SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Michał Rachoń odsunięty od prowadzenia „Minęła 20” i „Woronicza 17” w TVP Info

Kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zawiesiło Michała Rachonia w prowadzeniu programów „Minęła 20” i „Woronicza 17” - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ma to związek m.in. z pokazaniem w czwartek w „Minęła 20” karykatury Jerzego Owsiaka i Hanny Gronkiewicz-Waltz .

Michał Rachoń, fot. TVP Info Article

Rachoń przez dyrekcję Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zawieszony jest od minionego czwartku. Jak już informowaliśmy, w związku z czwartkowym materiałem w „Minęła 20” zawieszony został wydawca tej audycji, czyli Krystian Krawiel.

W związku z zawieszeniem Michała Rachonia wieczorną audycję TVP Info „Minęła 20” będą teraz prowadzić na zmianę inni gospodarze programu - Danuta Holecka, Adrian Klarenbach i Krzysztof Ziemiec.

Z kolei niedzielny magazyn „Woronicza 17” od zeszłego wydania prowadzi Krzysztof Ziemiec i według naszych ustaleń będzie się on pojawiać również w kolejnych wydaniach. Ziemiec, jeden z gospodarzy „Wiadomości”, poprzednio już w swojej karierze prowadził „Woronicza 17” od marca 2015 roku do lutego 2016 roku. W roli gospodarza programu zastąpił go właśnie Michał Rachoń, który do TVP przeszedł w styczniu 2016 roku.

Warto dodać, że zarówno Rachoń, jak i wydawca „Minęła 20” w zeszłym miesiącu stracili ryczałtową część swoich wynagrodzeń za pracę. Ma to związek ze spaleniem przez Wojciecha Cejrowskiego flagi Unii Europejskiej w czasie wywiadu, emitowanego w połowie listopada. Ten fragment został wycięty z rozmowy pokazanej w TVP Info, natomiast Cejrowski opublikował całe nagranie na swoim kanale youtube’owym.

W poniedziałek dyrektor TAI Jarosław Olechowski nie odpowiedział na nasze pytania o Michała Rachonia, nie udało nam się z nim skontaktować telefonicznie.

Owsiak i Gronkiewicz-Waltz w satyrze TVP Info

W czwartkowym wydaniu „Minęła 20” w TVP Info bohaterami satyry Barbary Pieli był Jerzy Owsiak i Hanna Gronkiewicz-Waltz. W animacji pokazano to tak, że znaczna część datków jest odkładana na bok i nie trafia na cele WOŚP, tylko do worków przygotowanych przez poprzednią prezydent Warszawy. Owsiak jest nakręcaną figurką powtarzającą tylko „hej, siema” („siema” to charakterystyczne dla Owsiaka powitanie).

Internauci komentujący ten filmik, zwrócili uwagę na jeszcze jeden szczegół - na jednym z banknotów widać gwiazdę Dawida. Niektórzy odbiorcy uważają to za oburzające czy wręcz antysemickie. Część z nich zapowiada skargi do KRRiT oraz instytucji izraelskich działających w Polsce, w tym do ambasady.

Na banknocie 200-złotowym z tego ujęcia jest też wizerunek Lecha Kaczyńskiego. Taka grafika jest dostępna w serwisie Nonsensopedia.wikia.com.

Barbara Piela przeprosiła, ale nie godzi się z zarzutem antysemityzmu

Co na to autorka animacji, która swoje satyry tworzy dla TVP i „Tygodnika Solidarność”, a od niedawna także dla „Gazety Polskiej”? - Banknot, który leżał na stole w animacji jest jednym bardzo wielu banknotów (mam ich całe pudło) Ten banknot ma 2 cm, nie sposób dojrzeć gołym okiem, co na nim dokładnie jest. Żadne skojarzenia nie były celowe, przepraszam, jeśli coś takiego nieświadomie zasugerowałam - stwierdziła Barbara Piela w piątek po południu na Twitterze.

Do sprawy odniósł się Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, zapowiadając konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za materiał.

- Szanowni Państwo, dyrekcja Telewizyjnej Agencji Informacyjnej stanowczo potępia powielanie antysemickich stereotypów. Nie ma na to zgody. Dlatego wobec osób odpowiedzialnych za incydent w ostatnim programie „Minęła 20” zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje - napisał na Twitterze w piątkowe popołudnie szef TAI.

W wydanym zaraz potem komunikacie prasowym Telewizji Polskiej Olechowski poinformował, że dyrekcja TAI w związku z „rażącymi błędami merytorycznymi” zawiesiła wydawcę „Minęła 20”. - Kierownictwo anteny nie będzie tolerować błędów, które godzą w dobre imię Telewizji Polskiej, narażając ją na straty wizerunkowe i przynosząc jej ujmę - dodał dyrektor TAI.

Akcja #muremZaRachoniem

Po tym jak w ostatnim wydaniu „Woronicza 17” zabrakło dziennikarza Michała Rachonia, w sieci pojawił się hasztag jego zwolenników #muremZaRachoniem, którzy stawali w jego obronie i wzywali do bojkotu Telewizji Polskiej, jeśli nadawca „nie przywróci” go do pracy.

O nieobecność dziennikarza w „Woronicza 17” pytali m.in. niektórzy publicyści.

Owsiak zrezygnował z funkcji szefa WOŚP po ataku nożownika na Adamowicza

W niedzielę tuż po godz. 20.00 w Gdańsku podczas trwania tzw. światełka do nieba miał miejsce atak 27-letniego nożownika (który 5,5 roku spędził w więzieniu za napady na SKOK-i i bank; na wolność wyszedł w grudniu ub.r.) na Pawła Adamowicza, prezydenta tego miasta. W poniedziałek w godzinach wczesnopopołudniowych została podana informacja o śmierci polityka.

Krótko po tym fakcie odbyła się konferencja prasowa z udziałem Jerzego Owsiaka, który postanowił zrezygnować z funkcji prezesa Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Uzasadnił to kierowanymi wobec niego groźbami i mową nienawiści. Wspomniał przy tym o animacji pokazanej w „Minęła 20” w TVP Info.

- Nie poddajemy się, fundacja się nie podda. Ale jeżeli mnie nie będzie, to może wszystkim tym szaleńcom, którzy mają nazistowskie pomysły z plasteliną. Pani Barbara Piela, uraziła mnie pani bardzo, poczułem się istotnie jak w Auschwitz. Pani to zrobiła - mówił na konferencji.

Jerzy Owsiak kontra Telewizja Polska

W trakcie finału WOŚP w styczniu 2017 roku i zaraz po nim wielu dziennikarzy zwróciło uwagę, że w kanałach TVP pojawiło się bardzo mało informacji o tym. W czerwcu 2017 roku Jerzy Owsiak zarzucił Telewizji Polskiej, że nie relacjonuje kolejnych działań Fundacji WOŚP. Zapowiedział, że zawiadomi o tym Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. - Panie Kurski, jest pan oszustem medialnym i w sposób karygodny dysponuje Pan moimi pieniędzmi na TVP - napisał do prezesa TVP Jacka Kurskiego.

Kiedy w grudniu 2017 roku KRRiT nałożyła na TVN 1,48 mln zł kary (uchyliła ją miesiąc później), Jerzy Owsiak poinformował, że składa skargę na brak informacji w TVP o finale WOŚP, Przystanku Woodstock i innych inicjatywach Fundacji WOŚP.

Owsiak przypominał że art. 21 Ustawy o radiofonii i telewizji mówi, iż publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję publiczną, oferując całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu. - Stoję na stanowisku, iż informowanie społeczeństwa przez nadawcę publicznego jakim jest Telewizja Polska S.A. o działalności Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, w tym w szczególności o Finale WOŚP jest realizacją misji publicznej, co stanowi w świetle przepisów powyższej ustawy obowiązek publicznej telewizji - stwierdził Owsiak.

W styczniu ub.r. przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski ocenił, że Telewizja Polska nie naruszyła przepisów, nie relacjonując rok wcześniej finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. - Panie prezesie Jacku Kurski, nie zapłaciłem w tym roku abonamentu i nie zapłacę - zapowiedział Jerzy Owsiak.

Finał WOŚP odbył się w niedzielę

Tegoroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbył się w zeszłą niedzielę. Od jesieni 2016 roku głównym partnerem telewizyjnym Fundacji WOŚP jest Grupa TVN, obszernie relacjonuje zarówno finały WOŚP, jak też Pol’and’Rock Festival (do 2017 roku działającego jako Przystanek Woodstock).

W niedzielę relacje z finału WOŚP były pokazywane m.in. w TVN, TVN24 i TTV.

Środki z tegorocznej zbiórki zostaną przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych. W całej Polsce i w kilkudziesięciu miejscach na świecie kwestowało 120 tys. wolontariuszy. Zebrane przez nich pieniądze rozliczane były w około 1700 sztabach.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Michał Rachoń odsunięty od prowadzenia „Minęła 20” i „Woronicza 17” w TVP Info

104 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stan
Polityczna poprawność odbiera rozum...
odpowiedź
User
gosc
Państwowa szczujnia nie ma niczego w ofercie jak szczucie, a teraz najwidoczniej przymila się żeby tylko pokazać pogrzeb kogoś o kim też źle mówiła.
odpowiedź
User
.
Michał trzymaj się! Jesteś chyba najlepszym publicystą młodego pokolenia! Oni po prostu się boją.
odpowiedź
User
wa
Wykonał swoje zadanie i można go odsunąć i udawać niewiniątko...
odpowiedź
User
tak-tak
co ciekawe, mi też na myśl przyszło słowo "SZCZUJNIA"
odpowiedź