SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Nad rozlewiskiem” oglądało 4,1 mln widzów. Ponad 8 mln zł z reklam

Serial „Nad rozlewiskiem” oglądało średnio 4,08 mln widzów. W porównaniu do poprzedniej części sagi, emitowanej jesienią 2011 roku, produkcja zyskała 300 tys. widzów i dała TVP1 pozycję lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 8,3 mln zł.

„Nad rozlewiskiem” oglądało 4,1 mln widzów. Ponad 8 mln zł z reklam

Średnia widownia „Nad rozlewiskiem” wyniosła 4,08 mln osób, co przełożyło się na 24,33 proc. udziałów wśród wszystkich widzów oraz 17,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Serial na antenie TVP1 oglądać można było od 2 grudnia 2012 roku do 24 lutego br. w niedziele o godz. 20.20. Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek opowieści. Przyciągnął on uwagę aż 4,58 mln widzów.

Dla porównania, trzecią część sagi, zatytułowaną „Życie nad rozlewiskiem”, oglądało o 300 tys. osób mniej. Wówczas serial śledziło bowiem 3,78 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 22,35 proc. oraz 17,40 proc. udziałów. Emitowany był on jednak jesienią 2011 roku i konkurował m.in. z „Tańcem z gwiazdami” i „Tylko muzyką” (więcej na ten temat).

„Nad rozlewiskiem” jeszcze bardziej, bowiem aż o 1,15 mln widzów podnosi widownię TVP1 w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wówczas w tym paśmie stację oglądało 2,93 mln widzów, co przełożyło się na 17,59 oraz 14,04 proc. udziałów. Emitowała ona wtedy powtórki serialu „Blondynka” oraz filmy fabularne.

TVP1 w paśmie emisji serialu z Joanną Brodzik była liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajęła TVN, która w tym czasie emitowała filmy fabularne oraz pierwszy odcinek drugiej serii „Surowych rodziców” i jej udział ukształtował się na poziomie 13,24 proc. Dalej uplasował się Polsat (seriale z cyklu „CSI: Kryminalne zagadki” oraz pierwszy odcinek kolejnej edycji show „Tylko muzyka”; 11,38 proc) oraz TVP2 (filmy fabularne; 9,61 proc.). Taka sama kolejność stacji była wśród widzów w grupie komercyjnej.


"Życie nad rozlewiskiem 2", odcinek 3 / fot. Krzysztof Świeżak/ZOOM

Wpływy z reklam przy emisji „Nad rozlewiskiem” wyniosły 8,3 mln zł. Dla porównania wpływy „Życia nad rozlewiskiem” pomimo mniejszej oglądalności były aż o 8,6 mln zł wyższe, bowiem ukształtowały się one wówczas na poziomie 16,9 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).


Trzy topowe odcinki „Nad rozlewiskiem”

Data Wszyscy 4+
AMR SHR %
02-12-2012 4579922 27,60%
09-12-2012 4406111 25,99%
27-01-2013 4333907 25,18%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP1-Nad rozlewiskiem 4080772 24,33% 17,82%
TVN 2221568 13,24% 14,46%
Polsat 1908357 11,38% 13,28%
TVP2 1612564 9,61% 11,03%

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Nad rozlewiskiem” oglądało 4,1 mln widzów. Ponad 8 mln zł z reklam

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
uy
I ktoś odpowie za to, że ten serial przeleżał na półce pół roku bo "Siła wyższa" musiała iść? Gdyby "Nad rozlewiskiem" szło jesienią TVP1 nie straciłaby niedzielonego wieczoru na rzecz TVN. Może Baun odpowie? Albo Radziszewski?
18 9
odpowiedź
User
handelek?
Siła wyższa to zdaje się znowu ATM, nasza ulubiona ośmiornica, oplatająca tvp. Przypadek?
21 8
odpowiedź
User
Betty
Ale chyba jest napisane wyzej o ile zrozumialam dobrze, ze Rozlewisko poszlo lepiej bo w tvn i polsacie byly same powtorki i nie bylo Must be the music? a Sile Wyzsza to chyba jeszcze Szymalla zamowila bo to bylo 2-3 lata temu przeciez
11 23
odpowiedź