SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Opera w ofensywie: za darmo i bez reklam

Opera Software, producent przeglądarki Opera, chce znacznie zwiększyć swój udział w rynku.

Jak? Rezygnując z przychodów z reklam i opłat licencyjnych - czytamy  w gazeta.pl.

Do tej pory Opera była dostępna dla internautów w dwóch wersjach. Darmowej - wtedy użytkownik musiał się pogodzić się z tym, że w przeglądarce wyświetlają mu się reklamy w postaci m.in. linków sponsorowanych. Reklamy znikały, jeśli internauta zapłacił opłatę licencyjną 39 dol. Od dziś będzie tylko jedna wersja Opery - darmowa i bez reklam.

- W recenzjach czy na forach dyskusyjnych spotykaliśmy się z bardzo negatywnym odbiorem reklam w Operze. Zniechęcały one internautów do naszej przeglądarki - twierdzi Eskil Sivertsen z norweskiej firmy Opera Software. Spółka liczy więc na to, że po ich usunięciu udział przeglądarki w rynku zacznie szybko rosnąć.

Od połowy lat 90. na rynku przeglądarek internetowych niepodzielnie panuje Internet Explorer Microsoftu. Ale jego popularność stale spada. W ub.r. na dziesięciu polskich internautów aż dziewięciu korzystało z IE. Obecnie używa go niecałe 80 proc. Na gracza numer dwa wyrósł Firefox - przeglądarka stworzona przez programistów z ruchu wolnego oprogramowania. Według najnowszych danych Gemius Traffic w Polsce korzysta z niej 13,2 proc. osób. Opera z 6 proc. użytkowników plasuje się na trzecim miejscu - czytamy w gazeta.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Opera w ofensywie: za darmo i bez reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl