SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Microsoft wie do kogo kierować reklamy

Firma z Redmond zaoferuje nowy model sprzedawania i prezentowania reklam w serwisie MSN Search.

Ogłoszenia mają trafiać do odpowiedniego odbiorcy dzięki wykorzystaniu danych, jakie użytkownicy korzystający z serwisów Microsftu podają przy rejestracji.

Do tej pory reklamy w MSN Search były sprzedawane przez Yahoo, w systemie który można by nazwać "aukcyjnym". Reklamodawca, który zaoferował najwyższą cenę za kliknięcie na ogłoszenie znajdował się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Teraz ten model ma się zmienić.

Podczas prezentacji reklam pod uwagę będą brane dane demograficzne: wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania. Dzięki temu informacja będzie trafiała do osób zainteresowanych. Znawcy rynku są zdania, że podniesie to poprzeczkę w konkurencji jaką MSN prowadzi z Google i Yahoo na rynku reklam w wyszukiwarkach.

Microsoft uważa, że taka oferta spodoba się reklamodawcom, gdyż promocja w takim kształcie bardziej przełoży się na ich zyski.

Google nie kwapi się do naśladowania konkurenta. Tim Armstrong, wiceprezes ds. reklamy w Google, stwierdził, że jego firma szanuje prywatność użytkowników, dlatego sposób prezentacji reklam bazuje na wiedzy o produkcie, a nie na danych demograficznych.

Microsoft ma jeszcze inne plany dotyczące rynku reklamy. Gigant planuje sprzężenie rynku reklam ze swoimi ofertami w innych obszarach. Być może udostępni darmowe wersje oprogramowania, które będą zawierały reklamy. Planuje także sprzedaż powierzchni reklamowej w grach na konsolę Xbox.

Opr: Marcin Maj - di.com.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Microsoft wie do kogo kierować reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl