SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniejsze przychody TVP

Koszt zorganizowania festiwalu w Sopocie wyniósł ok. 5,5 mln zł

Przychody TVP SA w 2003 r. będą niższe niż w ubiegłym roku. Zmniejszą się przychody z reklam - o kwotę ok. 40 mln zł w stosunku do planu i ubiegłorocznego wykonania budżetu, a z abonamentu ok. 10 mln. Poinformował we wtorek dyrektor generalny ds. ekonomicznych TVP SA Wojciech Kabarowski. (więcej poniżej)
Zamów Newsletter Wirtualnemedia.pl
wersja bezpłatna
- wysyłany codziennie do 7.00
- aktualne wiadomości ze świata mediów, internetu i reklamy na Twój adres emailowy
- informacje o konkursach
- inne dodatkowe "ekskluzywne" informacje

       

W pole "adres-email" należy wpisać adres emailowy i następnie zatwierdzić (trzeba wcisnąć przycisk).

Po wykonaniu tych czynności na podany adres emailowy przyjdzie email z prośbą o potwierdzenie.

Dodał, że w związku z tym zarząd podjął decyzję o obniżeniu kosztów w tym roku o 35 mln zł. Zapewnił jednak, że nie odbyło się to kosztem jakości programów.

Kabarowski podał również, że koszt zorganizowania festiwalu w Sopocie wyniósł ok. 5-5,5 mln zł.

Według przedstawionej przez Kabarowskiego prognozy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przychody z abonamentu będą w 2003 r. niższe ok. 2 proc. czyli ok. 10 mln zł. Abonament to jedna trzecia budżetu TVP, reszta to wpływy z reklamy, sponsoringu i innych źródeł.

Kierownictwo TVP SA liczyło, że system poboru abonamentu zostanie zmodyfikowany przy okazji nowelizacji ustawy o rtv. Tymczasem projekt trafił do koszta, a nowy jest dopiero we wstępnym przygotowaniu.

Według rzecznika TVP SA Jacka Snopkiewicza, abonament płaci niewiele ponad połowa gospodarstw domowych i kilka procent firm.

Mniejsze możliwości finansowe sprawiają, że TVP rezygnuje na razie z planów tworzenia dwóch kanałów tematycznych (kultury wysokiej i dziecięco-edukacyjnego), których koszt oszacowano na kwotę ok. 60 mln zł.

Z informacji Kabarowskiego wynika, że rocznie ok. 22 mln zł strat przynoszą oddziały regionalne (najwięcej: Katowice i Kraków, bez strat - Wrocław, Poznań, Gdańsk). W tym roku może to być kwota nieco mniejsza, bo zwiększyła się oglądalności telewizyjnej "Trójki"; program ten wypracowuje ok. 6-6,5 proc. wszystkich przychodów z reklam.

Snopkiewicz zapowiedział, że TVP ma w planach stworzenie centrum współpracy z widzami; studia otwartego dla widzów, w którym mogliby przestawiać swoje opinie, zadawać pytania i uzyskiwać na nie odpowiedź od odpowiednich jednostek TVP. Centrum zostanie ujęte w przyszłorocznym budżecie Telewizji.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniejsze przychody TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl