SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Omnicom i Publicis łączą się w największą grupę reklamową na świecie

Dwójka gigantów rynku reklamowego, Omnicom i Publicis, w ramach fuzji stworzyło największą w tej branży grupę kapitałową - Publicis Omnicom Group.

Omnicom i Publicis łączą się w największą grupę reklamową na świecie

Nowa spółka jest warta około 35,1 miliarda dolarów i zatrudnia przeszło 130 tysięcy pracowników. Jej działaniami przez najbliższych 30 miesięcy wspólnie mają zarządzać prezesi Omnicom i Publicis - odpowiednio John Wren oraz Maurice Levy. Później czasie Levy zajmie miejsce w zarządzie firmy. Nowy holding, z siedzibą w Holandii, będzie dysponował między innymi tak znanymi markami jak BBDO, DDB, TBWA, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi czy BBH. Do ich klientów należą takie firmy jak Coca-Cola, McDonald's, Mars oraz Procter & Gamble.

Do tej pory Publicis i Omnicom były, odpowiednio, drugą i trzecią grupą reklamową na świecie. Jednak dzięki połączeniu sił i rocznym przychodom na poziomie 22,7 miliarda dolarów, obejmą pozycję lidera dotychczas utrzymywaną przez WPP. Obydwie firmy wzięły udział w fuzji jako równoprawni partnerzy i mają po 50 procent udziałów.

Transakcja ma zostać sfinalizowana pod koniec tego lub na początku przyszłego roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Omnicom i Publicis łączą się w największą grupę reklamową na świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl