SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowa reklama Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów (wideo)

Procter & Gamble rozpoczął nową odsłonę kampanii marki Always pod hasłem „Like a Girl”. Tym razem jej bohaterki zwracają uwagę, że powszechnie stosowane w internecie emotikony są seksistowskie.

Article

Najnowszy spot marki Always w całości poświęcony jest emotikonom. Procter & Gamble powołuje się w nim na fakt, że miliony młodych dziewczyn na całym świecie komunikuje się ze sobą właśnie za ich pomocą. Mają jednak z tym pewien problem, ponieważ emotikony dotyczące kobiet są dość stereotypowe. Są to głównie ikonki pokazujące, jak dziewczyna maluje paznokcie, zmienia ciuchy, robi masaż głowy, ścina włosy. Natomiast w przypadku chłopców wybór emotikonów jest znacznie większy. Są ikonki pokazujące określone dyscypliny sportu (surfowanie, pływanie, jazda na rowerze), odnoszące się do życia zawodowego itp.

Procter & Gamble powołuje się na badania, z których wynika, że ponad 1000 młodych kobiet w wieku od 16 do 24 lat w Wielkiej Brytanii jest zdania, że emotikony odnoszące się do kobiet są stereotypowe. Podobny ich odsetek uważa, że w ograniczony sposób prezentują interesy kobiet.

Marketer wyjaśnia też, dlaczego zwraca uwagę na rolę emotikonów - w czasach gdy tak silnie rozwijają się media społecznościowe i komunikatory internetowe, jest to szczególnie ważne, zwłaszcza w odniesieniu do młodych dziewczyn. Ponad 70 proc. nastolatek korzysta z nich kilka razy dziennie, a 82 proc. - codziennie.

Autorem reklam jest agencja Leo Burnett.

Procter & Gamble kampanię Always pod hasłem „Like a Girl” rozpoczął w 2014 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowa reklama Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Newsman
A może niech dziewczyny ruszą cztery litery i sobie narysują właściwe emoty?

Czy może ktoś ma robić za nie?
odpowiedź
User
sida
Nie pamiętam bym mając około 7 lat czuła się totalnie "do bani"
Może coś z tym trzeba zrobić!?
odpowiedź
User
---
Problem idealnie pasujący do kategorii "z dupy" :/
odpowiedź