Piano Media wkracza na zachodnie rynki
Po stworzeniu systemu płatnego dostępu do treści na serwisach informacyjnych w Polsce i innych krajach Europy środkowej, Piano Media zmierza ze swoją ofertą na zachód.

Tomas Bella
To głównie z myślą o zachodnich wydawcach utworzone zostało Piano Solo - nowy produkt, dzięki któremu płatne subskrypcje mogą wdrażać indywidualne serwisy. Do tej pory w użyciu była platforma Piano National, która po uiszczeniu miesięcznej opłaty abonamentowej przez użytkownika odblokowywała dostęp do treści pochodzących od grupy wydawców korzystających z systemu. Takie rozwiązanie zastosowano właśnie w Polsce i w Słowenii oraz na Słowacji.
Zachodnie serwisy preferują model Piano Solo, który nie wymaga od nich porozumienia się między sobą w kwestii warunków udostępniania treści. Jak podaje Journalism.co.uk, Piano Media jest już na ostatnim etapie negocjacji z jednym belgijskim wydawcą oraz dwoma włoskimi. Firma rozmawia również z hiszpańskimi i regionalnymi brytyjskimi serwisami.
Piano Solo w wymienionych krajach zadebiutuje już w czerwcu tego roku. Niewykluczone jednak, że wkrótce również w centralnej Europie wydawcy zaczną inwestować w to rozwiązanie. System rozpoczęło już wdrażać kilka słowackich serwisów, a Piano Media twierdzi, że jego zastosowaniem zainteresowane są również polskie firmy.
Dołącz do dyskusji: Piano Media wkracza na zachodnie rynki