SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Microsoft i Sony będą współpracować przy streamingu gier wideo. W tle konkurencja z platformą Google Stadia

Microsoft i Sony zapowiedziały wspólne działania przy tworzeniu rozwiązań oferujących użytkownikom korzystanie z gier wideo w technologii streamingu. Sony ma wykorzystać do budowy takiego systemu należącą do Microsoftu internetową chmurę Azure. Obecny sojusz ma stworzyć konkurencję między innymi dla zapowiedzianej przez Google usługi dostępu do gier online o nazwie Stadia.

Kenichiro Yoshida, prezes Sony Corporation oraz Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu, fot.Ł Microsoft Article

O nowym porozumieniu w komunikacie poinformowali wspólnie Kenichiro Yoshida, prezes Sony Corporation oraz Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu.

Według zapowiedzi oba koncerny będą współpracować przy tworzeniu nowych rozwiązań dotyczących oferowania gier w technologii streamingu. Sony ma wykorzystać w tym celu internetową chmurę Azure prowadzoną przez Microsoft, partnerzy będą też wspólnie opracowywać technologie oparte na mechanizmach sztucznej inteligencji. Rozwiązania będą dedykowane nie tylko użytkownikom gier, ale także ich twórcom.

Sony i Microsoft zapowiedziały także że rozpoczną współdziałanie w segmencie tworzenia autorskich podzespołów elektronicznych. W komunikacie wspomniano o wspólnym skonstruowaniu przez partnerów inteligentnego sensora obrazu.

W branży elektronicznej rozrywki sojusz ogłoszony przez MS i Sony wywołał pewne zdziwienie biorąc pod uwagę fakt, że obie firmy od lat są dla siebie konkurentami w segmencie konsol do gier. Obserwatorzy rynku zwracają jednak uwagę na fakt, że obecna współpraca może być odpowiedzią na rodzący się nowy trend polegający na usłudze dostępu do gier online z wykorzystaniem streamingu. W marcu br. własną platformę tego typu o nazwie Stadia zapowiedział Google, także Microsoft prowadzi obecnie prace nad podobnym rozwiązaniem o roboczej nazwie xCloud.

W zakończonym 31 marca 2019 r. kwartale Microsoft zanotował zysk netto w wysokości 8,81 miliarda dolarów, w porównaniu do 7,42 miliarda dolarów zysku dwanaście miesięcy wcześniej (wzrost o 19 proc.). W omawianym okresie wyraźnie zwiększył się także przychód koncernu z Redmond - o 14 proc., z 26,82 miliarda dolarów do 30,57 miliarda dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Microsoft i Sony będą współpracować przy streamingu gier wideo. W tle konkurencja z platformą Google Stadia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl