SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowości w Clear Channel Poland

Clear Channel Poland wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej swoich produktów

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland, we współpracy z agencją Martis, opracowuje nowy, spójny system identyfikacji wizualnej dla wszystkich swoich produktów. Po raz pierwszy w historii polskiej reklamy zewnętrznej firma z tej branży przeprowadziła działania z zakresu product identity.

- Opracowanie spójnego systemu identyfikacji wizualnej dla produktów, to działanie mające na celu przejrzystą komunikację naszego portfolio, w którym znajdują się nośniki zarówno powszechnie oferowane na rynku, jaki i rozwiązania oferowane wyłącznie przez Clear Channel Poland. Dzisiejsze portfolio jest wynikiem procesu kształtowania oferty trwającym przez ostatnie 3 lata od momentu przyłączenia kilku firm. W ub. roku zakończyliśmy z sukcesem proces restrukturyzacji sieci citylightów i tablic o formacie 4x3m2, poprawiając ich dystrybucję oraz wizerunek. Przyglądając się możliwościom rynkowym i potrzebom reklamodawców, w 2003r. wprowadziliśmy do stałej oferty dwa nowe produkty - sieci dedykowane w centrach biznesu i na uczelniach. Tym sposobem stworzyliśmy optymalne portfolio, w skład którego wchodzą zarówno nośniki budujące masowy zasięg kampanii reklamy zewnętrznej takie jak tablice 4x3m oraz citylighty, jak również sieci dedykowane ukierunkowane na dotarcie do konsumenta o zdefiniowanym profilu - sieć na uczelniach, w centrach biznesu, wakacyjna sieć Holiday Media oraz reklama w miejscu sprzedaży.

Obecnie rozpoczynamy spójną i rozległą komunikację naszych produktów. Wyrazem tego jest wprowadzany właśnie system identyfikacji wizualnej. W przypadku naszego portfolio to bardzo istotne działanie, gdyż oferujemy wyjątkowo szeroką gamę produktów na polskim rynku reklamy zewnętrznej - powiedziała Anna Nowakowska-Godun, W ramach nowego systemu identyfikacji wizualnej nośniki znajdujące się w portfolio firmy Clear Channel Poland zostały podzielone na trzy główne grupy: nośniki reklamowe, sieci dedykowane i reklama w miejscu sprzedaży. W obrębie tych grup wyodrębniono:

Nośniki reklamowe:

  • tablice reklamowe 4x3m (billboardy i freeboardy)
  • citylighty
  • backlity - nośniki spektakularne i niestandardowe

    Sieci dedykowane:

  • sieć na uczelniach (sieć ławek i stojaków rowerowych),
  • sieć w centrach biznesu ( standy o formacie 1,2 x 1,8m zlokalizowane w centrach biznesu i centrach biurowych),
  • sieć wakacyjna Holiday Media (nadmorska sieć nośników zlokalizowanych na plażach i promenadach największych i najpopularniejszych miejscowości wczasowych)

    Reklama w miejscu sprzedaży:

    ---> w obrębie wejście i w galerii handlowej
    - drzwi wejściowe
    - citylighty
    ---> na hali zakupowej
    - wózki zakupowe
    - naklejki podłogowe
    - zwieńczenia regałów
    - stopery
    ---> w obszarze kasy
    - taśmy przesuwne
    - separatory "następny klient"
    - podajniki do wydawania reszty

    Do każdego produktu została przypisana charakterystyczna dla niego ikona (piktogram) oraz kolor, wybrany z palety kolorystycznej obowiązującej w całym koncernie Clear Channel (w oparciu o korporacyjny brand manul). Celem tych działań było zbudowanie przejrzystej identyfikacji produktów oraz opracowanie znaków graficznych (ikon), które komunikują pozycjonowanie poszczególnych nośników.

    - Chcemy, aby nasi klienci szybko, wręcz intuicyjnie kojarzyli produkty dostępne w naszej ofercie. Jednocześnie dążymy do tego, aby potrafili identyfikować konkretne korzyści jakie zapewni im wykorzystanie danego nośnika w kampanii reklamowej. Podążając tym tropem przyjęliśmy świadomie zasadę, że w ikonach ilustrujących sieci dedykowane pojawią się sylwetki ludzi. Odpowiednio: sieć na uczelniach przedstawia młodych ludzi, sieć w centrach biznesu - człowieka z teczką, a sieć wakacyjna - beztroskiego wczasowicza. To jednocześnie sygnał dla klienta, informujący do jakich grup docelowych trafi jego reklama wyeksponowana na nośnikach znajdujących się w obrębie danej sieci. - wyjaśniła Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.

    Spójny system identyfikacji wizualnej produktów to element większego projektu komunikacyjnego Clear Channel Poland zaplanowanego na 2004r., w ramach którego przygotowywane są m.in.

  • kampania reklamowa w prasie i internecie
  • wydanie nowego katalogu produktowego
  • szereg działań z zakresu marketingu bezpośredniego Całość działań związanych ze strategią, planowaniem i zakupem mediów zostanie przygotowana przez zespół marketingu Clear Channel Poland. Za kreację odpowiada agencja Martis.
  • Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

    Dołącz do dyskusji: Nowości w Clear Channel Poland

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl