SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej zgłoszeń na Cannes Lions 2017, więcej od samych reklamodawców

Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions zgłoszono 41 170 prac. To 4,5 proc. mniej niż przed rokiem. O 69 proc. wzrosła liczba bezpośrednich zgłoszeń od klientów.

Article

W tym roku o Lwy na festiwalu reklamowym w Cannes powalczy 41 170  prac w 24 kategoriach. To 4,5 proc. mniej niż rok temu, gdy zgłoszeń było 43 101. Była to wówczas rekordowa liczba nadesłanych do konkursu projektów.

Przedstawiciele Cannes Lions zwracają uwagę na pogłębiający się trend wzrastającej z roku na rok liczby bezpośrednich zgłoszeń od marketerów - w tym roku liczba takich projektów była wyższa niż w 2016 roku o 69 proc.

9 proc. więcej niż w ub.r. prac walczyło w kategorii Lions Health, kategorii która została wprowadzona na Cannes Lions cztery lata temu.

Zgłoszeń w kategorii Creative Effectiveness, jedynej na świecie konkursowej kategorii, która łączy wielokrotnie nagradzaną kreatywność agencji z wynikami biznesowymi marketerów jest w tym roku 59 proc. więcej niż rok temu, co pokazuje, że współpraca na linii klient-agencja jest silniejsza niż kiedykolwiek.

Ten rok jest również rekordowy dla kategorii Glass Lion - nadesłano do niej 31 proc. więcej projektów niż przed rokiem. Odkąd wprowadzono tą kategorię w 2015 roku, wszystkie opłaty wstępne zostały przekazane organizacjom zajmującym się równością płci na całym świecie.

Spadła liczba projektów walczących w takich kategoriach jak Outdoor oraz Print&Publishing - w tym roku jest ich 80 proc. mniej.

Wzrosła liczba zgłoszeń z takich krajów i regionów świata jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny oraz Ameryka Południowa i Środkowa. Więcej jest też prac z Brazylii, a mniej z Wielkiej Brytanii i niektórych krajów Europy Zachodniej.

Hasłem tegorocznego festiwalu jest "Great stories start in Cannes".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniej zgłoszeń na Cannes Lions 2017, więcej od samych reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl