SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” o 72 proc. w dół

W listopadzie 2013 roku wszystkie dwutygodniki z segmentu people zanotowały spore spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Grazia”. Na pozycji lidera uplasował się magazyn „Party”.

Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” o 72 proc. w dół

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w listopadzie 2013 roku wyniosła 283 100 egz. W porównaniu do listopada 2012 roku była ona niższa o 24,16 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął konkurencyjny dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 246 843 egz. Zanotował on spadek na poziomie 31,51 proc. W ciągu roku cena „Show” wzrosła z 1,60 zł do 1,99 zł.

Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz. Gwiazdy & Styl” (Edipresse Polska), który rok temu był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma jednak spadła w ciągu roku o 43,77 proc. do 145 000 egz. Obecnie kosztuje on 1,99 zł, a rok wcześniej 1,50 zł.

Z kolei największy spadek, wynoszący aż 71,70 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w listopadzie 2013 roku uplasował się na poziomie 84 465 egz. Dwutygodnik ten na rynku ukazuje się od końca listopada 2012 roku. Wówczas „Grazia” kosztowała 1,99 zł, a jej wprowadzenie na rynek wspierane było kampanią reklamową (dowiedz się więcej). W listopadzie ub.r. tytuł ukazywał się w cenie 2,99 zł.

Wirtualnemedia.pl

listopad

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

283 100

373 263

Show

246 843

360 428

Flesz Gwiazdy & Styl

145 000

257 884

Viva

141 695

158 610

Grazia

84 465

298 462

Gala (dwutygodnik)

77 261

127 626


W listopadzie 2013 roku w porównaniu do października 2013 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 4,82 proc.) pochwalić się mogła „Gala” (G+J Polska). Z kolei najwięcej straciła „Grazia” - było to 37,47 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

listopad

październik

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

283 100

319 658

Show

246 843

278 285

Flesz Gwiazdy & Styl

145 000

165 487

Viva

141 695

143 970

Grazia

84 465

135 088

Gala (dwutygodnik)

77 261

73 710

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” o 72 proc. w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rabin
Uwielbiam ten fasionable wynik! Gazzzzzia 72 procent w dół! Widzałam to pismo opini u kosmetyczki. Kilka pryszów mi samoistnie wyskoczyło w jaki sposób ksztaltowana jest plska opinia społeczna na sprawy wszelakim. I w takimspołeczeństwie będą egzystowały dzici redaktorek tego pisma Cymes!
16 8
odpowiedź
User
Co to za artykuł?
Po co w tekście „czytacie” mi tabelkę? A analiza dlaczego taki zjazd? Może ktoś z komentujących?
16 9
odpowiedź
User
Saggio
A widziałaś kiedyś polską Grazie? Jak obejrzysz to zrozumiesz.
14 8
odpowiedź
User
Simon
Przeczytałem 2 artykuły z tej grazii u dentysty do tej pory nie mogę dojść do siebie... Masakra
15 8
odpowiedź
User
pavv
Czyżby społeczeństwo nam mądrzało. Zresztą co za pajac wymyślił nazwę GRAZIA? Grazia to w szkole na nielubianą koleżankę o imieniu Grażyna mówiliśmy.
12 9
odpowiedź