SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy wymiar reklamy wizualnej w sklepie

Philips wspólnie z firmą reklamową Macro Art Poland rozpoczął pod koniec września 2005 pilotażowy projekt telewizji wewnątrzsklepowej w hipermarkecie Carrefour Wileńska w Warszawie.

Na dużych monitorach plazmowych i LCD Philips działających w systemie Adtraxion stworzonym przez firmę Philips emitowane będą spoty reklamowe. Celem projektu jest zbudowanie efektywnego kanału reklamowego, trafiającego do konsumenta w trakcie podejmowania decyzji zakupowych.

Nośniki reklamowe w postaci monitorów rozmieszczone zostaną w wybranych strefach hipermarketu: przykasowej, alei głównej, kosmetycznej, monopolowej i alejach tematycznych dedykowanych wybranym kategoriom. Jeżeli projekt przyniesie założone efekty, to Macro Art Poland przewiduje od marca 2006 prowadzenie regularnych kampanii reklamowych o zasięgu ogólnopolskim w oparciu o system Adtraxion firmy Philips.

W projekcie pilotażowym w hipermarkecie Carrefour Wileńska w Warszawie wezmą udział Coca-Cola, Unilever, Nestle, Masterfoods, Toyota i Kimberly-Clark. Efektywność kampanii zostanie zbadana i przeanalizowana przez Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej Millward Brown SMG/KRC. Badania obejmą wywiad ankietowy oraz analizę video zachowań konsumentów. Jednocześnie firma badawcza AC Nielsen przeprowadzi audyt sprzedaży produktów i kategorii biorących udział w teście.

Podobne projekty zostały zrealizowane w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. Zebrane do tej pory doświadczenia jednoznacznie wskazują, że akcje prowadzone przez ten kanał informacyjny są wysoko oceniane przez klientów i znacząco podniosły poziom sprzedaży produktów.

System Philips Adtraxion jest efektywnym narzędziem marketingowym przeznaczonym do punktów sprzedaży. Pozwala na przekazywanie treści reklamowych - filmów, promocji, obrazów oraz prezentacji multimedialnych dotyczących produktów i usług w odpowiednim miejscu i czasie, do wybranej grupy docelowej. Składa się z sieci dużych ekranów plazmowych i LCD, odtwarzaczy Adtraxion Player'ów oraz z jednostki centralnej - Adtraxion Managera działających w konfiguracji klient - serwer. Do komunikacji służy sieć TCP/IP, a treści multimedialne mogą być wyświetlane synchronicznie na określonych ekranach lub niezależnie. Zastosowanie w odtwarzaczach dysków twardych wpływa na obniżenie kosztów działania systemu - pliki z jednostki centralnej Managera są przesyłane tylko raz. To rozwiązanie umożliwia przede wszystkim nieprzerwane działanie nawet podczas awarii sieci. W takim przypadku na ekranie odtwarzane są ostatnio zapisane dane. System centralny zbiera również informacje z odtwarzaczy na temat liczby wyemitowanych spotów, łącznego czasu ich trwania itp., co umożliwia automatyczne generowanie faktur. Specjalne oprogramowanie pozwala na integrację plików multimedialnych w różnych formatach i standardach , wygenerowanych przez różne aplikacje co umożliwia szybszą i bezproblemową akwizycję zamówień.

Philips Adraxion jest systemem otwartym - może być do niego przyłączana niemal nieograniczona liczba klientów i ekranów. System może również działać jako interaktywny kiosk - umożliwia odsłuchiwanie płyt CD i oglądanie filmów na DVD, przeglądanie stron WWW, jak również skanowanie kodów kreskowych. Wszystkie działania konsumenckie są rejestrowane i mogą służyć do dalszej analizy marketingowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowy wymiar reklamy wizualnej w sklepie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl