SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polsat i TVN liderami w kwietniu. Seriale TVP2 ratingowymi hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w kwietniu br. był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP2: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz „Barwy szczęścia” - raport Wirtualnemedia.pl.

Edward Miszczak, Nina Terentiew, fot. akpa Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2017 roku zmniejszył się o 6,27 proc. i wyniósł 10,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w pierwszej dziesiątce zestawienia - o 9,69 proc. do 9,41 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,79 proc., po spadku o 0,23 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,34 proc., po wzroście o 5,97 proc.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,27 proc. w kwietniu 2017 roku do 37,01 proc. w kwietniu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4. Jego udział wyniósł 4,64 proc., po wzroście o 9,69 proc.

TVN24 popularniejsze od TVP Info

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,11 proc.; spadek o 4,42 proc.), TV Puls (3,74 proc.; + 22,22 proc.), TVP Info (3,44 proc.; - 1,15 proc.), TVN7 (3,15 proc.; - 6,80 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 31,76 proc. - największy wzrost w top 10).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,30 proc., po spadku o 11 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 6,43 proc. do 11,64 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (6,87 proc udziału; do góry o 2,54 proc.) i TVP1 (5,38 proc.; + 1,70 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został Polsat (w dół o 7,43 proc. do 11,21 proc.), który wyprzedził TVN (- 11,44 proc. do 10,99 proc.).

Widzowie najchętniej oglądają seriale

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 3 kwietnia oglądało 6,06 mln widzów, co przełożyło się na 37,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 11 kwietnia miał 4 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,45 proc.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego odcinek śledziło z 3 kwietnia średnio 3,63 mln widzów, co przełożyło się na 23,32 proc. udziału.

Czwarty był mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Bayernem Monachium a Realem Madryt, który w TVP1 miał średnio 3,39 mln oglądających.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 2 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 2,88 mln widzów (19,27 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu. Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,53 mln widzów (emisja 8 kwietnia; 13. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się jeden z odcinków nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,36 mln widzów; emisja 6 kwietnia w Polsacie; 20. pozycja w zestawieniu).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2. Sześć lokat należało do programów TVP1, trzy - do TVN, a dwie - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN liderami w kwietniu. Seriale TVP2 ratingowymi hitami

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaaa
Żyjemy w dwóch rzeczywistościach. Z jednej strony "układ postkomunistyczny III RP" generuje swoje informacje i dane o rynku medialnym a z drugiej strony IV RP płynie strumień danych różnych od tych Nielsena gdzie liderem jest TVP info. Bezwzględna walka dwóch obozów, tego co stracił monopol z nowo powstałym a prawda pewnie leży gdzieś pośrodku.
64 31
odpowiedź
User
Romek
Brawo TVP. Tak trzymać
14 15
odpowiedź
User
Widz
Przyznanie się do porażki to wielka sztuka i żeby to zrobic trzeba mieć po prostu jak to się mówi jaja. TVP tego nie potrafi nie potrafi pogodzic się że zmianą czasow sytuacji. Przez całe lata byla monopolista na rynku, wszystko co najważniejsze największe działo się w TVP. O programach TVP, o tym co tam ludzie obejrzeli dyskutowalo się w autobusach , pracy szkole itp. Ale wszystko się zmieniło, przyszły nowe czasy, rozwój technologii, nowoczesność, konkurencja i TVP swoją pozycję straciła. I teraz szalenie trudno im się im z tym pogodzić dlatego biorą swoje badania żeby udowodnić że nic się nie zmieniło że nadal są nr 1 a to nie prawda nic im to nie da takie fałszowanie zaklinanie rzeczywistości. Trzeba się z tym pogodzić szanowninpanstwo i tyle. To tak jak np w kinie , po erze kina niemego przyszla era kina dźwiękowego . Ci pierwsi tez nie mogli sie z tym pogodzic, zwłaszcza te gwiazdy filmowe które w kinie dźwiękowym wypadaly gorzej i straciły swą popularność. Ale tak jak oni nie zatrzymali postępu cywiluzacji tak samo TVP tego nie zatrzyma, nie będzie miała tvp już takiego monopolu jak kiedyś i żadne badania które kurski zamawia nie zmienia ani nie zaczyna rzeczywistości. No sorry, jest konkurencja którą was przegoniła i nie można tutaj oskarżać kogoś o fałszywe nieprawdziwe pomiary oglądalność i.
12 12
odpowiedź
User
AS
Żyjemy w dwóch rzeczywistościach. Z jednej strony "układ postkomunistyczny III RP" generuje swoje informacje i dane o rynku medialnym a z drugiej strony IV RP płynie strumień danych różnych od tych Nielsena gdzie liderem jest TVP info. Bezwzględna walka dwóch obozów, tego co stracił monopol z nowo powstałym a prawda pewnie leży gdzieś pośrodku.


Szanowny aaaa, jeśli już mowa o dwóch obozach to ja powiem tak: TVP info nie jest i nie może być liderem gdyz uwazam ze dane nielsen sa wiarygodne i nie podejrzewam polakow o taka glupote zeby mieli ogladac taka obrzydliwa propagande . A poza tym z tego prostego względu że TVP info jest na platformie cyfrowej i i jest dostępna W KAŻDYM DOMU I KAŻDYM TELEWIZORZE A NP TVN24 który to kanał bezpośrednio konkuruje z nią NIE JEST WSZĘDZIE DOSTĘPNY. NIE KAŻDY WIEC MA MOŻLIWOŚĆ OGLĄDANIA TVN24 I PRAWDZIWEGO WYBORU MIĘDZY INFO A TVN24. A to jest niesprawiedliwe takie porównania . Porównywać można wtedy gdy ktoś konkuruje na RÓWNYCH warunkach..Gdyby każdy Polak miał w swoim TELEWIZORZE obydwa kanały wtedy przewaga tvn24 nad TVP info byłaby gigantyczna. Ja sama nie mam tvn24 ale gdybym miała to bym jeszcze bardziej podbiła im oglądalność i cała masa ludzi takich jak ja.
44 20
odpowiedź
User
Abc
Kiedy TVN 24 na naziemnej? Mam nadzieję, że już niedługo
11 11
odpowiedź