SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange wprowadza nową strategię marketingową, chce być bliżej klientów (wideo)

Operator telekomunikacyjny Orange rozpoczął właśnie we Francji kampanię, która jest odzwierciedleniem nowej komunikacji firmy. Wkrótce działania te ruszą także w Polsce.

Article

We wtorek centrala Orange poinformowała o zmianach w komunikacji swojej marki. Teraz jej hasło przewodnie głosi „Always in touch to connect what’s essential in your life”.

Nowa tożsamość marki ma koncentrować się przede wszystkim na potrzebach klientów, do których - według zrealizowanych w ub.r. przez operatora badań - należą dobre samopoczucie, rodzina, praca, pieniądze, dom i zabawa. Orange ma być niezbędną i przydatną częścią życia każdego człowieka poprzez kultywowanie bliskości. Dlatego firma chce być w ciągłym kontakcie z klientami. Odzwierciedleniem tej strategii jest utworzenie w strukturze firmy tzw. social hub - pionu, który ma wzmocnić dialog między marką a jej odbiorcami poprzez digitalizację komunikacji korporacyjnej.

Przyjęta strategia została wykorzystana w nowej kampanii Orange, która już rusza we Francji, a wkrótce ma wystartować także w Polsce i w Hiszpanii. Orange chce również dotrzeć do młodszej grupy docelowej, dlatego w ramach kampanii prowadzić będzie aktywności na Instagramie. Operator w mediach społecznościowych będzie testować nowe formaty reklamowe.

Logo Orange pozostanie bez zmian. Wprowadzony przez operatora nowy sposób komunikacji marki znajdzie odzwierciedlenie w innych obszarach jej identyfikacji. Zmieni się m.in. styl zdjęć wykorzystywanych w działaniach reklamowych - mają opowiadać historie ważne dla klientów. Dotychczasowa paleta kolorów będzie wspierana przez pięć nowych: niebieski, żółty, fioletowy, zielony i różowy. Z kolei ilustracje będą bardziej graficzne, a czcionka bardziej przejrzysta.

Przedstawiciele biura prasowego centrali Orange nie odpowiedzieli portalowi Wirtualnemedia.pl na dodatkowe pytania dotyczące kampanii - mediów, które obejmuje, czasu jej trwania ani agencji, które ją przygotowały.

Udzielenia jakichkolwiek informacji odmówił nam również Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przekazał jedynie, że szczegóły będą ujawnione w momencie startu kampanii w Polsce.

Obecnie na polskim rynku dla Orange pracują agencje reklamowe Publicis i Havas Worldwide Warsaw. Z początkiem 2014 roku operator zakończył po siedmiu latach współpracę z agencją Leo Burnett. Od początku br. obsługą mediową operatora w Polsce zajmuje się natomiast dom mediowy Initiative Warszawa, który przejął ten budżet od MEC.

Według danych Millward Brown marka Orange w zeszłym roku była warta 15,58 mld dolarów i zajmowała 62. miejsce wśród wszystkich brandów na całym świecie i 7. w branży telekomunikacyjnej.

Orange istnieje na rynku od 1994 roku. Obecnie działa w 29 krajach i ma 244 mln klientów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orange wprowadza nową strategię marketingową, chce być bliżej klientów (wideo)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dex
Jak dla mnie nudne i bez polotu
11 11
odpowiedź
User
Miastkowa
Rodzinka PL to pociągnie :) Szczerze powiedziawszy - nie znam bardziej żenednej komunikacji niż ORANGE w Polsce. To juz norma na rynku - nijacy i bez polotu kolesie na czele działów marketingu robią...nijaka i bez polotu komunikacje. Ciekawe dlaczego?? :))
15 12
odpowiedź
User
Piotr
Najlepsza kampania nie pomoże, gdy do ceny neostrady (usługi dostępu do internetu o anachronicznej prędkości 6 Mbit/s) wciąż doliczają 30 zł za utrzymanie łącza i cena tej "usługi" jest 2x wyższa niż u konkurencji.
15 9
odpowiedź
User
flaczki
To bardzo trafia - po angielsku hasło. Całą reklamę róbcie po angielsku.Taka firma jaki wizerunek.
13 10
odpowiedź
User
pavv
Co oni pitolą? Ludzi interesuje przede wszystkim NISKA CENA i WYSOKA JAKOŚĆ. Usługi telekomunikacyjne to nie kościół!
13 10
odpowiedź