SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nationwide ukarane z powodu kradzieży laptopa

Nationwide Building Society - brytyjska firma zajmującą się usługami finansowymi - została ukarana kwotą 980 tysięcy euro za naruszenie reguł bezpieczeństwa.

Kara jest wynikiem kradzieży z domu pracownika Nationwide laptopa, który zawierał poufne dane klientów.

Urząd Nadzoru Finansowego (Financial Services Authority – FSA) stwierdził, że pracownik Nationwide naruszył zasady bezpieczeństwa poprzez umieszczenie szczegółowych danych o 11 milionach klientów na swoim prywatnym komputerze. FSA odkrył także, że Nationwide przez trzy tygodnie od momentu kradzieży nie wszczął żadnego śledztwa w tej sprawie.

Urząd nie poinformuje co dokładnie znajdowało się w laptopie, gdyż nie jest to jeszcze wiadome. Nationwide twierdzi, że informacje tam zawarte nie mogły zostać użyte do żadnych oszustw, gdyż nie było tam numerów PIN, haseł czy danych o stanie konta. Wygląda jednak na to, że były tam nazwiska, adresy i numery kont. W rezultacie klienci zostali narażeni na ryzyko przestępstw finansowych.

„Nationwide to największa kasa oszczędnościowo-mieszkaniowa w Wielkiej Brytanii. Przechowuje ona poufne informacje o ponad 11 milionach swoich klientów” – mówi Margaret Cole, dyrektor wykonawczy FSA. „Jej klienci mieli prawo oczekiwać, że podejmie ona rozsądne kroki aby zapewnić, że ich osobiste dane są bezpieczne.”

Śledztwo FSA wykazało, że Nationwide nie wie czy laptop zawierał w ogóle jakieś poufne dane o klientach.

Laptop został skradziony z domu wieloletniego i zaufanego pracownika Nationwide, który potrzebował dostępu do danych. Jednak pomimo że doniósł on natychmiastowo o kradzieży, to nie poinformował swojego pracodawcy co znajdowało się w laptopie, a następnie wyjechał na wakacje za granicę. Trzy tygodnie później poinformował swoją firmę, że były tam informacje o klientach, po czym od razu wszczęte zostało śledztwo.

„Brak monitorowania dużych ilości danych ściąganych na urządzenia przenośne oznacza, że Nationwide miał ograniczoną kontrolę nad informacjami przechowywanymi w ten sposób i nad tym jak ich używano” – oświadczył FSA.

O kradzieży opinia publiczna została poinformowana w listopadzie ubiegłego roku. Nationwide napisał do wszystkich swoich klientów list z przeprosinami. Przeprosiny powtórzył też Philip Williamson, dyrektor naczelny firmy. „Chciałbym podkreślić, że żadne pieniądze nie znikły z kont naszych klientów w wyniku tego incydentu” – powiedział.

Nationwide nie poinformował czy pracownik, któremu skradziono laptop został wyrzucony z pracy czy też ukarano w jakiś inny sposób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nationwide ukarane z powodu kradzieży laptopa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl