SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP1 i TVP2 straciły w maju najwięcej widzów, Polsat i TVN liderami oglądalności

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w maju br. był Polsat, a wśród widzów w grupie 16-49 pierwszy był TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz Polsat SuperHit Festiwal - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2016 roku zwiększył się o 1,33 proc. i wyniósł 11,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,17 proc. do 9,88 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2016 roku zmalał o 11,29 proc. do 9,04 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,72 proc. udziału; spadek o 15,63 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 40,93 proc. w maju 2016 roku do 38,07 proc. w maju 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24. Jego udział wyniósł 4,66 proc., po wzroście o 20,41 proc.

Szóste miejsce zajęła Czwórka, której udział zwiększył się najbardziej w top 10 - o 26,09 proc. do 4,35 proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji od czasu cyfryzacji (i trzeci najlepszy w historii nadawania).

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,44 proc.; + 10,97 proc.), TVP Info (3,38 proc.; + 9,39 proc.), TV Puls (3,04 proc.; - 11,11 proc.) i TVP Seriale (1,68 proc.; + 12,75 proc.).

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,02 proc., po wzroście o 4,16 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 1,59 proc. do 12,98 proc.

Dalej uplasowała się TVP2 (6,36 proc udziału; w dół o 19,90 proc.) oraz TVP1 (5,62 proc.; - 15,62 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (do góry o 2,67 pkt. proc. do 12,70 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 29 maja oglądało 5,42 mln widzów, co przełożyło się na 37,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 24 maja na antenie Dwójki oglądało 4,18 mln widzów, co dało stacji 27,49 proc. udziału.

Podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” Dwójki (3,79 mln widzów; 26,60 proc. udziału; emisja 30 maja).

Czwartą lokatę zajęła jedna z części tegorocznego Polsat SuperHit Festiwal, który odbywał się w zeszły weekend. Oglądało ją średnio 3,56 mln widzów (27,24 proc. udziału).

Czołową piątkę zamyka „Ojciec Mateusz” TVP1 (3,36 mln widzów; 21,75 proc. udziału; emisja 4 maja).

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia” (3,32 mln widzów; 22,48 proc. udziału; emisja 24 maja).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 2 maja obejrzało 3,24 mln widzów (27,33 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,06 mln widzów (emisja 7 maja; 8. pozycja). 2,93 mln oglądających miał pokazany dzień później „Teleexpress” TVP1 (11. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 6 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Pięć lokat należało do programów TVN, a trzy - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 straciły w maju najwięcej widzów, Polsat i TVN liderami oglądalności

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mund W.
Jakie piękne spadki Pulsu! Co tam u miszcza Dariusza Dyzmy.? Jak zwykle ma rację tylko ludzie mu wszystko psują ...?
34 18
odpowiedź
User
Ała
Amerykanie powinni nieco bardziej doglądać głównej anteny TVN. Co prawda widz, który ubył z TVN, z naddatkiem odliczył się na TVN24 i TVN7. A
17 22
odpowiedź
User
Ała
Amerykanie powinni nieco bardziej doglądać głównej anteny TVN. Co prawda widz, który ubył z TVN, z naddatkiem odliczył się na TVN24 i TVN7. Ale dostrzegam tu nadal więcej krajowej roboty, niż wkładu intelektualnego właściciela.

TVP w zasadzie nie istnieje u młodego widza. W tym rozumieniu, że produkty wlasne stworzone przez TVP znajdują wiernego widza wśród siedemdziesięciolatków. Kurski widzi na to lek w sporcie.Owszem, sport przyciąga młodszego widza.Można antenę wysycić sportem. Lecz jeśli się nie jest kanałem sportowym, wpada mieć coś jeszcze. By nie było jak z Teleexpressem po zakończeniu skoków. Gdy szata skoków opadła, sztuczki statystyczne trzyminutowych wydań z pozorną ogladalnoscią się skonczyły i okazało się, że król jest nagi.
59 18
odpowiedź
User
Zygmunt
Kurski dumny pewnie z tych wyników. Spadki po 20%, to jednak trzeba być zdolnym. Ale jak mówi medrzec, czym mniejsza oglądalność tym wieksza misyjnośc.
68 22
odpowiedź
User
Jur
Po tym sukcesie, Kurskiego czeka dalsza kariera.
W końcu po repolonizacji, trzeba będzie kogoś zdolnego do zarządzania TVN czy Newsweekiem.
A Jacek Kurski już pokazał swoją genialność zarówno jeśli chodzi o oglądalność, jak i zarządzanie finansami.
56 19
odpowiedź