SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

W marcu br. YouTube zyskał ponad 850 tys. polskich użytkowników, a Facebook - 500 tys. W czołówce wspólnego zestawienia serwisów i aplikacji znalazły się Microsoft i GG Network.

Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w marcu serwisy Google odwiedziło ok. 125 tys. polskich użytkowników więcej niż w lutym (więcej na ten temat). YouTube zyskał ponad 850 tys. real users i wyprzedził witryny Onetu. Natomiast Facebook odwiedziło ok. 500 tys. polskich użytkowników więcej, dzięki czemu zbliżył się on do swojego rekordowego zasięgu - 13,19 mln real users, osiągniętego w styczniu br. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
  (real users)
zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 353 063 89,51%  
2 youtube.com 13 693 721 70,64%  
3 Grupa Onet.pl  13 531 693 69,80% tak
4 facebook.com 13 034 581 67,24%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 286 344 63,38% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 997 485 61,89% tak
7 Grupa Allegro.pl 11 722 137 60,47% tak
8 Grupa Interia.pl 11 559 307 59,63% tak
9 Grupa Nk.pl 10 829 063 55,86%  
10 Grupa O2.pl 9 832 013 50,72% tak
11 Grupa Wikipedia 9 592 306 49,48%  
12 Grupa GG Network 7 964 343 41,08% tak
13 Grupa Polskapresse 5 845 113 30,15% tak
14 Grupa Murator 5 354 700 27,62% tak
15 Grupa Next Infor 5 287 863 27,28% tak
16 Grupa Microsoft 5 203 832 26,84%  
17 Grupa Ringier Axel Springer 4 997 714 25,78% tak
18 Grupa Money.pl 4 987 384 25,73% tak
19 demotywatory.pl 4 613 196 23,80%  
20 Grupa Media Regionalne 4 312 866 22,25%  


Wśród czołowych polskich portali Grupa Onet zyskała w skali miesiąca ok. 50 tys. użytkowników
, Grupa Gazeta.pl - ok. 120 tys., a Grupa Allegro.pl - ponad 400 tys. Za to strony WP i Orange odwiedziło ok. 180 tys. real users mniej, a Interii - 70 tys. mniej.

Aż o prawie 3 mln użytkowników wzrósł zasięg serwisów GG Network. Wynika to przede wszystkim z tego, że w marcowych wynikach Megapanelu po raz pierwszy w jednym zestawieniu przedstawiono zsumowane dane stron i aplikacji należących do wspólnych wydawców (przeczytaj więcej o tej zmianie).
 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 531 693 69,80%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 286 344 63,38%
3 Grupa Gazeta.pl 11 997 485 61,89%
4 Grupa Allegro.pl 11 722 137 60,47%
5 Grupa Interia.pl 11 559 307 59,63%
6 Grupa O2.pl 9 832 013 50,72%
7 Grupa GG Network 7 964 343 41,08%
8 Grupa Polskapresse 5 845 113 30,15%
9 Grupa Murator 5 354 700 27,62%
10 Grupa Next Infor 5 287 863 27,28%
11 Grupa Ringier Axel Springer 4 997 714 25,78%
12 Grupa Money.pl 4 987 384 25,73%
13 Grupa TVN 4 240 734 21,88%
14 dobreprogramy.pl 3 985 560 20,56%
15 filmweb.pl 3 582 809 18,48%
16 Grupa Edipresse.pl 3 254 286 16,79%
17 Grupa Panorama Firm 3 219 979 16,61%
18 Grupa Netshare 3 106 161 16,02%
19 Grupa NextWeb Media 2 852 786 14,72%
20 tekstowo.pl 2 650 283 13,67%


W rankingu pod względem liczby użytkowników i uruchomionych aplikacji na drugim miejscu znalazł się Microsoft, który oprócz swoich serwisów kontroluje m.in. programy Windows Media Player i Skype (każda z nich ma średnio ok. 8 mln uruchomionych aplikacji miesięcznie). Natomaist GG Network zamyka pierwszą dziesiątkę.  

Ranking  wydawców witryn i aplikacji według wskaźnika "użytkownicy i uruchomione aplikacje"
lp. nazwa użytkownicy i uruchomione aplikacje użytkownicy i uruchomione aplikacje (%)
audyt site-centric
1 Grupa Google 17 590 085 90,73%  
2 Grupa Microsoft 14 532 612 74,96%  
3 youtube.com 13 693 721 70,63%  
4 Grupa Onet.pl 13 531 693 69,80% tak
5 facebook.com 13 034 581 67,23%  
6 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 301 488 63,45% tak
7 Grupa Gazeta.pl 11 997 485 61,89% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 722 137 60,46% tak
9 Grupa Interia.pl 11 577 375 59,72% tak
10 Grupa GG Network 11 503 417 59,34% tak
11 Grupa Nk.pl 10 829 063 55,86%  
12 Grupa O2.pl 10 126 046 52,23% tak
13 Grupa Wikipedia 9 592 306 49,48%  
14 Grupa Polskapresse 5 845 113 30,15% tak
15 Grupa Murator 5 354 700 27,62% tak
16 Grupa Next Infor 5 287 863 27,28% tak
17 Grupa Ringier Axel Springer 4 997 714 25,78%  
18 Grupa Money.pl 4 987 384 25,73% tak
19 demotywatory.pl 4 613 196 23,80%  
20 Grupa Media Regionalne 4 312 866 22,25%  


