SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie tylko coraz tańsze – także coraz lżejsze

Debiutujące na amerykańskim rynku nowe modele laptopów pokazują, że w odniesieniu do komputerów przenośnych już wkrótce określenie 'tani' nie będzie równoznaczne z 'ciężki'

W kwietniu WinBook – oddział Micro Electronics – wprowadza do sprzedaży model LX300. Wyposażony w 12,1-calowy wyświetlacz, procesor Intel Celeron M 350, 128MB RAM-u, dysk twardy 40GB i combo DVD/CD-RW laptop będzie kosztować zaledwie 699 USD. Waga komputera wynosi zaledwie 2 kg. Notebook posiada preinstalowany system Linux – za wersję z Windows XP i 256MB pamięci trzeba dopłacić 99 USD. Nowy produkt WinBook to wyraźny sygnał, że lekkie laptopy pojawią się już wkrótce w nieosiągalnym dla nich wcześniej przedziale cenowym.

Taką tezę zdaje się potwierdzać także premiera Della, który rozszerzył swoją ofertę tanich komputerów przenośnych o nowe modele Inspiron 1200, których ceny zaczynają się od 749 USD. Nowy model waży ok. 3,3 kg – nie jest więc tak lekki jak produkt WinBooka, ale jest zauważalnie lżejszy, niż jego poprzednicy w ofercie Della. Wytłumaczenie takiej sytuacji wydaje się proste: na rynku amerykańskim trwa zacięta walka cenowa i sam fakt, że notebook jest tani, nie wystarcza już do przyciągnięcia klientów. Wszak w sklepie internetowym największej na świecie sieci supermarketów Wal-Mart, Amerykanie mogą kupić nowego notebooka już za niespełna 500 USD. Dlatego oferta niedrogich laptopów rozszerza się na nowe segmenty rynku. Pozostaje mieć nadzieję, że podobne efekty rywalizacji producentów odczujemy wkrótce także w Europie.

Na zdjęciu: WinBook LX300

Źródło informacji: ZDNet

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nie tylko coraz tańsze – także coraz lżejsze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl