SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„MasterChef” hitem. Wygrał z konkurencją i zarobił 22,4 mln zł

Nadawana w niedzielne wieczory w TVN pierwsza edycja reality-show „MasterChef” dała stacji pozycję zdecydowanego lidera rynku i przyniosła z reklam 22,4 mln zł. Finał show oglądało blisko 5 mln widzów. Kolejna edycja planowana jest jesienią 2013 roku.

Średnia oglądalność 12 odcinków programu pokazywanego w niedziele o 20.00 wyniosła 3,65 mln widzów, co przełożyło się na 21,41 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 27,58 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów miał nadany w zeszłą niedzielę finałowy odcinek show. Śledziło go aż 4,79 mln osób, mimo że informacje, o tym, kto wygrał program dwa dni wcześniej pojawiły się na jego internetowej stronie i obiegły internet (więcej na ten temat).

TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i Siłę wyższą” - jej udział wynosił 18,33 proc.  Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 14,30 proc.) i TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 10,01 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 16,16 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (13,23 proc.).

Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa” wyniosły 22,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Program oglądać można było też w internecie w jego serwisie internetowym i w serwisie tvn player. Do 25 listopada br. zanotowano tam 2,78 mln wyświetleń pełnych odcinków formatu.

W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią została Basia Ritz. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.


Basia Ritz, fot. TVN

TVN jest bardzo zadowolony z wyników oglądalności formatu. Jak powiedział nam tydzień temu Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN, jego druga edycja ma się pojawić na antenie stacji w przyszłorocznej ramówce jesiennej (więcej na ten temat).


Oglądalność reality-show na tle konkurencji

 Wszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVN – Masterchef3 563 92221,41%27,58%
TVP13 051 44918,33%13,23%
Polsat2 380 48714,30%16,16%
TVP21 666 75210,01%6,52%


  Widownia „MasterChefa” odcinek po odcinku

Wirtualnemedia.plWszyscy 4+16-49
DataAMRSHR %SHR %
2012-09-022 885 72618,60%22,80%
2012-09-093 054 14819,70%24,70%
2012-09-163 240 33620,40%25,90%
2012-09-233 649 39421,90%28,00%
2012-09-303 346 00220,70%27,80%
2012-10-073 584 90321,20%27,70%
2012-10-142 989 32517,10%20,70%
2012-10-213 438 56621,20%28,00%
2012-10-283 638 65421,10%28,80%
2012-11-044 019 36723,00%31,10%
2012-11-113 759 54622,50%27,70%
2012-11-183 910 08923,00%29,40%
2012-11-254 794 62527,20%34,60%
średnia3 563 92221,40%27,60%


Dane poszczególnych odcinków „MasterChefa” dzięki uprzejmości TVN.

Dołącz do dyskusji: „MasterChef” hitem. Wygrał z konkurencją i zarobił 22,4 mln zł

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolik
Średnia oglądalność 12 odcinków programu pokazywanego w niedziele o 20.00 wyniosła 3,65 mln widzów, co przełożyło się na 21,41 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 27,58 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.


Wg NAM średnia oglądalność w artykule dotyczącym serialu SIŁA WYŻSZA dało im odpowiednio 18,39% i 23,6% i 2.miejsce w 4+.

Kto ma racje : NAM czy NAM?
odpowiedź
User
znawca
22,4 miliony z reklam a główna nagroda 100 tysięcy...
odpowiedź
User
piataklepka
A jak spytasz, ogladasz to??? a skad, takie badziewie !!! jak juz ludzie decydujecie sie na zaliczenie was do rzedu ludzi o poziomie inteligencji kury...to chociaz miejcie cywilna odwage przyznac sie do tego....
odpowiedź