SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)

W marcu br. strony Grupy Onet-RASP miały więcej użytkowników od witryn Grupy Wirtualna Polska zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Na obu nośnikach najpopularniejsze są Google i Facebook, a zdecydowanie niższy zasięg niż w internecie stacjonarnym ma YouTube.

Article

Według badania gemiusAudience, w marcu br. wszystkie strony Google odwiedziło na smartfonach 17,44 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza zasięg wynoszący 90,23 proc. Dla porównania, na komputerach witryny te zanotowały 20,86 mln użytkowników i 95,08 proc. zasięgu. Natomiast Facebook miał na smartfonach 13,28 mln odwiedzających (68,68 proc. zasięgu).

Strony Grupy Onet-RASP osiągnęły lepsze wyniki (12,42 mln użytkowników i 64,26 proc. zasięgu) od serwisów Grupy Wirtualna Polska (10,88 mln użytkowników i 56,25 proc. zasięgu), podczas gdy na komputerach wyższy zasięg ma Grupa WP.

TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na smartfonach

(gemiusAudience)

serwis

marzec 2016

użytkownicy (real users)

zasięg

Grupa Google

17 444 329

90,23%

facebook.com

13 277 414

68,68%

Grupa Onet - RASP

12 424 200

64,26%

Grupa Wirtualna Polska

10 876 028

56,25%

Grupa Allegro

10 222 370

52,87%

Grupa Gazeta.pl

9 198 928

47,58%

wikipedia.org

8 757 646

45,30%

Grupa Interia.pl

8 633 688

44,66%

Grupa Polska Press

7 607 075

39,35%

Grupa ZPR Media

7 454 084

38,56%

Grupa Edipresse.pl

5 214 849

26,97%

Grupa TVN

4 918 551

25,44%

Grupa Ceneo.pl

3 561 907

18,42%

orange.pl

3 546 198

18,34%

filmweb.pl

3 376 079

17,46%

Grupa Demotywatory.pl

3 329 078

17,22%

accuweather.com

2 736 514

14,15%

Grupa Play

2 543 587

13,16%

Grupa Gazetaprawna.pl

2 540 641

13,14%

Grupa naTemat.pl

2 383 613

12,33%


Wśród serwisów zdecydowanym liderem na smartfonach jest Google.pl, które w zeszłym tygodniu odwiedziło 16,69 mln polskich użytkowników (86,31 proc. wszystkich polskich internautów). Dodatkowo Google.com zanotowało 9,55 mln odwiedzających.

Jeśli chodzi o polskie strony, to najpopularniejszy jest Onet.pl (10,21 mln użytkowników), wyraźnie wyprzedzający Allegro.pl (7,11 mln), WP.pl (7 mln) i Gazeta.pl (5,69 mln).

YouTube miał jedynie 4,62 mln użytkowników i 23,89 proc. zasięgu, wielokrotnie mniej niż na komputerach (16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu).

TOP20 domen pod względem liczby użytkowników na smartfonach

(gemiusAudience)

serwis

marzec 2016

użytkownicy (real users)

zasięg

google.pl

16 686 151

86,31%

facebook.com

13 277 414

68,68%

onet.pl

10 213 490

52,83%

google.com

9 556 996

49,43%

wikipedia.org

8 757 646

45,30%

allegro.pl

7 106 974

36,76%

wp.pl

6 999 906

36,21%

gazeta.pl

5 692 085

29,44%

blogspot.com

5 673 405

29,34%

interia.pl

5 400 341

27,93%

olx.pl

5 082 331

26,29%

youtube.com

4 618 676

23,89%

poradnikzdrowie.pl

3 891 677

20,13%

fakt.pl

3 616 261

18,70%

ceneo.pl

3 552 925

18,38%

orange.pl

3 546 198

18,34%

tvn24.pl

3 439 304

17,79%

filmweb.pl

3 376 079

17,46%

polki.pl

3 254 990

16,84%

naszemiasto.pl

2 905 413

15,03%


Na tabletach strony Google odwiedziło w marcu 2,42 mln internautów, czyli 91,68 proc. wszystkich polskich użytkowników internetu na takich urządzeniach. Grupa Onet-RASP z 1,6 mln użytkowników i 60,7 proc. zasięgu wyprzedziła zarówno Grupę Wirtualna Polska (1,51 mln użytkowników i 57,19 proc. zasięgu), jak też Facebooka (1,59 mln użytkowników i 60,18 proc. zasięgu).

TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na tabletach

(gemiusAudience)

serwis

marzec 2016

użytkownicy (real users)

zasięg

Grupa Google

2 422 622

91,68%

Grupa Onet - RASP

1 603 972

60,70%

facebook.com

1 590 285

60,18%

Grupa Wirtualna Polska

1 511 350

57,19%

Grupa Allegro

1 253 557

47,44%

Grupa Gazeta.pl

1 211 241

45,84%

Grupa Interia.pl

1 151 532

43,58%

wikipedia.org

1 015 620

38,43%

Grupa ZPR Media

859 312

32,52%

Grupa Polska Press

837 463

31,69%

Grupa TVN

703 336

26,62%

Grupa TVP

585 598

22,16%

filmweb.pl

563 363

21,32%

Grupa Edipresse.pl

548 352

20,75%

Grupa Ceneo.pl

533 111

20,17%

zadane.pl

408 644

15,46%

Grupa Play

394 460

14,93%

cda.pl

390 736

14,79%

qassa.pl

382 481

14,47%

Grupa Burda Media Polska

380 090

14,38%

  • 1
  • 2
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gracz
Te dane pokazują tylko, jak rozpaczliwie przestarzałe jest badanie Gemiusa.... A autor powinien wiedzieć, że jest różnica pomiędzy oglądalnością na smartfonie a oglądalnością w przeglądarce na smarfonie - ta różnica to appka.
odpowiedź
User
Gosc
Do @Gracz
Co konkretnie pokazuje, ze badanie gemiusa jest przestarzale? I w dodatku rozpaczliwie? Ktos tu chyba nie wie o czym mówi
odpowiedź