SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netia: liczba klientów telewizji wzrosła o połowę

Netia w I kwartale br. zanotowała niewielki spadek liczby klientów szerokopasmowego internetu i usług głosowych, ale zwiększyła liczbę abonentów telewizji. Operator miał też niższe przychody, ale osiągnął dodatni wynik netto.

Netia: liczba klientów telewizji wzrosła o połowę

Najwięcej klientów Netii - 1,59 mln - korzystało na koniec marca br. z usług głosowych, ale ten segment działalności zanotował też największy relatywny spadek, wynoszący 7,7 proc. Spółka w komunikacie tłumaczy, że obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie poziomu przychodów i marży z tych usług.

Z kolei liczba użytkowników internetu szerokopasmowego spadła w I kwartale br. o 5 proc. i wyniosła 866 tys. Aż o 48 proc. do 91 tys. wzrosła natomiast liczba klientów usługi telewizyjnej Netii. - Wzrost przyłączeń netto w I kw. tego roku wspomogły dodatkowe ulepszenia: jakości, dostępności geograficznej i dystrybucji. Będą one stymulować dalszy wzrost sprzedaży usług telewizyjnych - czytamy w komunikacie operatora.

Ogólna liczba usług (RGU) Netii wyniosła na dzień 31 marca br. 2,638 mln, czyli o 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej. - Tempo spadku liczby usług zostało częściowo zrównoważone poprawą przyłączeń netto usług telewizyjnych, które w I kw. br. wyniosły 11 952 - podała spółka.

Przychody Netii za pierwszy kwartał 2013 roku wyniosły 490,7 mln zł, o 10 proc. mniej niż w I kwartale 2012 roku. Mirosław Gronowski, prezes Netii, tłumaczy, że spadek ten jest zgodny z prognozą roczną i wynikał z niższej liczby aktywnych usług oraz z obniżenia stawek MTR.

Wskaźnik EBITDA wyniósł 138,6 mln zł, notując wzrost o 12 proc. Spółka zakończyła I kwartał br. z 27,3 mln zł zysku operacyjnego (wzrost aż o 565,9 proc.) oraz 13,1 mln zł zysku netto. Rok wcześniej operator miał 9,8 mln zł starty netto.

  • Więcej informacji:
  • Netia
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netia: liczba klientów telewizji wzrosła o połowę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SASASA
co za debilny news. tytul o zwiekszeniu liczby abonentow TV. A w artykule liczby liczby i liczby, ale nuemrow ile jest abomentow usług telewizynych brak....
8 8
odpowiedź
User
Roman
Naucz sie czytac...jest jak byk napisane.

Aż o 48 proc. do 91 tys. wzrosła natomiast liczba klientów usługi telewizyjnej Netii
8 8
odpowiedź
User
Krzychu
Po prostu coraz mniej chętnych na płacenie za telefon wiszący na ścianie 41zł a do tego net bez telefonu nie założysz jak w innych cywilizowanych krajach. U nas nadal telekomuna działa.
8 8
odpowiedź
User
jacenty
Polska to dziwna kraj. Netia/Dialog ma najwyższą średnią cenę za jedną stację w pakiecie! Ich Pakiet Domowy - 40 zł za 50 programów, czyli za jeden 80 groszy. Cyfrowy Polsat, Familijny Max HD - 49,90 zł za 90 programów, czyli za jeden 55 gr. Multimedia Polska, 49 zł za 78 programów, czyli za jeden 62 gr, Tak "na oko" to nawet nc+ ma niższą średnią cenę za jeden program.
9 8
odpowiedź