SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najwięcej pieniędzy na kampanię w telewizji wydał PiS

Stacje telewizyjne w Polsce zarobiły na kampanii wyborczej ponad 17 mln zł*.

W okresie od 1 marca do 7 września br. stacje wyemitowały 1202 spoty reklamowe partii politycznych oraz kandydatów na prezydenta. 375 z nich należało do PiS,  255 do PO,  213 do LPR, 90 do PSL a 55 do SLD - wynika z danych TNS OBOP.

Najwięcej środków na kampanie wyborczą w telewizji przeznaczył dotychczas komitet wyborczy Prawa i Sprawiedliwości, który wydał ponad 7,3 mln zł. Na drugim miejscu pod względem wydatków na kampanię znalazła się partia Donalda Tuska - wydatki ponad 3,5 mln zł, na trzecim jest Liga Polskich Rodzin - blisko 3 mln zł.

Ponad 70 proc. społeczeństwa w grupie wiekowej 18+ widziało przynajmniej trzykrotnie spot reklamowy PO. Platforma Obywatelska rozpoczęła kampanię w lipcu. Od tego momentu do 7 września zostało wyemitowane 255 reklam w takich stacjach jak: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVP3, TVP3 Wrocław.

"Z punktu widzenia zasięgu efektywnego, zdefiniowanego jako co najmniej trzy kontakty z określonym spotem, najlepiej wypada kampania Prawa i Sprawiedliwości oraz Lecha Kaczyńskiego. Jej zasięg efektywny w grupie celowej, czyli 18+ przekroczył 78 proc. Warto jednak zauważyć, że kampania PiS-u - najintensywniejsza z prezentowanych - jest również najdroższa, jeśli chodzi o koszt dotarcia do jednego procenta grupy celowej (CPP). Wyniósł on ponad 6 tys. zł" - komentuje Dariusz Rocki z TNS OBOP.

Nazwa ugrupowania

Wydatki

Liczba spotów

CPP

PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ

7 304 237 zł

375

6 270,59 zł

PLATFORMA OBYWATELSKA

3 511 501 zł

255

4 192,44 zł

LIGA POLSKICH RODZIN

2 909 680 zł

213

3 299,93 zł

SOCJALDEMOKRACJA POLSKA

2 624 652 zł

160

4 743,12 zł

PSL

1 096 500 zł

90

3 251,30 zł

SLD

262 391 zł

55

3 163,24 zł

OGÓLNOPOLSKA KOALICJA OBYWATELSKA

159 770 zł

40

2 273,01 zł

KOMITET WYBORCZY ONP LP

6 160 zł

14

7 512,20 zł


Pozostałe partie: Organizacja Narodu Polskiego Liga Polska, Ogólnopolska Koalicja Obywatelska, PSL, SLD, SdPl oraz kandydaci na prezydenta, którzy prowadzili kampanie reklamowe w telewizji wyemitowali w sumie 359 spotów. Ich wydatki wyniosły ponad 4,1 mln zł. Spośród ww. ugrupowań politycznych najwięcej środków na ten cel przeznaczyła Socjaldemokracja Polska - ponad 2,6 mln zł., a następnie Polskie Stronnictwo Ludowe - ponad 1 mln zł.

Przypomnjimy, że do ubiegłego czwartku PiS wydało na kampanię parlamentarną prawie 11,86 mln zł, a na kampanię prezydencką Lecha Kaczyńskiego - 3,11 mln zł.  Wydatki te nie obejmują zamówionych, ale nie opłaconych jeszcze audycji radiowych i telewizyjnych: prawie 5,5 mln zł na kampanię parlamentarną i nieco ponad 3 mln na kampanię prezydencką -  powiedział dziennikarzom pełnomocnik finansowy obu komitetów Stanisław Kostrzewski.

Tymczasem PO wydała na reklamę do tej pory około 12 mln zł, środki pochodzą z kredytu z PKO BP.

Oficjalne wydatki innych partii nie są znane.

Pieniądze przeznaczone na kampanię prezydencką nie mogą przekroczyć 13,5 mln zł, natomiast na kampanię parlamentarną - 30 mln.
 
*według danych cennikowych stacji,  od 1 marca do 7 września br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najwięcej pieniędzy na kampanię w telewizji wydał PiS

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl