SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej reklamy w TVP?

Łączny czas nadawania reklam ma być zmniejszony z 15 do 10 proc. dziennego czasu nadawania

Podkomisja powołana przez sejmową Komisję Kultury do rozpatrzenia rządowego projektu nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji poparła w niezmienionej wersji przepisy umożliwiające ograniczenie reklamy w publicznej telewizji.

Dlatego też, gdy ściągalność abonamentu przekroczy 70 proc., łączny czas nadawania reklam w TVP ma być zmniejszony do 12 proc. dziennego czasu nadawania. Natomiast gdy przekroczy 75 proc. - do 11 proc., 80 proc. - do 10 proc.

Obecnie reklamy w telewizji nie mogą zajmować więcej niż 15 proc. dziennego czasu nadawania programu oraz nie więcej niż 12 minut w ciągu godziny.

W ocenie Juliusza Brauna, przewodniczącego KRRiTV, w praktyce ograniczenie reklamy w telewizji publicznej będzie możliwe dopiero w 2006 roku.

"Nowy system poboru abonamentu musi być wprowadzony z początkiem roku kalendarzowego ze względu na sposób poboru pieniędzy. Zatem pierwszy rok kalendarzowy, kiedy ten nowy system będzie mógł obowiązywać to jest rok 2004, bo do 2003 nie uda się go wprowadzić" - powiedział PAP.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniej reklamy w TVP?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl