SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O lobbingu intymnie

"Społeczna odpowiedzialność konsultingu i lobbingu. Intymna strona kreowania wizerunku"

Dwugodzinna, dynamiczna debata z udziałem czołowych przedstawicieli środowiska lobbingowego w Polsce - tak można podsumować zakończoną we wtorek konferencję "Społeczna odpowiedzialność konsultingu i lobbingu. Intymna strona kreowania wizerunku". Jej głównym celem była promocja etycznych postaw w studenckim gronie przyszłych konsultantów.

Zaproszenie do wzięcia udziału w debacie przyjęli: Arkadiusz Protas (PROFILE Public Affairs, Warszawa), Grzegorz Ziemniak (Impress Art PR&Lobbying, Warszawa), Prof. Dariusz Tworzydło (WSIiZ w Rzeszowie), dr Bogusława Dobek-Ostrowska (Uniwersytet Wrocławski),dr Waldemar Rydzak (PRELITE Public Relations, Poznań).

Uczestniczący w konferencji studenci z Poznania, Wrocławia i Torunia mieli okazję spotkać się z profesjonalnymi konsultantami, bliżej poznać kuchnię branży PR, w szczególności lobbingu. Studentów Instytutu Nauk Politycznych UAM szczególnie zainteresował wątek dyskusji, poświęcony etyce w zawodzie konsultanta politycznego.

W trakcie debaty udało się poruszyć najważniejsze problemy, jakie dotknęły w ostatnim czasie branżę lobbingu w Polsce. Wszyscy prelegenci zgodzili się co do konieczności podjęcia szerszych działań medialnych na rzecz poprawy wizerunku branży. Służyć temu powinno przede wszystkim jak najszybsze wprowadzenie regulacji prawnych, wyjaśnianie i informowanie o istocie lobbingu, a także izolacja i piętnowanie środowiska pseudo-lobbystów.

- Poprzez użycie słowa "lobbysta" w tytułach artykułów gazety liczą na większe zainteresowanie czytelników. Dla przykładu - tytuł "lobbysta siedzi za kratkami" na pewno zwróci uwagę czytelnika bardziej niż "aferzysta siedzi za kratkami" - powiedział Grzegorz Ziemniak, dyrektor generalny Impress Art PR&Lobbying. - Tymczasem polskie społeczeństwo powoli zaczyna mieć dosyć afer. W mediach używa się więc określenia, które jest po prostu bardziej chwytliwe. Należy jednak odróżnić lobbystów od aferzystów i załatwiaczy. W tym powinna pomóc również sama branża lobbingowa i środowisko akademickie - dodał Ziemniak, tłumacząc studentom mechanizmy działania mediów.

- Mam nadzieję, że takie spotkania przyczynią się do szerszej dyskusji o istocie lobbingu - podsumował dyskusję Arkadiusz Protas, dyrektor PROFILE Public Affairs.
- Cieszy nas fakt, że po naszej konferencji otrzymaliśmy sygnały od studentów, że dwugodzinna dyskusja była za krótka. Oznacza to, że powinniśmy więcej rozmawiać o branży PR i etyce - powiedzieli Dymitr Romanowski i Borys Czyhin z organizacji PRIME Poland (UAM).
Imprezę zorganizował oddział PRIME na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza. PRIME jest studencką organizacją zrzeszającą studentów kierunków PR i komunikacji marketingowej z całej Europy.

Konferencję zakończył cykl warsztatów, podczas których zaproszeni studenci mogli m. in. spróbować swoich sił w prowadzeniu konferencji prasowej. Partnerzy konferencji, firmy takie, jak Prelite PR, Shepherd Institute i Web&Art zaprosiły studentów na praktyki. Rekrutacja trwa nadal.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: O lobbingu intymnie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl