SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Paweł Wujec: Współpraca z NK.pl to duże rozczarowanie

Agora w internecie wciąż będzie zarabiać przede wszystkim na reklamie display, zwiększając jednocześnie przychody z dostępu do płatnych treści. Spółka jest bardzo zadowolona z inwestycji w Goldenline.pl, za to rozczarowana współpracą z NK.pl. O szczegółach rozmawiamy z Pawłem Wujcem, dyrektorem segmentu internetowego Agory.

Paweł Wujec Article

Paweł Wujec podkreśla, że Agora w internecie nie ogranicza się tylko do przychodów reklamowych. - Działamy na rynku reklamy, ale w przeciwieństwie do WP, nie wyłącznie na nim. Nie zamierzamy uciekać od reklamy displayowej, bo to ogromny rynek, ale chcemy mieć również inne, stabilne źródła przychodów. Oprócz reklamy displayowej bardzo szybko rośnie obecnie reklama wideo i mobilna - wyjaśnia. - Stawiamy również w dużej mierze na przychody z ogłoszeń płatnych, jeśli zaś chodzi o całą Agorę, to priorytetem jest również sprzedaż subskrypcji „Gazety Wyborczej”, czyli zarabianie na płatnych treściach - dodaje.

Płatny dostęp do treści „GW” został wprowadzony w lutym br. (przeczytaj o tym więcej). Agora w marcu deklarowała, że oferta cieszy się dużym zainteresowaniem, ale konkretne dane zamierza podać dopiero po pół roku. Jak informował już portal Wirtualnemedia.pl, w lutym objęte paywallem strony zanotowały nieznaczne spadki odwiedzalności (zobacz szczegółowe dane). Potwierdza to Paweł Wujec. - Zamknięcie treści w pierwszych miesiącach zmniejszyło  poziom odsłon na naszych serwisach o około 3-4 proc. - mówi.

Wujec podkreśla przy tym, że treści tworzone przez segment internetowy Agory nadal są dostępne za darmo, a paywallem zostały objęte treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej”. - Poza tym zamknięcie treści jest  trochę pozorne. Zmienił się sposób dostępu do nich. Z jednej strony wprowadzone zostało ograniczenie 10 artykułów, które można przeczytać bezpłatnie, z drugiej zaś, liczba dostępnych tekstów jest większa, niż dotychczas. Publikujemy cały szereg materiałów, które wcześniej w internecie były praktycznie niedostępne - przekonuje.

Zarabianie na artykułach z „Gazety Wyborczej” to niejedyny pomysł Agory na monetyzację treści w internecie. Agora pobiera również opłaty za  kontent tworzony w innych segmentach np. wydania cyfrowe magazynów i dostęp do archiwalnych audycji radia TOK FM. Kolejnym, znaczącym źródłem dochodu jest również serwis VoD Kinoplex.

- Wzrosty tego serwisu rok do roku są ogromne, ale i baza wyjściowa była minimalna. VoD stało się usługą masową, a zatem ważnym elementem oferty dużych mediów, które proponują użytkownikowi różnorodne treści - mówi Paweł Wujec.

W październiku filmy z biblioteki Kinoplexu zostały udostępnione - początkowo odpłatne, potem również za darmo - na portalu NK.pl (przeczytaj o tym więcej). Paweł Wujec nie ukrywa, że nie jest zadowolony z tej współpracy.

- To bez wątpienia jedno z większych rozczarowań ubiegłego roku. Każda tego typu współpraca polega na zaangażowaniu obydwu stron. My dostarczyliśmy produkt, czyli filmy, a NK.pl powinna przekonać swoich użytkowników do ich oglądania - tłumaczy.

Szef segmentu internet Agory, przyznaje również, że jego firma zastanawiała się, czy nie zainwestować w przejęcie Wirtualnej Polski, ale ostatecznie nie złożyła nawet oferty kupna portalu, uznając, że nie przyniosłoby to wielkich korzyści.

- Sytuacja Agory i Grupy o2 jest zupełnie odmienna. Zasięg o2 od dłuższego czasu wyraźnie malał. Z perspektywy właścicieli o2 kupno WP było zamianą 100 proc. udziałów w podmiocie, którego  ranga spada, na mniejszościowy udział w dużo większej firmie - ocenia Wujec. Podkreśla, że wyniki osiągane przez Gazeta.pl są bardzo dobre i stabilne. - Jeśli popatrzymy na strukturę użytkowników na stronie głównej Gazeta.pl, to z punktu widzenia dowolnego reklamodawcy jest ona dużo lepsza niż konkurencyjnych portali - przekonuje.

Z Pawłem Wujcem rozmawiamy o segmencie internetowych Agory: wynikach w ostatnim okresie, oszczędnościach i rozwijaniu oferty, paywallu, treściach VoD, współpracy z NK.pl i inwestycji w Goldenline.pl.
Cała rozmowa na kolejnych podstronach

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Paweł Wujec: Współpraca z NK.pl to duże rozczarowanie

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Michał
Gratuluje dobrego samopoczucia Agora zmierza cały czas w dół a wypowiedzi tego typu co powyżej tylko utwierdzają ze brak strategii rozwoju oraz brak wizji i kompetencji to największy problem Agory jak mozna było zakładać sprzedaż oferty przez Nk skoro juz od dwóch lat wiadomo ze tam sie nie sprzedaje nic warto tez patrzeć byś kurs akcji Agory która od lat dołuje i zatrudnianie tego typu ludzi tylko utwierdza w przekonaniu ze nic z tego nie będzie i Agora za nie długi cZas zostanie przejęta przez kogoś z wizja
36 45
odpowiedź
User
Ortograf
content, a nie kontent (chyba, że Agora produkuje zadowolenie zamiast treści)
unikatowy, a nie unikalny (chyba, że Agora produkuje content, który unika czytelników)
42 16
odpowiedź
User
pavv
Typowa korporacyjna gadka. Nawet jak płonie główna fabryka to zarząd korporacji zawsze będzie mówił, że to tylko popielniczka się pali bo ktoś papierosa nie dogasił.
30 10
odpowiedź
User
bloomberg
Agora w Internecie stabilna, rzeczywiście z coraz szerszą ofertą. Fakt się rozwija popychany przez Onet. Super Express śmieciowy zaczął ostatnio publikować wierszyki na życzenia imieninowe (!). Niżej na dnie już tylko Polskapresse, która ustawiona przez Nowackiego opublikuje wszystko, żeby złapać 3 ru. Wirtualna jeszcze bardziej brukowa w palecie kolorów. Kogo pominęłam? :-)
21 10
odpowiedź
User
ja
MASAKRA, jak mozna inwestować w POLSKIE gó....., przeciez wszystko co najlepsze pochodzi z USA, Zachodu. Nawet w TV ludzie wstydza sie POLSKICH produktów a podniecaja IPHONAMI
12 13
odpowiedź