SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najlepsze agencje reklamowe 2012

Firma konsultingowa Avidan Strategies opublikowała na łamach Forbesa listę 10 najlepszych agencji reklamowych bieżącego roku.

Najlepsze agencje reklamowe 2012

Najwyżej w rankingu Avidan Strategies uplasowała się należąca do brytyjskiego koncernu WPP agencja Grey. Firma była chwalona przede wszystkim za kampanię E-Trade Baby oraz reklamę DirecTV z Charliem Sheenem (zobacz tutaj).

Reklamy dla Coca-Coli, P&G oraz Nike z kolei pozwoliły grupie Wieden+Kennedy uplasować się na drugim miejscu. Avidan wyróżniło W+K również za utrzymywanie się na pozycji rynkowego lidera już przez 30 lat. Na najniższym miejscu podium natomiast uplasowała się znacznie mniejsza agencja Butler, Shine, Stern & Partners, która tak wysoką pozycję zawdzięcza reklamom dla Columbii, MINI oraz Nokii.

Zdaniem autorów rankingu, tegoroczny sukces Butler, Shine, Stern & Partners to najlepszy dowód na to, że coraz większe znaczenie na rynku mają agencje reklamowe średniej wielkości. To właśnie do nich teraz bardzo chętnie zwracają się nawet wielkie firmy, takie jak Google, Unilever czy Walmart.

10 najlepszych agencji reklamowych według Avidan Strategies:

1. Grey
2. Wieden+Kennedy
3. Butler, Shine, Stern & Partners
4. Ogilvy
5. BBDO
6. CP+B
7. Deutsch
8. Martin
9. Droga5
10. Mullen

Avidan Strategies sporządziło swój ranking na podstawie internetowych ankiet, wypełnionych przez konsultantów zajmujących się globalnym rynkiem reklamy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najlepsze agencje reklamowe 2012

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kratywny
a ja mam super pomysły na reklamę kilku wybranych firm. Ktoś zainteresowany??
8 8
odpowiedź
User
bufon
ja też: ten.copywriter@gmail.com
8 8
odpowiedź
User
vip
jak widać nikt nie jest zainteresowny, bo takie stanowiska daje sietylko nieudolnym znajomym którzy większośc pomysłów zrzynają z zachodu albo robą wypociny ktróych ne da się oglądać. Aż dziw, że znajdują naiwniaków którzy tak bardzo przepłacają za coś co kosztuje raptem kilka tys złotych.
8 8
odpowiedź
User
olo
wieden&kennedy ? to ci co zmontowali murzyna na koniu bialym jako
reklame dezodoantu ? w polsce ? i wszyscy byli zauroczeni :)

wiec ja mysle,ze trzeba zalozyc wlasna firma, z wlasnymi pomyslami, a nie
szukac roboty u patalachow autoerotycznych :)
8 8
odpowiedź
User
pytający
Mam szybkie pytanko:
Ile kasy będzie oczekiwał copywriter za hasło reklamujące małą i prostą stronkę dla Twórców, realizujących swoją pasję i talent w muzyce (on-music.pl)?
8 8
odpowiedź