SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Supermodelka Plus Size” miała o 90 tys. widzów mniej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”. 24,22 mln zł z reklam

Nowy program „Supermodelka Plus Size” oglądało średnio 1,29 mln widzów, o 90 tys. widzów mniej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazywany w tym paśmie rok temu. Reality-show dało Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 24,22 mln zł.

Article

Reality-show „Supermodelka Plus Size” na antenie Polsatu oglądać można było w środy o godz. 20.40, w okresie od 6 września do 15 listopada br. Średnia widownia premierowych odcinków pierwszej edycji programu wyniosła 1,29 mln osób, co przełożyło się na 8,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,56 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 3,79 mln widzów w 4+ (łączny 1-minutowy zasięg wszystkich odcinków reality-show wyniósł 14,55 mln osób)

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył pierwszy odcinek - zgromadził on przed telewizorami 1,71 mln oglądających (jego zasięg wyniósł 4,46 mln osób). Finał produkcji przyciągnął 1,40 mln osób (RCH 1 min - 4,07 mln).

Dla porównania, reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazane rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,38 mln osób, co przełożyło się na 9,03 proc. udziału w 4+, 11,49 proc. w 16-49 i 9,78 proc. w 16-59. Oznacza to, że „Supermodelka Plus Size” miała o 90 tys. widzów mniej, ale minimalnie wyższe udziały w rynku w grupach 16-49 i 16-59.

Nowe reality-show wypadło również gorzej od reaktywowanego „Idola” pokazanego w tym samym paśmie wiosną br. Muzyczne widowisko zgromadziło wówczas 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,15 proc. udziału w 4+, 12,27 proc. w 16-49 i 11,21 proc. w 16-59.

Polsat w paśmie nadawania nowego programu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Zdecydowanym liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy seriale „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, osiągała 21,61 proc. udziału. Drugi był TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Azja Express”; 11,15 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. widowiska z cyklu „Wielki test” i mecze Ligi Mistrzów; 7,33 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, ale w tym ujęciu przewaga Dwójki nad Polsatem była mniejsza.

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 24,22 mln zł. Dla porównania program „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” z reklam zarobił 18,03 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W programie „Supermodelka Plus Size” poszukiwana była najlepsza modelka w rozmiarze XL. W składzie jury znajdowali się: Ewa Minge (projektantka mody), Emil Biliński (fotograf), Rafał Maślak (model) i Ewa Zakrzewska (modelka). Pełnili oni również role prowadzących i mentorów. Mentorką uczestniczek była również blogerka Macademian Girl.

Na casting do pierwszej polskiej edycji reality-show zgłosiło się ponad tysiąc dziewczyn, z których zaproszenie do kolejnego etapu otrzymały 52 kandydatki spełniające odpowiednie kryteria (rozmiar 42 lub większy, przy wzroście co najmniej 170 cm oraz w przedziale wiekowym 18-28 lat). Z tej grupy jury wyłoniło 15 dziewczyn biorących udział w programie.

Tytuł „Supermodelki Plus Size” zdobyła Joanna Cesarz. Wśród nagród dla zwyciężczyni znalazły się m.in.: udział w zagranicznym pokazie Ewy Minge - w Paryżu lub Mediolanie, sesja okładkowa w magazynie „Claudia” i 50 tys. złotych od fundatora nagrody głównej - firmy Lida.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Supermodelka Plus Size” miała o 90 tys. widzów mniej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”. 24,22 mln zł z reklam

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
wszyscy otyli jedzą całe noce, bo lubią,
przestałem wierzyć że otyłość to nie jest ich wina,
większość nie mówi prawdy,
zawsze uważałem inaczej, myślałem że to nie ich wina,
dopóki nie poznałem otyłych i ich stylu życia
15 2
odpowiedź
User
Marcin
W tym roku klapa za klapą w Polsacie - reaktywacja Idola, Wyspa Przetrwania, teraz Supermodelka. Może czas otworzyć oczy i wysłać panią Terentiew na emeryturę?
26 1
odpowiedź
User
Jack hack
To było do przewidzenia, że będzie mniej. Na dobre i na złe zrobiło swoją robotę :)
Dwa taki program na ogół kierowany jest do widowni kobiecej. Faceci pewnie ładne Panie mogą pooglądać, ale żeby ekscytować się modellingiem? Średnio.
13 1
odpowiedź
User
pavv
Program kierowany do ilu % społeczeństwa? 5%, może 10%. Jedzą wszyscy stąd popularność programów o gotowaniu.
3 2
odpowiedź
User
Matt
wszyscy otyli jedzą całe noce, bo lubią,
przestałem wierzyć że otyłość to nie jest ich wina,
większość nie mówi prawdy,
zawsze uważałem inaczej, myślałem że to nie ich wina,
dopóki nie poznałem otyłych i ich stylu życia

The Brain też wypadło kiepsko.
8 0
odpowiedź
User
Cataleya
Poza wszystkim - ten program był brzydko zrobiony. Brzydko poświecony, brzydko sfilmowany. Tu ktoś spocony, tu niedomalowany. Takie show, to ma być show, a nie festyn w Pcimiu.
A do jakiego widza? Do grubego chyba...
9 1
odpowiedź
User
Obserwator
To było do przewidzenia, że będzie mniej. Na dobre i na złe zrobiło swoją robotę
Dwa taki program na ogół kierowany jest do widowni kobiecej. Faceci pewnie ładne Panie mogą pooglądać, ale żeby ekscytować się modellingiem? Średnio.


Na dobre i na złe ? ...Ty chyba śnisz xd.... Na dobre i na złe w tym sezonie ma conajmniej o pół miliona widzów mniej niz w poprzednim !!!... Przyczyna jest gdzie indziej, a nie w sile konkurencji.
3 3
odpowiedź
User
pipi
W tym roku klapa za klapą w Polsacie - reaktywacja Idola, Wyspa Przetrwania, teraz Supermodelka. Może czas otworzyć oczy i wysłać panią Terentiew na emeryturę?

a może też przestać dawać programy sekretarkom do robienia....?
4 0
odpowiedź
User
Will
To było do przewidzenia, że będzie mniej. Na dobre i na złe zrobiło swoją robotę
Dwa taki program na ogół kierowany jest do widowni kobiecej. Faceci pewnie ładne Panie mogą pooglądać, ale żeby ekscytować się modellingiem? Średnio.


Na dobre i na złe ? ...Ty chyba śnisz xd.... Na dobre i na złe w tym sezonie ma conajmniej o pół miliona widzów mniej niz w poprzednim !!!... Przyczyna jest gdzie indziej, a nie w sile konkurencji.


Śnisz to chyba ty :) Supermodelka ma 1,3 mln, a Na dobre i na złe 4 mln oglądalności. Trzykrotnie większa widownia! Serial jest na antenie od 18 lat i nadal nokautuje wszystkie nowości.

A różnice oglądalności między sezonami wieloletnich produkcji są czymś normalnym :)
5 0
odpowiedź
User
rinki
royens już też zalicza klapę za klapą, drzewo marzeń w tvn - klapa, randka w ciemno w TVP 2 - klapa, supermodelka w polsacie - klapa. Wszędzie przykrojona na wszystkim kasa, bieda, ciemność. Tylko stare voisy przy których nie może grzebać mu się oglądają. może czas "wielkich holendrów" wreszcie się skończył? oby
5 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing