SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: 5,57 mln widzów meczu Polska-Chile, „Przebój na Mundial” hitem opolskich koncertów

Średnia widownia TVP1 podczas emisji pierwszej części piątkowego koncertu „Przebój na Mundial” na festiwalu w Opolu wyniosła 2,45 mln osób, a drugiego - 2,70 mln. Pokazany pomiędzy tym koncertem towarzyski mecz Polska-Chile śledziło 5,57 mln widzów. Z kolei transmitowany o późnej porze koncert „Debiutów” miał średnio 926 tys. oglądających - wynika z najnowszych danych telemetrycznych opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Amfiteatr w Opolu; fot. TVPArticle

W zeszły piątek rozpoczął się 55. Krajowy Festiwal Piosenki Opole 2018. Pierwszego dnia imprezy odbyły się dwa koncerty: „Przebój na Mundial” i „Debiuty”. Pierwszy z nich podzielony został na dwie części, a pomiędzy nimi telewizyjna Jedynka pokazała towarzyski mecz Polska-Chile.

I część „Przeboju na Mundial” transmitowana była między godz. 19.55 a 20.35. Średnia widownia telewizyjnej Jedynki w tym czasie wyniosła 2,45 mln osób, co przełożyło się na 21,40 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 17,46 proc. w grupie komercyjnej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską.

Koncert opolskiego festiwalu został przerwany przez transmisję towarzyskiego meczu Polska-Chile, który zakończył się remisem. Średnia widownia całego spotkania na antenie telewizyjnej Jedynki (tj. pierwszej połowy transmitowanej w godz. 20.38-21.30 i drugiej połowy - w godz. 21.45-22.35) wyniosła 5,57 mln widzów. Przełożyło się to na 40,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 42,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Pierwsza połowa meczu miała 5,08 mln widzów, a druga - 6,08 mln.


Po zakończeniu meczu telewizyjna Jedynka pokazała drugą część „Przeboju na Mundial”, który na antenie tej stacji miał 2,70 mln osób (odpowiednio 26,33 proc. i 24,42 proc. udziału).

Koncert ten pokazywała również TVP Polonia, gdzie oglądało go dodatkowo 62 tys. widzów (0,61 proc. i 1,05 proc. udziału).

Łączna widownia tego koncertu na obu antenach wyniosła 2,76 mln osób (26,94 proc. i 24,90 proc. udziału).


Z kolei między godz. 23.55 a 25.19 pokazywany był koncert „Debiutów”. Średnia widownia TVP1 w tym paśmie wyniosła 926 tys. osób, a udziały stacji wyniosły 20,33 proc. i 17,52 proc. W TVP Polonia było to dodatkowo 30 tys. oglądających (0,66 proc. i 1,05 proc.), a łączenie na obu antenach - 956 tys. osób (20,99 proc. i 18,57 proc.)

Jak już informowaliśmy, prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski w nocy z piątku na sobotę podał wyniki oglądalności festiwalu i meczu pochodzące z własnego pomiaru oglądalności realizowanego przez nadawcę (tzw. modelu oglądalności rzeczywistej, który uznaje tylko TVP). Według danych drugą część „Przeboju na mundial” oglądało średnio 4,2 mln widzów, a Debiuty - 2,4 mln. Z kolei widownia meczu Polska - Chile wyniosła 7,51 mln osób, a w szczytowym momencie było 8,54 mln widzów. - Reszta się nie liczy. Dziękuję. Jesteśmy razem - skomentował Jacek Kurski już po godz. 23. - Bardzo udany okazał się pomysł połączenia emocji sportowych i artystycznych - ocenił w kolejnym wpisie.

W zeszłym roku Festiwal Opolski odbywał się jesienią - 54. KFPP pokazywany był na antenie TVP1 i TVP Polonia w okresie od 15 do 17 września 2017 roku. Podczas trzech dni festiwalowych na opolskiej scenie wystąpiło ponad 100 polskich artystów. Średnia widownia muzycznej imprezy na obu antenach wyniosła 2,13 mln widzów, o 360 tys. mniej niż rok wcześniej. Najwięcej widzów zgromadził koncert Maryli Rodowicz, a najmniej oglądających miało widowisko Jana Pietrzaka. Wpływy z reklam wyniosły 5,20 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen: 5,57 mln widzów meczu Polska-Chile, „Przebój na Mundial” hitem opolskich koncertów

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
oczywiście mniej niż w netii ale i tak ałkiem ładne wyniki
odpowiedź
User
ajwaj
Nielsen ,będzie miał kłopot ,ale" da radę",Daje głowę ,że w lipcu/po MŚ/ tak czy siak ogłosi ,że liderem oglądalności był TVN lub Polsat
odpowiedź
User
Ad
W gr. komercyjnej niezłe wyniki, jak na TVP1.
odpowiedź