SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix: telewizja w internecie zastąpi tradycyjną

Największy serwis streamingowy świata, Netflix, opublikował dokument opisujący perspektywy rynku telewizyjnego na przyszłość. Według amerykańskiej firmy, nadchodzi zmierzch standardowej, linearnej telewizji.

Netflix: telewizja w internecie zastąpi tradycyjną

Netflix przewiduje, że tak fundamentalna zmiana może zająć całe dziesięciolecia. Streamingowy serwis nie ma jednak wątpliwości, że prędzej czy później kanały telewizyjne zostaną zastąpione przez aplikacje, zupełnie zniknie pilot od telewizora, a ekrany na których można oglądać treści multimedialne będą nam towarzyszyły wszędzie.

Amerykańska firma wymienia 10 powodów, dla których należy spodziewać się spełnienia jej prognoz:
1. Internet będzie coraz szybszy, stabilniejszy i powszechniejszy.
2. Rośnie sprzedaż Smart TV – w końcu wszystkie telewizory będą miały łączność z siecią.
3. Adaptery Smart TV (Roku, Apple TV) stają się coraz tańsze i lepsze.
4. Rośnie oglądalność na smartfonach i tabletach.
5. Tablety i smartfony posłużą jako interfejsy do korzystania z telewizji w internecie.
6. Duża konkurencja wymusza błyskawiczny rozwój aplikacji do telewizji internetowej.
7. Streaming wideo w jakości 4k stanie się powszechny, zanim obraz w takiej rozdzielczości pojawi się w standardowej telewizji.
8. Reklamy w telewizji internetowej będą spersonalizowane.
9. Wszechobecność internetowej telewizji umożliwi obecnym stacjom bezbolesne przejście na nowy model.
10. Nowi gracze na rynku wprowadzają wiele innowacji.

Popularna platforma streamingowa zwraca uwagę na to, że przejście w kierunku internetowej telewizji już jest zauważalne nawet wśród medialnych gigantów. Jako liderów tej zmiany, poza własnym usługami, Netflix wymienia ESPN, HBO i BBC, wraz z ich aplikacjami do streamingu treści na życzenie: WatchESPN, HBO Go oraz BBC iPlayer.

Netflix opublikował również trochę liczb, dotyczących rozwoju serwisu. Firma przeznacza obecnie 450 milionów dolarów na marketing. Kolejne 350 milionów dolarów co roku pochłaniają wysiłki związane z rozwojem samej usługi i związanych z nią aplikacji. Z kolei na zawartość serwisu Netflix rocznie wydaje około 2 miliardy dolarów. Przy tym około 10 procent tej sumy to koszt tworzenia oryginalnych treści, jak na przykład serial „House of Cards” z Kevinem Spacey. W ciągu najbliższych lat, firma zamierza utrzymać takie proporcje.

W dokumencie „Netflix Long Term View” pojawiła się również zapowiedź wejścia na kolejny rynek w drugiej połowie bieżącego roku. Nie sprecyzowano jednak o jaki kraj chodzi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix: telewizja w internecie zastąpi tradycyjną

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leming telewizyjny
Bajdurzenie, pitu pitu blebleble. Kiedyś telewizja miała wyprzeć kino i radio, a o tym, że internet będzie jedynym medium i wyprze wszystko inne, słyszę od lat. Pitolcie sobie dalej, a ja jestem święcie przekonany, że telewizja w dzisiejszym wydaniu nadal będzie istnieć i za 10 i za 20 lat. :)
16 21
odpowiedź
User
nn
Leming telewizyjny jest też zapewne nadal święcie przekonany o tym że gazety trzymają się mocno, a iPod nigdy nie wyprze Walkmana.
22 13
odpowiedź
User
kamil
Leming telewizyjny- skoro wiesz to podaj cyfry do totka na najbliższe 3 losowania :D
11 10
odpowiedź
User
Atom
"Pitolcie sobie dalej, a ja jestem święcie przekonany, że telewizja w dzisiejszym wydaniu nadal będzie istnieć i za 10 i za 20 lat. "

10 lat temu dziennikarze takiego TVN też byli o tym przekonani, a dzisiaj płaczą nad kredytami, których nie mają z czego spłacać :)
14 8
odpowiedź
User
CW
Telewizja stanie się marginalna nie za dziesięciolecia a w ciągu najbliższych 10 lat a powodem będzie zalew treści kreatywnych - offowych fabularnych produkcji video przeznaczonych do sieci, które pobiją telewizję tradycyjną w kwestii jakości historii, oryginalności produkcji, innowacyjności, której jak ognia boi się tradycyjna TV, itp. A tych właśnie te cechy wybiera komercyjnie wartościowy widz za którym pójdą reklamodawcy. Za co wtedy będzie się utrzymywać tradycyjna telewizja pożerająca miliardowe fundusze? Bez ogromnych pieniędzy kolejne stacje będą nadawały jeszcze większe śmieci i powtórki, których nikt nie będzie oglądał, lub będą oglądać emeryci, aż ktoś zgasi w nich światło. Oby jak najszybciej... I jeszcze jedno internet ma jedną zasadniczą przewagę może pokazać 10 tanich pilotów seriali i szybko wybrać ten lub te które warto kontynuować co jest trudne . niemożliwe w przypadku tradycyjnej TV. Do tego dochodzą mniejsze koszty itp, itd. Nic nie przemawia dziś za tradycyjną telewizją co widać po spadającej widowni.
11 8
odpowiedź