Polska domena Google zyskała przez miesiąc ok. 100 tys. użytkowników, a globalna - ok. 150 tys.
Mniejsze lub większe wzrosty zanotowały adresy czołowych polskich portali oprócz interia.pl i o2.pl, które straciły po ok. 100 tys. real users. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 783 082 86,57%  
2 youtube.com 13 693 721 70,64%  
3 facebook.com 13 034 581 67,24%  
4 onet.pl 12 437 541 64,16% tak
5 google.com 11 871 458 61,24%  
6 nk.pl 10 819 520 55,81%  
7 allegro.pl 10 813 256 55,78% tak
8 wp.pl 10 740 978 55,41% tak
9 wikipedia.org 9 470 456 48,85%  
10 gazeta.pl 8 437 184 43,52% tak
11 interia.pl 7 241 887 37,36% tak
12 chomikuj.pl 5 924 300 30,56% tak
13 blogspot.com 5 272 146 27,20%  
14 demotywatory.pl 4 613 196 23,80%  
15 zumi.pl 4 220 484 21,77% tak
16 blox.pl 4 124 521 21,28% tak
17 ceneo.pl 4 073 947 21,01% tak
18 o2.pl 4 025 484 20,76% tak
19 otomoto.pl 4 014 381 20,71% tak
20 dobreprogramy.pl 3 985 560 20,56% tak


W serwisach Grupy Allegro.pl wykonano ok. 500 mln odsłon więcej niż w lutym
, za to na stronach Grupy Onet.pl - ponad 150 mln mniej. WP i Orange oraz Grupa Gazeta.pl zanotowały pod tym względem minimalne zmiany, a Grupa Interia.pl straciła ok. 50 mln odsłon. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 818 256 205 tak
2 Grupa Onet.pl 2 810 607 493 tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 560 266 328 tak
4 Grupa Interia.pl 1 238 845 665 tak
5 Grupa Gazeta.pl 1 223 055 040 tak
6 Grupa O2.pl 1 051 827 387 tak
7 plemiona.pl 759 289 968 tak
8 Grupa Spolecznosci.pl 563 553 514 tak
9 Grupa TVN 210 750 168 tak
10 filmweb.pl 209 468 209 tak


Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędzał 10 minut mniej niż miesiąc wcześniej
, a w serwisach WP i Orange - 3 minuty mniej. Za to witryny TVN-u przyciągały internautę średnio na 50 minut dłużej. Wśród zdecydowanych liderów pod tym względem serwis plemiona.pl (z grą online) zyskał 40 minut w przeliczeniu na użytkownika, a strony Eurozetu straciły ponad 30 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 81 959 585 06:03:25 tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 80 031 859 06:30:50 tak
3 Grupa Allegro.pl 66 925 646 05:42:34 tak
4 Grupa Interia.pl 50 864 072 04:24:01 tak
5 Grupa TVN 31 369 522 07:23:50 tak
6 Grupa O2.pl 30 434 844 03:05:44 tak
7 Grupa Gazeta.pl 28 799 026 02:24:02 tak
8 Grupa Murator 9 914 286 01:51:05 tak
9 Grupa GG Network 8 303 520 01:02:33 tak
10 Grupa Spolecznosci.pl 7 544 559 03:08:11 tak
11 Grupa Polskie Radio 5 018 095 04:29:53 tak
12 Grupa Eurozet 4 823 229 07:33:36 tak
13 plemiona.pl 4 807 107 14:38:54 tak
14 Grupa Ling.pl 3 383 342 04:26:48 tak
15 wiocha.pl 3 303 476 01:37:51 tak
16 wyspagier.pl 2 633 489 01:45:19 tak
17 Grupa Polskapresse 2 149 318 00:22:04 tak
18 filmweb.pl 1 926 994 00:32:16 tak
19 Grupa Targeo.pl 1 827 928 01:17:32 tak
20 joemonster.org 1 780 521 01:23:37 tak
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mikelos
Wskaźnik "użytkownicy i uruchomione aplikacje (%)" to nie jest to samo co "Real Users" i dlatego nie można mówić że jest to zasięg. Uruchomiona aplikacja to nie jest to samo co aktywna aplikacja (świadomie używana przez użytkownika). Wzrost zasięgu Grupy GG nie jest wynikiem wprowadzenia nowej wersji komunikatora tylko efektem połączenia w jednym węźle witryn i aplikacji.
8 8
odpowiedź