazyny people: “Show” z największym spadkiem, “Gala” zyskała najwięcej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Silvio Berlusconi
Grazia tak bardzo chciała być pismem luksusowym. A, że nie udało się treścią i zawartością to chociaż sprzedażą stara się to nadrobić:)
odpowiedź
User
krystyna
Ciekawe kiedy Fleszowi i Party zacznie spadać? Ileż można jechać na tych samych ryjach?
odpowiedź
User
molvinka
Grazia jest beznadziejna. Takie pisemko o niczym i nie ma szans z Viva, Gala, Party czy Fleszem.
odpowiedź
User
Janeczka
Jak widać nie wystarczą bzdury wypisywane na portalach konkurencji. Trzeba jeszcze mieć coś do zaproponowania czytelnikom.
odpowiedź
User
zac
Dlaczego newsweek nie jest prowadzony w kategorii "people"?
odpowiedź