SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MPG: polska reklama o 4,9 / 7,4 proc. w górę, 5,45 mld zł w 3 kwartałach

Według szacunków MPG w Polsce na reklamę w trzech pierwszych kwartałach br. wydano 5,45 mld zł netto. To o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a jeśli nie uwzględniać w ub.r. wstrzymania kampanii po katastrofie smoleńskiej - o 4,9 proc. więcej.

Dom mediowy MPG oszacował wartość polskiego rynku reklamowego od stycznia do września br. podobnie jak Starlink - według tej drugiej firmy całościowe wydatki reklamowe w tym okresie wyniosły 5,344 mld zł, co oznacza wzrost o 4,3 proc. w skali roku (więcej na ten temat).

„Dynamika wzrostu rynku reklamy zahamowała w III kwartale, w wyniku czego całościowy wzrost za trzy kwartały zmniejszył się w porównaniu ze wzrostem z samego pierwszego półrocza” - czytamy w komunikacie MPG. „Przede wszystkim miesiące wakacyjne oraz wrzesień przyniosły tylko dwuprocentowy wzrost inwestycji reklamowych w telewizji. Również wzrost nakładów na promocję w radio zmniejszył się do poziomu 5 proc. Z drugiej zaś strony spadki pogłębiły się zwłaszcza w prasie codziennej, w którą inwestycje skurczyły się o 9 proc.” - opisują analitycy firmy.

>>> Polsat i TVN więcej z reklam, TVP 1 i TVP 2 mniej (TOP 20 w br.)

Z analizy MPG wynika, że w pierwszych trzech kwartałach br. najbardziej zwiększyły się budżety na reklamę interntową - o ok. 20 proc., do kwoty 856 mln zł (wszystkie podane w tekście sumy to kwoty netto). Na reklamę telewizyjną przeznaczono 2,68 mld zł (wzrost w skali roku o 10 proc.), na reklamę radiową - 404 mln zł (wzrost o 9 proc.), a na reklamę w magazynach - 613 mln zł (wzrost o 1 proc.).

Z drugiej strony wydatki na reklamę kinową spadły rok do roku o 7 proc., na reklamę zewnętrzną - o 6 proc., a na reklamę w gazetach - o 5 proc. I tak w kinach marketerzy zainwestowali od stycznia do września 71 mln zł, na outdoorze - 397 mln zł, a w gazetach - 441 mln zł.

Wydatki na reklamę najbardziej zwiększyły w skali roku firmy z branży farmaceutycznej (o 26 proc.), finansowej (o 19 proc.) i telekomunikacyjnej (o 14 proc.). Marketerzy z sektora FMCG (żywność oraz higiena i pielęgnacja) zapewniają prawie jedną czwartą wszystkich inwestycji reklamowych.

>>> Reklamodawcy telewizyjni: Unilever, Henkel i Nestle w dół, Aflofarm mocno w górę (TOP 20)

  • Więcej informacji:
  • MPG

Dołącz do dyskusji: MPG: polska reklama o 4,9 / 7,4 proc. w górę, 5,45 mld zł w 3 kwartałach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
barbra
Dane z sufitu (cennikowe??? ha ha), reklama (bez internetu) 20 % w dol.
odpowiedź