SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” ma nowego właściciela

Amerykańska edycja magazynu „Newsweek” nie jest już w rękach koncernu IAC. Sprzedano go firmie IBT Media, która ma w swoim portfolio 10 międzynarodowych portali newsowych (w tym International Business Times oraz Medical Daily).

okładka

okładka "Newsweek USA"

„Newsweek” ma w Stanach Zjednoczonych problemy już od dawna. Jak informowaliśmy pod koniec maja br., koncern IAC szukał kupca na zadłużony tytuł już od kilku miesięcy. IAC przejęło część udziałów w „Newsweeku” i połączyło go ze swoim tytułem „The Daily Beast” w 2010 roku. Pod koniec ub.r. amerykańskie wydanie magazynu po raz ostatni ukazało się w wersji drukowanej i od tamtego czasu tytuł funkcjonuje w USA tylko w wersji cyfrowej. Wyniki „Newsweeka” nie są jednak dla wydawcy zadowalające. Po zrezygnowaniu z druku, „Newsweek” i tak stracił ponad milion subskrybentów i według danych na maj br. miał ich tylko około 470 tys (więcej na ten temat).

Suma transakcji sprzedaży „Newsweeka” nie została ujawniona. Wiadomo jednak, że IBT Media odkupiło od IAB sam tytuł „Newsweek”, w ramach transakcji nie odkupiono praw do tytułu „The Daily Beast”. - Doceniamy wieloletnią tradycję magazynu „Newsweek” oraz dziennikarstwo najwyższej próby prezentowane przez redaktorów związanych z tym tytułem i uważamy, że te rzeczy wpisują się idealnie w misję naszej firmy. Chcemy, aby „Newsweek” odniósł sukces w czasach digitalizacji - mówił w sobotę Etienne Uzac, współtwórca i szef IBT Media.

Do tej pory strona internetowa amerykańskiego „Newsweeka” była dostępna pod adresem URL thedailybeast.com. Zapowiedziano, że w najbliższych tygodniach powstanie strona pod adresem newsweek.com, serwis internetowy ma zostać także mocno rozbudowany. Nowy wydawca przeprowadzi w najbliższych dniach rozmowy z dotychczasowymi pracownikami „Newsweeka”. Nie zmieni się nic, jeśli chodzi o zagraniczne licencje na wydawanie tytułu, stosowne umowy pomiędzy IBT Media a wydawcami mają zostać podpisane także w najbliższym czasie.

Koncern IBT Media powstał w 2006 roku i specjalizuje się w multimedialnym dostarczaniu treści. W jego posiadaniu jest 10 portali, która zatrudniają łącznie około 200 pracowników. Najważniejsze serwisy IBT Media to: International Business Times (ibtimes.com), Medical Daily, Latin Times oraz iDigitalTimes.

Polska edycja magazynu „Newsweek” wydawana jest przez wydawnictwo Ringier Axel Springer. Według danych ZKDP za maj 2013, magazyn „Newsweek Polska” jest na drugim miejscu wśród tygodników opinii. Jego sprzedaż ogółem w tym miesiącu wyniosła 125 916 egz. Na pierwszym miejscu jest „Gość Niedzielny” (134 498 egz.), a na trzecim „Polityka” (123 450 egz.) - (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” ma nowego właściciela

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl