SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)

Do połączonej struktury Wirtualnej Polski i Grupy o2 zdecydowanie większy zasięg w internecie wniesie ten pierwszy wydawca. Wspólnie serwisy WP i o2 mają podobną odwiedzalność jak serwisy Onetu i Ringier Axel Springer Polska.

o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)

Jak poinformowano w środę, Wirtualna Polska zostanie kupiona od Orange Polska przez Grupę o2 za 375 mln zł pozyskane od funduszu Innova Capital. Finalizacja transakcji, po uzyskaniu zgody OUKiK-u, ma nastąpić w I kwartale przyszłego roku (przeczytaj więcej na ten temat).

Tym samym dojdzie do połączenia wydawców z czołowej dziesiątki polskiego rynku internetowego - drugiego (WP.pl) i piątego (o2.pl) najpopularniejszego portalu horyzontalnego. Przy czym znacznie większy zasięg do wspólnej firmy wniesie Wirtualna Polska, której serwisy - liczone w Megapanelu wspólnie z nieobjętymi transakcją stronami Orange.pl i Neostrada.pl - w lipcu br. zanotowały 13,08 mln użytkowników i 2,39 mld odsłon (z czego zaledwie 88,6 mln odsłon przypadło na Orange.pl i Neostrada.pl).

Tymczasem serwisy Grupy o2 miały w lipcu łącznie 9,36 mln użytkowników (czyli o 29 proc. mniej niż WP i Orange) oraz 761 mln odsłon (a więc ponad trzy razy mniej niż strony WP). Sam portal WP.pl zanotował wyższą odwiedzalność - 11,65 mln użytkowników i 1,75 mld odsłon.

TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych

 (Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Liczba odsłon

Zasięg

Audyt site-centric

1

Grupa Google

18 029 169

-

88,78%

-

2

Grupa Allegro - GG

16 523 463

3 788 054 119

79,81%

tak

3

facebook.com

14 385 400

-

70,84%

-

4

Grupa Onet.pl

14 390 767

2 579 303 059

70,54%

tak

5

youtube.com

13 580 012

-

66,87%

-

6

Grupa Wirtualna Polska - Orange

13 085 750

2 388 676 008

64,20%

tak

7

Grupa Gazeta.pl

12 184 815

859 864 925

59,01%

tak

8

Grupa Interia.pl

11 731 541

1 059 295 123

58,88%

tak

9

wikipedia.org

10 114 335

-

49,81%

-

10

Grupa O2

9 362 233

761 130 773

45,54%

tak


Wśród serwisów Wirtualnej Polski zdecydowanie najpopularniejszy jest WP.pl, który jest o wiele bardziej rozbudowany w sekcje tematyczne niż o2.pl, notując w efekcie wielokrotnie wyższą odwiedzalność - w lipcu miał prawie trzy razy więcej użytkowników, prawie siedem razy więcej odsłon i ponad trzy razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika.

Obaj wydawcy mają kilka serwisów wideo, przy czym Wirtualna Polska od kilku lat stawia na treści autorskie, które dominują na WP.tv i Tosiewytnie.pl, natomiast Grupa o2 własne treści wideo produkuje mniej więcej od roku - przez kilka miesięcy na Lajk.tv (więcej o tym serwisie), od półtora roku na Pudelek.tv, a w połowie września uruchomiła Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). Przy czym Grupa o2 prowadzi też popularne serwisy z multimediami zamieszczanymi przez użytkowników - Wrzuta.pl i Smog.pl.

Porównywalną odwiedzalność mają serwisy show-biznesowe Nocoty.pl (należący do Wirtualnej Polski) i Pudelek.pl (Grupa o2). Ten drugi jest o tyle ważny dla Grupy o2, że mając 1,5 mln użytkowników mniej od o2.pl notuje tylko niewiele mniej odsłon i nieznacznie krótszy czas przypadający na użytkownika, a dodatkowo firma w oparciu o jego markę uruchomiła dwa kolejne serwisy: Pudelek.tv i Pudelekx.pl, które w lipcu zanotowały po ponad milionie użytkowników. Za to zamykając z końcem września witryny Filmtok.pl i Mototok.pl, Grupa o2 mocno zredukowała markę Tok.pl (więcej na ten temat).

TOP15 serwisów Wirtualnej Polski

 (Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Liczba odsłon

średni czas na użytkownika

1

wp.pl

11 656 031

1 751 713 529

05:05:34

2

wp.tv

3 239 081

17 500 189

00:12:35

3

nocoty.pl

3 021 915

134 465 535

00:18:26

4

bloog.pl

2 961 941

14 554 664

00:06:17

5

nasygnale.pl

2 939 980

24 469 452

00:10:09

6

babol.pl

2 719 904

31 466 054

00:08:29

7

teleshow.pl

2 682 081

78 501 748

00:11:28

8

aleseriale.pl

2 662 001

83 633 561

00:11:22

9

pytamy.pl

2 164 373

6 937 596

00:04:02

10

tosiewytnie.pl

1 905 052

7 697 470

00:14:06

11

niewiarygodne.pl

1 764 059

19 255 687

00:08:43

12

dzieci.pl

1 382 293

7 877 814

00:04:45

13

komediowo.pl

1 200 850

47 432 870

00:13:54

14

odkrywcy.pl

1 190 233

6 302 234

00:05:31

15

politykier.pl

1 082 548

234 851 769

05:05:34


Ogółem od 2 do 3,5 mln użytkowników w lipcu zanotowało osiem serwisów Wirtualnej Polski i trzy witryny Grupy o2. Z kolei poziom miliona real users przekroczyło piętnaście stron WP i sześć o2.

TOP15 serwisów Grupy o2

 (Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Liczba odsłon

średni czas na użytkownika

1

o2.pl

4 057 903

254 074 819

01:27:44

2

kafeteria.pl

3 451 912

24 120 954

00:08:56

3

pudelek.pl

2 574 821

197 642 757

01:17:20

4

wrzuta.pl

2 381 417

26 110 867

00:04:14

5

pudelek.tv

1 261 802

6 775 549

00:02:53

6

pudelekx.pl

1 058 730

13 100 422

00:08:20

7

pinger.pl

969 683

17 554 115

00:20:48

8

sfora.pl

891 466

26 202 500

00:18:43

9

tlen.pl

728 186

79 820 723

02:04:27

10

samosia.pl

708 020

3 521 668

00:04:10

11

sportfan.pl

701 507

17 436 607

00:15:28

12

hotmoney.pl

679 846

8 594 404

00:11:05

13

filmtok.pl

574 558

1 976 905

00:03:18

14

smog.pl

550 093

10 381 007

00:08:12

15

ryjbuk.pl

418 530

5 171 802

00:13:28

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl