SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nokia: 9,9 mld EUR obrotów netto w I kw. 2007

Nokia sprzedała - w pierwszym kwartale 2007 - 91,1 mln sztuk telefonów, co jest spadkiem o 14% w stosunku do poprzedniego kwartału, a wzrostem o 21% licząc rok do roku.

 

 NOKIA PIERWSZYM KWARTALE 2007
mln EUR I kw./2007I kw./2006Zmiana %
Obroty netto985695074
Mobile Phones55835869-5
Multimedia2252175828
Enterprise Solutions32618675
Networks169716990
Zysk operacyjny12721367-7
Mobile Phones9361085-14
Multimedia42432331
Enterprise Solutions-38-66 
Networks78149-48
Wspólne wydatki grupy-128-124 
Marża operacyjna (%)12,914,4 
Mobile Phones (%)16,818,5 
Multimedia (%)18,818,4 
Enterprise Solutions (%)-11,7-35,5 
Networks (%)4,68,8 
Zysk netto9791048-7
Zysk na jedną akcję, EUR   
Podstawowy0,250,25 
W przeliczeniu na wszystkie akcje0,250,25 


 
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA PIERWSZEGO KWARTAŁU 2007
- Szacunkowa ilość sprzedanych telefonów w całej branży wyniosła 253 mln sztuk, co jest spadkiem o 13% w stosunku do poprzedniego kwartału, a wzrostem o 18% licząc rok do roku.
- Nokia sprzedała 91,1 mln sztuk telefonów, co jest spadkiem o 14% w stosunku do poprzedniego kwartału, a wzrostem o 21% licząc rok do roku.
- Szacunkowy udział Nokia w rynku telefonów wyniósł 36%, to jest tyle samo, co w IV kw. 2006, wzrósł zaś w porównaniu do 35% z I kwartału 2006.
- Średnia cena sprzedaży telefonu Nokia wynosiła 89 euro, tzn. tyle samo, co w IV kw. 2006.
- Marża brutto uzyskana przez Nokia wzrosła do 33,1% z 32,4% w IV kwartale 2006.
- Marża operacyjna uzyskana przez Nokia wzrosła do 13,6% z 13,3% w IV kw. 2006 (po wyłączeniu pozycji specjalnych)
- Zysk na jedną akcję, w przeliczeniu na wszystkie akcje, uzyskany przez Nokia wyniósł 0,26 euro (po wyłączeniu pozycji specjalnych).
- Operacyjny przepływ środków pieniężnych w Nokia wyniósł 1,6 mld EUR.
- Grupy Multimedia i Enterprise Solutions zanotowały wysokie obroty netto, wyższe niż w IV kw. 2006.
- Rozpoczęły się dostawy głównych produktów: Nokia 6300, Nokia N95 i Nokia E65.
 

Najważniejsze wydarzenia finansowe pierwszego kwartału 2007
 
Nokia Group
Obroty netto Nokia w pierwszym kwartale 2007 wzrosły o 4% do 9,9 mld EUR w porównaniu z 9,5 mld EUR w pierwszym kwartale 2006. Licząc w stałej walucie obroty netto grupy wzrosłyby o 6%.

Zysk operacyjny Nokia w pierwszym kwartale 2007 spadł o 7% do 1272 mln EUR (z uwzględnieniem negatywnego wpływu pozycji specjalnych, wynoszącego 69 mln EUR), w porównaniu z 1367 mln EUR w pierwszym kwartale 2006 (z uwzględnieniem negatywnego wpływu pozycji specjalnych, wynoszącego 22 mln EUR). Marża operacyjna Nokia w pierwszym kwartale 2007 wyniosła 12,9% (14,4%) z uwzględnieniem wpływy odnośnych pozycji specjalnych, a 13,6% (14,6%) po wyłączeniu tych pozycji.

Operacyjny przepływ środków pieniężnych w pierwszym kwartale 2007 wyniósł 1,6 mld EUR, w porównaniu z 1,0 mld EUR w pierwszym kwartale 2006, a łączna wartość środków pieniężnych i innych aktywów płynnych na dzień 31 marca 2007 wynosiła 9,1 mld EUR, podczas gdy 31 grudnia 2006 było to 8,5 mld EUR. Na dzień 31 marca 2007 nasz wskaźnik zadłużenia do kapitału własnego (dźwignia finansowa) wynosił ?72% w porównaniu z ?68% na dzień 31 grudnia 2006.
 
Urządzenia mobilne
W pierwszym kwartale 2007 nasze grupy biznesowe Mobile Phones, Multimedia i Enterprise Solutions sprzedały łącznie 91,1 mln sztuk aparatów, czyli o 21% więcej licząc rok do roku i o 14% mniej w stosunku do poprzedniego, VI kwartału 2006. W całej branży w tym samym okresie sprzedano szacunkowo 253 mln sztuk telefonów, to jest o 18% więcej licząc rok do roku i o 13% mniej w porównaniu z poprzednim kwartałem.
 
Według szacunków Nokia, sprzedaż na rynku urządzeń konwergentnych wzrosła do około 23,5 mln sztuk, w porównaniu do około 17 mln sztuk w pierwszym kwartale 2006. Sprzedaż urządzeń konwergentnych Nokia wzrosła do 11,8 mln sztuk, w porównaniu z 8,5 mln sztuk w pierwszym kwartale 2006. W pierwszym kwartale 2007 Nokia sprzedała blisko osiem milionów urządzeń Nokia Nseries i ponad milion aparatów Nokia Eseries.

Poniższa tabela przedstawia liczbę telefonów komórkowych Nokia sprzedanych we wskazanych okresach, a także tempo wzrostu w stosunku rocznym i kwartalnym z rozbiciem na regiony geograficzne.
 
WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NOKIA W POSZCZEGÓLNYCH REGIONACH GEOGRAFICZNYCH
(mln sztuk)I kw. 2007I kw. 2006Zmiana rok do roku (%)IV kw. 2006Zmiana kwartał do kwartału (%)
Europa23,920,417,733,3-28,3
Środkowy Wschód, Afryka15,711,931,815,51,3
Chiny15,710,943,414,67,8
Azja i Oceania23,716,444,723,70,3
Ameryka Północna4,88,4-42,55,9-19
Ameryka Łacińska7,37,12,412,5-41,8
Razem91,175,121,4105,5-13,7

Ze wstępnych oszacowań rynku wynika, że udział Nokia w rynku w pierwszym kwartale 2007 wyniósł 36%, tyle samo co w czwartym kwartale 2006, podczas gdy w pierwszym kwartale 2006 było to 35%. Liczony rok do roku wzrost udziału Nokia w rynku jest wynikiem przede wszystkim poważnego przyrostu udziału w regionach Azji i Oceanii oraz Europy, który z naddatkiem pokrył znaczny spadek udziału w rynku Ameryki Północnej. W Chinach, Ameryce Łacińskiej, na Środkowym Wschodzie i w Afryce nasz udział w rynku liczony rok do roku utrzymał się na mniej więcej takim samym poziomie. W stosunku do poprzedniego kwartału udział Nokia w rynku był w przybliżeniu taki sam, jak w czwartym kwartale 2006, zarówno w skali globalnej, jak i w poszczególnych regionach geograficznych. Spadek liczby telefonów sprzedanych przez całą branżę w pierwszym kwartale w stosunku do kwartału poprzedniego był podobny do zaobserwowanego w ubiegłych latach, jednakże jesteśmy przekonani, że na sytuację rynkową miała wpływ nadmierna ilość zapasów magazynowych niektórych produktów naszych konkurentów.

Średnia cena sprzedaży telefonów Nokia w pierwszym kwartale 2007 wynosiła 89 EUR, co jest spadkiem w porównaniu ze 103 EUR w pierwszym kwartale 2006 i kwotą równą uzyskanej w czwartym kwartale 2006. Niższa, licząc rok do roku, średnia cena sprzedaży w pierwszym kwartale 2007 była wynikiem przede wszystkim znacznie większego udziału sprzedaży telefonów z dolnego przedziału cenowego, czemu towarzyszył silny rozwój branży właśnie na rynkach rozwijających się i zwiększający się udział Nokia w tych rynkach. Ponadto niektóre nasze starsze produkty z wyższego przedziału cenowego były na niektórych rynkach postrzegane jako mniej konkurencyjne. W stosunku do poprzedniego kwartału, na średnią cenę sprzedaży w pierwszym kwartale 2007 wpływ miał większy udział sprzedaży aparatów z niższego przedziału cenowego. Ta zmiana kwartalna została skompensowana dobrą sprzedażą naszych telefonów o wyższej średniej cenie sprzedaży, w szczególności oferowanych przez grupę biznesową Multimedia - podano w komunikacie firmy Nokia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nokia: 9,9 mld EUR obrotów netto w I kw. 2007

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl