SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,25 mln zł dla chorych dzieci

13. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek, 6 grudnia br. przed „Wydarzeniami” oglądało średnio 4,98 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,25 mln zł.

Mikołajkowy Blok ReklamowyArticle

Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał 12 i pół minuty. Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,98 mln osób, co przełożyło się na 31,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 36,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 34,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez jedną minutę 13. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6,07 mln osób.

Poza anteną Polsatu blok oglądać można było też w internecie - na stronie ipla.tv oraz w aplikacji ipla na komputery, tablety oraz smartfony i wybrane telewizory Smart TV.

Wirtualnemedia.pl

Wyniki oglądalności

13. Mikołajkowy Blok Reklamowy -  06.12.2016 r.; godz.: 18:45:06-18:57:44

AMR

SHR %

Wszyscy 4+

4 984 574

31,64%

16-49

2 165 320

36,45%

16-59

3 067 330

34,66%

 

RCH 1 min - Wszyscy 4+

6 073 564

Cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,25 mln zł. Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.

Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, emitowane na antenie głównego Polsatu i jego kanałów tematycznych. Świętego Mikołaja, w którego wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski, wspomagali dziennikarze związani z Telewizją Polsat: Dorota Gawryluk, Monika Zalewska, Beata Cholewińska, Karolina Szostak, Jarosław Gugała, Dariusz Ociepa oraz Bartosz Kwiatek. Filmy przygotował nadawca we własnym zakresie. Wyreżyserował je Mariusz Palej, a producentem był Krzysztof Hansz.

Dla porównania, średnia oglądalność 12. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 1,09 mln osób wyższa - wyniosła ona 6,07 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,57 mln zł.

Mikołajkowy Blok Reklamowy

Oglądalność (dane NAM)

Wpływy (dane Telewizji Polsat)

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

PLN

06-12-2004

20:00

20:05

4 557 021

26,39%

554 430,34 zł

06-12-2005

18:45

18:52

4 599 304

29,42%

683 000,00 zł

06-12-2006

18:45

18:51

4 348 263

29,04%

530 000,00 zł

06-12-2007

18:45

18:56

3 957 457

26,57%

880 000,00 zł

06-12-2008

18:45

18:54

3 731 612

26,34%

800 704,00 zł

06-12-2009

18:45

18:56

5 853 974

33,80%

1 370 000,00 zł

06-12-2010

18:45

18:57

6 227 465

39,43%

1 599 781,64 zł

06-12-2011

18:45

18:57

7 309 576

45,06%

2 000 999,58 zł

06-12-2012

18:45

18:57

7 546 989

45,93%

2 071 098,68 zł

06-12-2013

18:45

18:57

5 618 729

38,86%

1 491 566,81 zł

06-12-2014

18:45

18:57

5 669 413

36,60%

ponad 1,5 mln zł

06-12-2015

18:45

18:57

6 066 007

36,33%

1 567 572,70 zł

06-12-2016

18:45

18:57

4 984 574

31,64%

1 247 662,28 zł

W ciągu dotychczasowych trzynastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 16,3 mln zł.

Swoją akcję charytatywną „Reklama Dzieciom” zorganizuje w tym roku też TVP1. Specjalny blok pokaże 25 grudnia br. po „Wiadomościach”.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,77 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,25 mln zł dla chorych dzieci

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Środek tygodnia zrobił swoje.
odpowiedź
User
123
12 i pół minuty? Dostali jakieś specjalne pozwolenie na dłuższe reklamy?
odpowiedź
User
Polsat manipuluje danymi
Widać, że Telewizja Polsat manipuluje danymi oglądalności. Chwalą się że ponad 6 mln widzów była to średnia widownia. A nie było to średnio, tylko to był zasięg, a średnio było te pawie 5 mln.
odpowiedź
User
meo
Jakim cudem w ciagu 12 minut zarobili 1.2 miliona, jesli z reklam w czasie trwania przeroznych programow/seriali dostaja wiecej?
odpowiedź
User
wydarzenia
ciekawe jaka była oglądalność Wydarzeń po tym bloku reklamowym, bo właściwie jest to jedyny dzień w roku kiedy widownia Wydarzeń jest wyższa od Faktów i Wiadomości :)
odpowiedź