SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

NK.pl zwalnia. Stawia na reklamy RTB i EasyAd

NK.pl nie ograniczy liczby wyświetlanych reklam, natomiast od początku przyszłego roku będzie je sprzedawać tylko w systemach zautomatyzowanych, a już nie bezpośrednio. W efekcie z firmy odejdą osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią.

Article

W środę Nasza Klasa, spółka zarządzająca serwisem społecznościowym NK.pl, poinformowała, że od początku 2014 roku zamierza czerpać przychody przede wszystkim z opłat od użytkowników związanych z grami, aplikacjami i filmami w systemie VoD, natomiast ograniczy usługi badawcze i sprzedaż reklam (więcej na ten temat).

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Chruszczyński, dyrektor operacyjny Naszej Klasy, wyjaśnia, na czym polega zmiana w sprzedaży reklam: serwis rezygnuje ze sprzedaży bezpośredniej, skupiając się wyłącznie na systemach zautomatyzowanych, takich jak m.in. RTB (Real Time Bidding) i samoobsługowy model EasyAd, wprowadzony przez NK.pl wiosną ub.r. (przeczytaj o nim więcej). - Dotychczas większość reklam na NK.pl było sprzedawanych w sposób bezpośredni, aczkolwiek udział modeli zautomatyzowanych miał tendencję rosnącą - opisuje Marcin Chruszczyński.

Rezygnacja przez serwis z bezpośredniej sprzedaży reklam oznacza likwidację zajmujących się nią zespołów. - Aktualnie nie jesteśmy w stanie określić liczby pracowników i współpracowników, którzy rozstaną się z NK. Tym bardziej, że wprowadziliśmy także program dobrowolnych odejść - mówi Chruszczyński.

Dyrektor operacyjny Naszej Klasy nie podaje natomiast konkretnych przyczyn, dla których firma rezygnuje z usług badawczych. Przypomnijmy, że ta oferta wiosną ub.r. została wydzielona jako osobna marka Research.NK (więcej na ten temat).

Dlaczego Nasza Klasa ogranicza reklamy i badania, stawiając na opłaty od użytkowników? - Według właściciela portalu rezygnacja z dotychczasowych usług reklamowych wpłynie korzystnie na user experience - mówi Marcin Chruszczyński. A na pytanie, czy kierownictwo serwisu nie obawia się, że wskutek zmiany strategii zmaleją przychody, odpowiada ogólnie: „Decyzja, którą w odniesieniu do przyszłości NK podjął właściciel, jest oparta na analizie biznesowej, w skład której wchodzą także ryzyka i zagrożenia związane z nową strategią”.

Na początku br. Nasza Klasa podała, że około połowa jej wpływów pochodzi ze źródeł pozareklamowych, głównie z opłat od internautów. Na stronie obowiązuje wirtualna waluta - eurogąbki, sprzedawane w pakietach, np. 50 do wykorzystania przez 30 dni kosztuje 5 zł, 110 na 60 dni - 10 zł, a 170 na 90 dni - 15 zł.

Przedstawiciele spółki nie informują jednak, jaka część użytkowników NK.pl płaci za różne treści i usługi w serwisie ani jakiego rzędu są to kwoty w ujęciu miesięcznym czy rocznym. Niewiadomą są również wyniki finansowe serwisu i spółki z ostatniego roku. - Nie podajemy tych danych - ucina Marcin Chruszczyński.

Ostatni raz Nasza Klasa pochwaliła się wynikami finansowymi wiosną ub.r.: w 2011 roku spółka zanotowała 75,3 mln zł przychodów (z czego 53 proc. zapewniły reklamy) i 17,3 mln zł zysku netto (więcej na ten temat). Jednak w 2011 roku NK.pl odwiedzało miesięcznie od 11,2 do 12,3 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius), natomiast w II połowie ub.r. już tylko od 8,2 do 9,7 mln - co portal Wirtualnemedia.pl analizował szczegółowo pod koniec ub.r. (przeczytaj ten tekst). Z kolei w br. NK.pl notowała miesięcznie od 7,43 do 8,55 mln użytkowników.

NK.pl w 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius)

 

real users

zasięg

styczeń

8 062 976

41,66%

luty

7 969 810

40,54%

marzec

8 042 609

40,09%

kwiecień

8 320 042

40,74%

maj

8 289 872

40,49%

czerwiec

7 432 285

36,60%

lipiec

8 553 132

41,40%

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: NK.pl zwalnia. Stawia na reklamy RTB i EasyAd

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gh
NK jest skończona
21 11
odpowiedź
User
Malkovich
Dobre złego początku
14 8
odpowiedź
User
pavv
Nasz Klasa się skończyła zanim się jeszcze na dobre zaczęła - jakieś 5 lat temu. Za kilka lat to samo czeka Pejsbuka.
18 12
odpowiedź
User
Katon
miało nie być reklam, to komunikat wczorajszy + likwidacja działu handlowego, dzisiaj..a. jednak będą ale automaty będą zarabiać, ale ile ludzi odejdzie jeszcze nie wiedzą...a wczoraj zwalniali. Ja p...to jakaś hochsztaplerka. Właściciele kompletnie odjechani. Coś im się przyśni i wprowadzą cyrylicę, bo to na pewno wzbudzi zainteresowanie wśród uu nk.
19 8
odpowiedź
User
równia pochyła
Ten, który sprzedał NK, zrobił to w idealnym momencie. Mogliby choćby i dziś wyłączyć ten portal i pies z kulawą nogą by tym się nie zainteresował.
20 8
odpowiedź